Lietuvos viešbučių sektoriaus plėtros įtaka atvykstamojo turizmo srautų augimui

58 psl. / 17000 žod.
Pavadinimas: Lietuvos viešbučių sektoriaus plėtros įtaka atvykstamojo turizmo srautų augimui. Problema arba pagrindinis tikslas: Suvokti kodėl reikalingi nauji viešbučiai ir kaip tai įtakos atvykstamąjį turizmą Lietuvoje. Pagrindinis metodas problemai spręsti arba tikslams pasiekti: Naujausių informacinių šaltinių apžvalga, analizė, bei atlikti kokybinis ir stebėsenos tyrimai. Svarbiausi rezultatai: Viešbučių sektoriaus plėtros ir atvykstamojo turizmo įtaka Lietuvos ekonomikai. Pagrindinės išvados: Pagrindinės viešbučių kategorijos yra penkios, kurios proporcingai atitinka kokybę ir kainą. Turistai gali laisvai rinktis viešbutį pagal savo poreikius. Remiantis statistiniais duomenimis viešbučių sektoriaus plėtra Lietuvoje vyksta pačiu laiku, nes atvykstamajam turizmui palaipsniui didėjant reikalingos naujos apgyvendinimo įstaigos – viešbučiai.

Ištrauka

Lietuva – žinoma šalis Europos žemyne. Viešbučių sektorius dėl palankios geografinės padėties, Baltijos jūros regiono, tampa puiki proga vietiniams ir užsienio verslininkams investuoti Europos geografiniame centre esančioje Lietuvoje. Dažnai užsienio žiniasklaidoje, minint Baltijos šalis, aprašomai kaip Europos tiltu tarp vakarų ir rytų. Savo ruožtu, Europa yra turistų lankomiausias pasaulio regionas, todėl turizmas – labai svarbus daugelio Europos regionų, tarp jų ir Lietuvos, vystymuisi. Be to, tvariu turizmu užtikrinamas Europos kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir būklės tobulinimas.

Baigiamojo profesinio bakalauro rašto darbo temos naujumas yra toks, jog viešbučių poreikis Lietuvoje auga, ypač masinių renginių ir švenčių metu, kuomet stinga apgyvendinimo vietų užsienio ir vietiniams turistams. Verta pabrėžti, jog šiuo metu Lietuvoje yra vykdoma apie dvidešimt naujų viešbučių statybos ir renovacijos projektų, kurie visi planuojama bus įgyvendinti iki 2020 metų.

Atvykstamasis turizmas tampa vienas iš efektyviausių būdų pristatyti Lietuvą visai Europos Sąjungai (toliau – ES), bei visam pasauliui. Taip formuojant bei stiprinti šalies bendrąjį įvaizdį. Be to, turizmo ir viešbučių sektorius yra labai svarbi ekonomikos šaka, kuri sukuria nemažai darbo vietų Lietuvos gyventojams ir ženkliai papildo bendrąjį šalies biudžetą.

2018 metais Vilniuje duris atvėrė šie nauji viešbučiai: „Pacai”, „Vilnia”, „Ibis”, „Courtyard by Marriott”, „Loop Hotel” (Vilniaus savivaldybės ataskaita, 2018). Artimiausiu metu prie jų prisijungs ir du „Hilton” tinklo viešbučiai bei „Radisson Red”. Šiuo metu sostinės svečiams siūloma 5450 kambarių.

Organizacija puoselėjanti viešbučius yra „Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija” (toliau – LVRA). Tai vienintelė ir didžiausia svetingumo verslą vienijanti visuomeninė organizacija Lietuvoje, kurios gretose yra 320 narių: viešbučiai, restoranai, pasilinksminimo paslaugas teikiančios įmonės Vilniuje, Kaune, Trakuose, Klaipėdoje, Palangoje, Neringoje, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Druskininkuose, Mažeikiuose ir kituose miestuose (LVRA, 2019). Apgyvendinimo ir maitinimo įmonės sukuria apie 11 tūkstančių darbo vietų šalyje. 110 viešbučių, motelių, svečių namų, valdančiose apgyvendinimo įmonėse yra apie 6200 kambarių.

Prieš 15 metų, 2004 m. gegužės 1 dieną Lietuvai įstojus į ES, LVRA buvo priimta pilnateise HOTREC nare. HOTREC – tai Europos Sąjungos viešbučių, restoranų, kavinių nacionalinių asociacijų konfederacija, pripažinta Belgijos karališkuoju dekretu. HOTREC vienija 40 asociacijų, 25–iose Europos šalių.

2009 metais gruodžio 17 dieną Prahoje, 7 Europos šalių viešbučių asociacijos įkūrė klasifikavimo sąjungą „Hotelstars Union”. Lietuva prie šios sąjungos prisijungė 2010 metais.

Viena iš organizacijų puoselėjanti turizmą yra „Lietuvos turizmo asociacija” (toliau – LTA), įsteigta 1991 metais, tai pirmoji asocijuota turizmo verslo organizacija Lietuvoje, vienijanti kelionių organizatorius ir kelionių agentūras, mokymo organizacijas, rengiančias turizmo specialistus bei kitas turistines paslaugas teikiančias įmones (ltas.lt, 2019). LTA uždaviniai: kurti ir vystyti Lietuvos turizmo verslą ir infrastruktūrą; užmegzti naujus ir stiprinti esamus ryšius su užsienio turistinėmis organizacijomis; kelti turistų aptarnavimo kultūrą ir lygį; gilinti dirbančiųjų turizmo versle profesines žinias; ginti asociacijos narių teises ir interesus valstybinėse bei kitose struktūrose; reklamuoti Lietuvos turizmo galimybes užsienyje; šviesti ir skatinti visuomenės narius domėtis aktyvaus ir pažintinio turizmo galimybėmis; palaikyti glaudžius kontaktus su valstybinėmis ir visuomeninėmis organizacijomis, plėtojant vidaus ir užsienio turizmą; siekti tapti analogiškų tarptautinių organizacijų nariais. Toliau išvardinta šio darbo problema, objektas, tikslas, tyrimų metodika, bei struktūra:

Darbo problema – viešbučių užimtumas sezono, masinių renginių, švenčių bei konferencijų metu Lietuvoje.

Darbo objektas – viešbučių sektorius ir atvykstamasis turizmas.

Darbo tikslas – nustatyti viešbučių sektoriaus plėtros tiesioginę įtaką atvykstamojo turizmo augimui.

Užsibrėžtam tikslui pasiekti išsikelti tokie darbo uždaviniai:

  1. Išsiaiškinti viešbučių sektoriaus plėtrą įtakojančius veiksnius;
  2. Suvokti atvykstamojo turizmo srautų augimo tendencijas;
  3. Atlikti tyrimus, kurie įrodytų viešbučių sektoriaus plėtros naudą;
  4. Įvertinti viešbučių sektoriaus įtaką atvykstamojo turizmo srautų augimui.

Darbo tyrimo metodai ir struktūra – siekiant įgyvendinti užsibrėžtus uždavinius ir pasiekti darbo tikslą vykdomi du tyrimo metodai: kokybinis ir stebėsenos, bei naujų informacinių šaltinių atranka ir statistinių duomenų apžvalga. Pirmoji teorinė dalis skirta mokslinės literatūros ir internetinių šaltinių apžvalgai. Pasirinkta teorinio analitinio pabūdžio kryptis nagrinėjant baigiamąjį darbą. Šioje dalyje aptariami viešbučių sektoriaus plėtros aspektai ir veiksniai lemiantys atvykstamąjį turizmą. Antrąją darbo dalį sudaro projektinis tyriamasis darbas. Atliekami du metodiniai tyrimai: pirmasis – kokybinis tyrimas, tai apklausa interviu būdu, kurios metu užduodami anketiniai klausimai „Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijai” ir „Lietuvos turizmo asociacijai”. Antrasis – stebėsenos tyrimas, kuris apima tris skirtingų kategorijų, naujai atsidariusius viešbučius Lietuvos sostinėje. Tyrimų pabaigoje pateikiami gauti rezultatai ir išvados.

Turinys

  • TURINYS
  • SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA-2
  • SANTRAUKA ANGLŲ KALBA-3
  • ĮVADAS-5
  • PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ SĄRAŠAS-7
  • 1. VIEŠBUČIŲ SEKTORIUS LIETUVOJE-8
  • 1.1. Apgyvendinimo įstaigų užimtumas ir rūšys-8
  • 1.2. Viešbučių klasifikavimas ir sektoriaus plėtra-13
  • 2. ATVYKSTAMASIS TURIZMAS LIETUVOJE-19
  • 2.1. Atvykstamojo turizmo augimas ir statistika-20
  • 2.2. Turizmo rūšys, kurortai ir plėtros veiksniai-30
  • 2.3. Vietinis, atvykstamasis ir konferencinis turizmas-35
  • 3. PROJEKTINĖ DALIS-44
  • 3.1. Kokybinis tyrimas-44
  • 3.2. Stebėsenos tyrimas-46
  • IŠVADOS-54
  • LITERATŪRA-55
  • Patvirtinimas apie savarankiško darbo atlikimą

Reziumė

Autorius
daugedas
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Turizmas
Kaina
€14.31
Lygis
Universitetas
Publikuotas
Kov 30, 2020
Apimtis
58 psl.
Įvertinimas

Susiję darbai

Profesinė praktika (turizmas ir viešbučiai)

Turizmas Praktikos ataskaita vytaka
Paskaitų metu įgytas teorines žinias, sėkmingai pritaikau dirbdamas turizmo paslaugų organizavimo srityje. UAB „Aurone“ teikianti plataus spektro paslaugas yra puiki vieta tobulinti darbo...

Viešbučiai Lietuvoje

Turizmas Referatas 2010 m. dressdown
Istorija mena, jog pirmieji viešbučiai skaičiuoja tūkstantmečius – apie vieną viešbučių tinklų dar V a. p. m. e. rašė Herodotas, Lietuvoje viešbučių funkcijas...

Turizmo plėtra Lietuvoje

Turizmas Referatas vaivut
Išsivysčiusiose šalyse paslaugų teikimas yra svarbiausia ekonominės veiklos rūšis, o paslaugų sfera yra viena perspektyviausių ir labiausiai besiplėtojančių ūkio sferų. Ekonominės, socialinės ir...

Lietuvos atvykstamasis turizmas ir jo perspektyvos

Turizmas Diplominis darbas 2012 m. rasa13
Avykstamojo turizmo perspektyvos yra gana didelės. Lietuvą verta rinktis dėl skanaus maisto, gero aptarnavimo, laisvalaikio ir pramogų bei subalansuoto kainos ir kokybės santykio.

Populiariausi turizmo produktai Lietuvoje

Turizmas Prezentacija eglute123
•Turizmo produktas – prekių ir paslaugų visuma, tenkinanti turisto poreikius kelionės metu. •Tai gali būti pavieniai objektai bei paslaugų paketai ir viskas, kas...