Tikslieji ir gamtos mokslai / Medicina

Vyresniųjų klasių mokinių mitybos ypatumai

0 atsiliepimų
Autorius:

Problema ir jos aktualumas

Maisto produktų sudėties kaita bei naujų produktų atsiradimas privertė sunerimti visuomenę. Žinoma, tai atsitiko ne iš karto, o pastebėjus, kad vis daugiau ligų ir įvairių negalavimų atsiranda dėl netinkamos mitybos. Savo mitybos racione atrandame tokių maisto produktų, kurių prieš dešimtmetį neturėjome, arba turėjome, tačiau produkto sudėtis pakitusi, jo galiojimo laikas nepaprastai pailgėjęs ir skonis daug malonesnis. Šie pasikeitimai vartotojiškoje visuomenėje yra vertinami teigiamai, tačiau neatsižvelgiama, kokiu būdu šie pasikeitimai įvyko. Maisto produktų etiketėse atsirado gausybė mažai kam suprantamų raidžių, simbolių, keistų pavadinimų, kurie išduoda, kad šis produktas nebėra natūralus, ekologiškas, kurį valgyti būtų sveika. Maisto produktų gamybos pasikeitimas įtakojo žmonių mitybos įpročių kaitą.

Lietuvoje ir Europoje yra atlikta daugybė tyrimų, kuriais buvo siekiama išsiaiškinti suaugusiųjų ir vaikų mitybos įpročius. Mitybos įpročių įvertinimas yra pirmasis žingsnis, nuo kurio galima pradėti spręsti visuomenėje aktualią problemą. Žinoma, reikėtų nepamiršti esminio fakto, kad ne vien netinkamus suaugusiųjų mitybos įpročius reikia keisti, tačiau ir tinkamai ugdyti jaunąją kartą, įdiegiant kritišką mąstymą renkantis maistą.

Šiuolaikinėje visuomenėje dauguma tėvų visapusišką vaikų ugdymą patiki ugdymo įstaigoms. Sveikos mitybos aspektu, kaip ir sveikos gyvensenos, ugdymas mokyklose yra minimalus. Derėtų paminėti, kad valstybiniu ir tarptautiniu lygmeniu yra rengiami ,,Sveikos mokyklos“ projektai, į kurių veiklą įsitraukia ir dalis mokyklų, tačiau nėra atlikta tyrimų, siekiant įvertinti jų efektyvumą mitybos įpročių pasikeitimo kontekste. Ypatingai svarbu atkreipti dėmesį į vyriausiųjų mokyklos mokinių mitybos įpročius, kadangi jų vertybės, įpročiai, nuostatos jau turi būti susiformavę per ilgus ugdymo metus. Tik tokiu būdu galime įvertinti sveikos mitybos ypatumų ugdymo bei auklėjimo šeimoje spragas.

 

Tyrimo objektas – Šiaulių miesto Didždvario ir J. Janonio gimnazijų vyresniųjų klasių moksleivių mitybos įpročiai.

 

Tyrimo tikslas – išanalizuoti Didždvario ir J. Janonio gimnazijų vyresniųjų klasių mokinių mitybos ypatumus.

 

 

Uždaviniai:

Apžvelgti sveikos ir nesveikos mitybos ypatumus bei su šiais aspektais susijusius tyrimus.Ištirti mokinių mitybos režimo pobūdį.Ištirti mokinių skysčių vartojimo aspektus.Ištirti mokinių pagrindinių maisto produktų grupių vartojimo ypatumus.Ištirti mokinių dietų ar kitų mitybos apribojimų laikymąsi ir jo priežastis.

 

Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir tyrimų analizė, apibendrinimas, palyginimas.

 

Tyrimo dalyviai. Tyrime dalyvavo 250 Šiaulių miesto Didždvario ir J. Janonio gimnazijų 11 – 12 (3 – 4 gimnazinių) klasių moksleiviai. Buvo siekiama palyginti šių gimnazijų mokinių mitybos įpročiai. Tyrimas buvo vykdomas 2010 metų sausio – vasario mėnesiais.

Bakalauro darbo struktūra. Šį bakalauro darbą sudaro: santrauka lietuvių kalba, įvadas, 4 skyriai, išvados, naudotos literatūros sąrašas (39 šaltiniai), santrauka anglų kalba, priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 3 lentelės, 51 paveikslas. Prieduose pateikiamas tyrimo anketos pavyzdys, dvi sveikos mitybos piramidės. Darbo apimtis – 65 psl.

 

 

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
14620 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Turinys
  • Bakalauro darbo santrauka2
  • Įvadas4
  • 1 skyrius. SVEIKA MITYBA6
  • 1.1. Sveikos mitybos principai8
  • 1.2. Vaikų sveikos mitybos taisyklės9
  • 1.3. Mitybos režimas13
  • 1.4. Sveikos mitybos piramidė15
  • 2 skyrius. NESVEIKA MITYBA, JOS PASEKMĖS. VALGYMO SUTRIKIMAI17
  • 2.1. Nesveika mityba17
  • 2.2. Nutukimas20
  • 2.3. Nervinė anoreksija22
  • 2.4. Nervinė bulimija23
  • 3 skyrius. TYRIMŲ, SUSIJUSIŲ SU MITYBOS ĮPROČIAIS LIETUVOJE IR EUROPOJE, APŽVALGA25
  • 4 skyrius. ŠIAULIŲ MIESTO DIDŽDVARIO IR J. JANONIO GIMNAZIJŲ VYRESNIŲJŲ KLASIŲ MOKINIŲ MITYBOS YPATUMŲ TYRIMAS27
  • 4.1. Tyrimo metodika ir tyrimo dalyviai
  • 4.2. 30
  • 4.3. Skysčių pasirinkimas, suvartojamas jų kiekis ir dažnumas34
  • 4.4. Pagrindinių maisto grupių produktų vartojimo dažnumas38
  • 4.5. Dietų ar kitų mitybos apribojimų laikymasis58
  • Išvados60
  • Literatūra61
  • Summary65
  • Priedai66

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Prevencinė programa: ikimokyklinio amžiaus vaikų ir pradinių klasių mokinių streso valdymo ugdymas
Referatas Prevencinė programa: ikimokyklinio amžiaus vaikų ir pradinių klasių mokinių streso valdymo ugdymas

Prevencinė programa pasirinkta tema, parengta Bendruomenės slaugos paskaitai.

Šeimos funkcijų realizavimas vyresniųjų klasių mokinių požiūriu
Kursinis darbas Šeimos funkcijų realizavimas vyresniųjų klasių mokinių požiūriu

Šeima – pagrindinė visuomenės ląstelė, unikali socialinė institucija, nuo kurios prasideda nacionalinio lygmens kataklizmai ir [...]

Pradinių klasių mokinių baimių ypatumai
Prezentacija Pradinių klasių mokinių baimių ypatumai

Dirbdama su vaikais ir, žinoma, prisimindama save vaikystėje, supratau, kad įvairaus [...]

Mityba ir maisto medžiagos. Paruoštukė
Paruoštukė Mityba ir maisto medžiagos. Paruoštukė

Maistas–tai medžiaga, kurią gyvūnas gauna iš supančios aplinkos ir naudoja tai kaip energijos šaltinįar kūno [...]

Vandeninių tirpalų gamybos ypatumai
Referatas Vandeninių tirpalų gamybos ypatumai

Vanduo – geriausiai žinomas tirpiklis. Jeigu recepte nenurodomas tirpiklis, tai gaminamas vandeninis tirpalas. [...]

6 ir 9 klasių mokinių mokymosi motyvacija
Kursinis darbas 6 ir 9 klasių mokinių mokymosi motyvacija

Viena iš aktualiausių problemų ugdymo srityje visame pasaulyje – nenoras mokytis. Mokinių, neturinčių mokymosi motyvacijos [...]

Pradinių klasių mokinių socialinių įgūdžių formavimas bendrojo ugdymo mokykloje
Diplominis darbas Pradinių klasių mokinių socialinių įgūdžių formavimas bendrojo ugdymo mokykloje

Vaikui augant, formuojasi jo nuostatos ir vertybės, lavėja socialiniai įgūdžiai ir socialinė kompetencija. Pradėjęs lankyti [...]

Mitybos ypatumai Ispanijoje
Prezentacija Mitybos ypatumai Ispanijoje

Manoma, kad pietinės Ispanijos virtuvės patiekalams didelę įtaką padarė arabų užkariavimas. Čia valgoma svetainėse, o [...]

Kuo mokiniams kenkia „greitas maistas
Prezentacija Kuo mokiniams kenkia „greitas maistas" ?

Kas yra „greitas maistas“? „Greito maisto“ istorija. „Greito maisto“ žala. Gaivieji gėrimai. [...]

Įvairių kolageno tipų struktūros ypatumai ir savybės
Prezentacija Įvairių kolageno tipų struktūros ypatumai ir savybės

Dešimties skaidrių prezentacija.

Vaikų mitybos ypatumai įvairiais amžiaus tarpsniais
Referatas Vaikų mitybos ypatumai įvairiais amžiaus tarpsniais

Vaiko mityba, atitinkanti fiziologinius organizmo poreikius, grindžiama sveikos mitybos principais ir pagrindinėmis taisyklėmis bei sveikos [...]

Augalų mityba: tręšimo plano sudarymas
Referatas Augalų mityba: tręšimo plano sudarymas

Didėjant žemės ūkio produkcijos konkurencingumui, augalų mitybos reguliavimas turi būti racionalus. Norint pasiekti šį tikslą [...]