Banko faktoringo paslaugų sąlygų vertinimas

55 psl. / 14852 žod.

Ištrauka

Tyrimo aktualumas. Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros palaikymo priemonės Lietuvoje turi didelę reikšmę, ypač po įstojimo į ES, nes smulkiosios ir vidutinės įmonės, be jau šiandien joms iškylančių problemų, turi atlaikyti konkurencinį ES bendrosios rinkos spaudimą. Pakankamas ir šiuolaikinis įmonių veiklos finansavimas – būtina stabilaus vystymosi ir aukšto konkurentabilumo sąlyga šiuolaikiniame versle. Viena pagrindinių verslo plėtros kliūčių yra kapitalo ir apyvartinių lėšų, dėl debetinių įsiskolinimų, stoka. Vienas iš būdų padedančių įmonėms valdyti debetinius įsiskolinimus ir apyvartinio kapitalo poreikį yra faktoringas. Faktoringas – plačiausiai pasaulyje taikoma apyvartinio kapitalo (arba trumpalaikio) finansavimo paslauga, kuri užtikrina įmonių stabilius pinigų srautus, šių srautų valdymą, leidžia administruoti pirkėjų įsipareigojimus. Tai ypač aktualu sparčiai augančioms mažoms ir vidutinėms įmonėms. Nes konkuruodamos tarpusavyje įmonės suteikia palankius mokėjimo atidėjimus savo prekių ar paslaugų pirkėjams. Tačiau dėl mokėjimų atidėjimų įmonėms gali pritrūkti apyvartinių lėšų, o tai trukdo augančios įmonės kasdienei veiklai, be to, reikiamu momentu įmonės gali ir neturėti tinkamo kreditingumo (ypač dabartinėje rinkos situacijoje) paskoloms iš bankų gauti. Tad išeitis iš tokios situacijos – faktoringas. Faktoringo reikšmė vis didėja. Jis vykdomas tiek per specializuotas faktoringo įmones, tiek per bankus. Šiandien šimtai tūkstančių pasaulio įmonių, sudarydamos pirkimo – pardavimo sandorius, naudojasi faktoringo kompanijų paslaugomis. Faktoringas leidžia ne tik pritraukti papildomų lėšų prekybai finansuoti, bet ir sumažina valdymo ir administracines sąnaudas, eliminuoja riziką, susijusią su blogais debitoriniais įsiskolinimais, todėl įmonės daugiau išteklių gali skirti savo pagrindinei veiklai. Tarptautinė faktoringo asociacija (Factors Chain International) savo internetiniame tinklalapyje skelbia , kad visame pasaulyje kasmet daugėja ne tik faktoringo sutarčių, bet ir jų apyvartą, vadinasi, faktoringas – vienas populiariausių greitųjų verslo finansavimo įrankių, suteikiančių pagreitį besivystančiam verslui.Tyrimo problema. Įvairių šalių mokslininkai, tokie kaip Klapper L., Soufani K., Bakker M., Skibarkienė Ž., Покаместов И. Е., nemažai dėmesio skiria faktoringo rinkos tyrimams, akcentuojant įtaką mažoms ir vidutinėms įmonėms. Tačiau faktoringo efektyvumas dažniausiai analizuojamas iš bankų arba faktoringo kompanijų pozicijos, neatsižvelgiant į pačios įmonės interesus. Tokia vienapusiška analizė nesuteikia galimybių konkretizuoti faktoringo ekonominius privalumus. Būtina išanalizuoti faktoringą iš verslo pozicijos, nustatyti jo įtaką įmonių galutiniams rezultatams bei jų konkurencingumui. Augant faktoringo rinkai Lietuvoje, svarbu įvertinti faktoringo teikiamą ekonominę naudą įmonėms planuojant pinigų srautus bei valdant debetinius įsiskolinimus. Šiame tyrime siekiama atskleisti faktoringo kaip finansinės paslaugos teorinius ir praktinius aspektus, išanalizuoti faktoringo rūšis, teikimo procesą ir etapus, nustatyti faktoringo ekonominę naudą, išanalizuoti faktoringo paslaugos privalumus ir trūkumus, įvertinti faktoringo paslaugos įtaką Lietuvos įmonių finansinei veiklai.Dauguma prekes parduodančių įmonių atstovų, kurie naudojasi faktoringu, pabrėžia tai, kad šis apyvartinių lėšų finansavimo būdas nereikalauja papildomo turto įkeitimo, kas labai aktualu sparčiai augančioms įmonėms. Imdama paskolą banke, įmonė pati atsako už paskolos grąžinimą, o pasirinkus faktoringo paslaugas reikalavimo teisė apmokėti už parduotas prekes perduoda faktoringo įmonei. Nors faktoringas ir lanksti įmonės finansavimo priemonė, tačiau manoma, kad šalyje tiek eksporto, tiek vietinio faktoringo galimybės kol kas neišnaudotos. Per pastaruosius metus Lietuvoje buvo stebimas prekybos augimas ir ekonomistai prognozavo faktoringo apyvartos padidėjimą 25 – 30 proc., tačiau dėl ekonomines krizės, dėl sugriežtintų faktoringo paslaugų sąlygų, situacija pakrypo į neigiamą pusę. Faktoringo apyvarta Lietuvoje, palyginti su 2009 m., aptirpo beveik 1,8 karto, iki 6,306 mlrd. Lt, ir nusirito į 2006-ųjų lygį. Specialistai tokį kritimą sieja su nusmukusia Lietuvos ir pasaulio ekonomika bei gerokai sumažėjusia pardavimų apimtimi vidaus ir eksporto rinkose. Tuo labiau, kad faktoringo paslaugomis dažniau naudojosi tų sektorių įmonės, kurioms stipriau smogė pirmoji krizės banga – logistikos ir transporto, statybų, statybinių medžiagų, namų ūkio prekių gamintojai ir pardavėjai. Tyrimo metu buvo išanalizuotas faktoringo reikšmingumas verslui, apžvelgti Lietuvos finansų rinkos dalyviai, teikiantys faktoringo paslaugas, įvertintos faktoringo paslaugų sąlygos verslo finansavimo kontekste.Tyrimo objektas. Banko faktoringas kaip finansinė paslauga verslui. Tyrimo tikslas. Atskleidus faktoringo kaip finansinės paslaugos teorinius ir praktinius aspektus, įvertinti faktoringo paslaugų sąlygas verslo finansavimo kontekste.Tyrimo uždaviniai:.1. Išanalizuoti faktoringo rūšis, faktoringo paslaugų teikimo procesą bei sąlygas.2. Atskleisti faktoringo ekonominę naudą verslo finansavimo srityje, įvertinant faktoringo paslaugos privalumus ir trūkumus.3. Parengti banko faktoringo paslaugų sąlygų tyrimo metodiką.4. Išanalizuoti banko faktoringo rinką ir jos tendencijas bei įvertinti faktoringo paslaugų sąlygas.Tyrimo metodai. Rengiant teorinę dalį bei atliekant tyrimą, dėl banko faktoringo paslaugų sąlygų vertinimo, buvo naudojami tokie tyrimo metodai:1. Mokslinės literatūros, bankų duomenų, statistinių duomenų, teisinių aktų analizė.2. Literatūros ir duomenų apibendrinimas.3. Sisteminė duomenų analizė.4. Ekspertų apklausaDarbo struktūra. Darbas sudarytas iš trijų skyrių. Pirmajame skyriuje pateikiama teorinė darbo dalis: apibūdinama faktoringo samprata ir esmė, analizuojamos faktoringo rūšys, apžvelgiamos faktoringo sutarties sąlygos ir mokesčiai, analizuojamos faktoringo pranašumai lyginant su kitomis finansavimo priemonėmis. Antrajame skyriuje analizuojamos faktoringo funkcijos, apibūdinamas faktoringo reikšmingumas, ekonominė nauda verslui bei apibrėžiamas faktoringo vaidmuo įmonės veikloje. Trečiajame skyriuje pateikiama tyrimo, dėl banko faktoringo paslaugų sąlygų vertinimo, organizavimo metodika bei tyrimo rezultatų analizė. Darbas užbaigiamas išvadomis ir siūlymais bei pateikiamas naudotos literatūros sąrašas.


Turinys

  • ĮVADAS6
  • 1. FAKTORINGO TEORIJA9
  • 1.1. Faktoringo samprata ir esmė9
  • 1.2. Pagrindinės faktoringo rūšys11
  • 1.3. Faktoringo sutarties sąlygos ir mokesčiai16
  • 1.4. Faktoringo pranašumai lyginant su kitomis finansavimo priemonėmis18
  • 2. FAKTORINGO, KAIP FINANISNĖS PASLAUGOS, REIKŠMINGUMAS VERSLUI21
  • 2.1. Faktoringo paslaugos reikšmingumas21
  • 2.2. Faktoringo nauda verslui22
  • 2.3. Faktoringo vaidmuo įmonės veikloje24
  • 3. BANKO FAKTORINGO PASLAUGŲ SĄLYGŲ ANALIZĖ26
  • 3.1. Tyrimo metodika26
  • 3.2. Tyrimo duomenų analizė31
  • IŠVADOS IR SIŪLYMAI45
  • LITERATŪRA48
  • ANOTACIJA LIETUVIŲ KALBA51
  • ANOTACIJA ANGLŲ KALBA52
  • SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA53
  • SANTRAUKA ANGLŲ KALBA55

Reziumė

Autorius
dianaba
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Finansai
Kaina
€13.35
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Spa 7, 2014
Publikuotas
2010 m.
Apimtis
55 psl.

Susiję darbai