Kineziterapijos poveikis vaikams sergantiems cerebriniu paralyžiumi

65 psl. / 13464 žod.

Ištrauka

Vaikų cerebrinis paralyžius yra pastovūs judesio ir padėties (pozos) sutrikimai, sukelti neprogresuojančio galvos smegenų pažeidimo, nėštumo, gimdymo metu, naujagimiams, ankstyvos vaikystės metu ar dėl paveldimų veiksnių.
Kasmet gimsta vis daugiau vaikų, turinčių fizinių trūkumų. Nemaža jų dalis serga įvairiomis cerebrinio paralyžiaus formomis. Teigiama, kad Lietuvoje šiuo metu gyvena virš dviejų tūkstančių cerebriniu paralyžiumi sergančių vaikų. Gydymas būna sudėtingas, įvairiapusis, ilgas ir varginantis. Kadangi ligos visiškai išgydyti negalima, daugiausia gali padėti kineziterapija.
Lietuvoje aktyviai veikia specializuotos globos ir ugdymo įstaigos, ugdymo ir reabilitacijos centrai neįgaliems vaikams ir jaunuoliams. Šiose įstaigose jie visapusiškai lavinami, ugdomi bei reabilituojami.
Baigiamojo darbo objektas – kineziterapijos poveikis vaikams, sergantiems cerebriniu paralyžiumi.
Darbo tikslas – įvertinti kineziterapijos procedūrų poveiki vaikams, sergantiems cerebriniu paralyžiumi.
Darbo uždaviniai:
1. Apžvelgti vaikų cerebrinį paralyžių.
2. Išanalizuoti vaikų, sergančių cerebriniu paralyžiumi kineziterapiją teoriniu aspektu.
3. Pateikti kineziterapijos procedūrų poveikį vaikams, sergantiems cerebriniu paralyžiumi, tyrimo duomenų analizę.
Tyrimo metodai
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Dokumentų analizė.
3. Vaikų, testavimas (savarankiškumas) tyrimas prieš ir po kineziterapinės reabilitacijos.
4. Anketinė apklausa.
Profesinės kompetencijos
1. Organizuoti ir atlikti asmens funkcinės būklės ir fizinio pajėgumo ištyrimą.
2. Analizuoti ir apibendrinti asmens funkcinės būklės ir fizinio pajėgumo įvertinimo rezultatus.
3. Rengti individualią kineziterapijos programą ir vertinti jos efektyvumą.
4. Savarankiškai atlikti kineziterapijos procedūras ir pratybas.
5. Užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę ir saugumą.
6. Konsultuoti medicinos, kitų sričių specialistus bei mokyti klientus pacientus ir jų artimuosius.
7. Vykdyti prevencinę veiklą.
8. Tobulinti profesinę kvalifikaciją.


Turinys

  • SANTRAUKA4
  • SAMMARY5
  • ĮVADAS6
  • SĄVOKOS IR TERMINAI7
  • 1. VAIKŲ CEREBRINIO PARALYŽIAUS SAMPRATA9
  • 1.1 Vaikų cerebrinio paralyžiaus priežastys9
  • 1.2 Pataloginė anatomija ir klinika9
  • 1.3 VCP stadijos10
  • 1.4 VCP sąlygoti sutrikimai10
  • 1.4.1 Vaikų fiziniai ir judėjimo sutrikimai10
  • 1.4.2 Centrinis ir periferinis paralyžius14
  • 1.4.3 Hiperkinezių tipai15
  • 1.4.4 Kiti raidos ir jutimų sutrikimai17
  • 1.5 Poreikiai, įtakojantys asmens raidą bei veiklą22
  • 2. VAIKŲ, SERGANČIŲ CEREBRINIU PARALYŽIUMI KINEZITERAPIJA, TEORINIU ASPEKTU25
  • 2.1 Reabilitacinis gydymas25
  • 2.1.1 Pratimų kompleksas sergant cerebriniu paralyžiui26
  • 2.2 Kineziterapinių duomenų rinkimas ir vertinimo sritys28
  • 3. TYRIMŲ ORGANIZAVIMAS IR METODIKA31
  • 3.1 Tyrimų charakteristika34
  • 3.2 Tyrimų metodai34
  • 4. TYRIMŲ DUOMENŲ ANALIZĖ38
  • 4.1 Tiriamųjų įvertinimas Barthel indekso testu38
  • 4.2 Anketinė apklausa44
  • IŠVADOS53
  • LITERATŪRA IR ŠALTINIAI54
  • PRIEDAI56
  • 1. Priedas.Utenos specialiojoji mokykloja vaikų su VCP ir vaikų su kitais susirgimais santykis57
  • 2. Priedas. Barthel indekso rezultatai atvykus.58
  • 3. Priedas. Barthel indekso rezultatai išvykstant59
  • 4. Bendras Barthel indekso rezultatų vidurkis60
  • 5. Priedas. Anketa61
  • Paveikslėlių sarašas :
  • 1pav. Poreikių piramidė22
  • 2 pav. 20 tiriamųjų Barthel indekso rezultatai (balais). Prieš 20 dienu rebilitaciją38
  • 3 pav. 20 tiriamųjų Barthel indekso rezultatai (balais). Po 20 dienų rebilitacijos38
  • 4 pav. Tiriamųjų Barthel indekso rezultatų vidurkiai39
  • Tiriamųjų Barthel indekso rezultatų vidurkiai. Prieš ir po 20 dienų rebilitacijos:
  • 5 pav.Valgymas40
  • 6 pav. Persikėlimas nuo vežimėlio į lovą ir atgal40
  • 7 pav. Asmeninė higiena41
  • 8 pav. Pasinaudojimas tualetu41
  • 9 pav. Maudymasis41
  • 10 pav. Vaikščiojimas lygiu paviršiumi42
  • 11 pav. Judėjimas su vežimėliu42
  • 12 pav. Ėjimas su vaikštyne43
  • 13 pav. Užlipimas ir nulipimas laiptais43
  • 14 pav. Apsirengimas ir nusirengimas43
  • 15 pav. Žarnyno funkcijos kontrolė44
  • 16 pav. Šlapimo pūslės funkcijos kontrolė44
  • Anketinė apklausa:
  • 17 pav. Amžius45
  • 18 pav. Lytis45
  • 19 pav.Gyvenamoji vieta46
  • 20 pav. Kineziterapijos savoka46
  • 21 pav.Kineziterapiauto paiškinimas, fiziniu pratymu nauda jūsų sveikatai47
  • 22 pav. Lankimasis pas kineziterapiautą47
  • 23 pav. Raumenu susilpnėjimo atveju kreipimasis į kineziterapiautą48
  • 24 pav.Atliekamų kineziterapinių proceduūrų tenkinimas48
  • 25 pav.Pagerėjimas po kineziterapinių procedūrų49
  • 26 pav. Norimas kineziterapinių procedūrų skaičius49
  • 27 pav. Jausmai kineziterapinių procedūrų metu50
  • 28 pav. Nuovargio jutimas po kineziterapinių procedūrų50
  • 29 pav. Mėgstama priemonė užsiemimo metu51
  • 30 pav. Komfortabilumas ir saugumas kineziterapijos salėje51
  • Lentelių sąrašas:
  • 1 Lentelė. Paralyžių pagal jų kilmės vietą skirstymas16
  • 2 Lentelė. Regos sutrikimų klasifikacija18

Reziumė

Autorius
wigusjka
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Medicina
Kaina
€12.63
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Kov 18, 2014
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
65 psl.

Susiję darbai

Kineziterapijos taikymas vaikams sergantiems epilepsija

Medicina Referatas 2019 m. knzrastodarbai
Sudarant kineziterapijos programą, būtina atsižvelgti į epilepsijos tipą bei jos pasikartojimo dažnumą, individualias vaiko savybes. Labai svarbu, kad kineziterapija būtų pradėta kuo anksčiau...