Lietuvos teatro istorija. Konspektas
1482m. Rašytiniuose šaltiniuose pažymima, kad bernardinai Vilniuje surengė liturginių dramų vaidinimą.
Tikresnė pradžia būtų renesanso epocha: vaid. Valdovų rūmuose, Jėzuitų kolegijose. Renesansas teatre buvo ypatingas nes pasirodė pirmieji pasaulietinio t. pvz. Ir jis atsiranda didikų dvaruose, ne tik primityvūs vaidinimai, bet ir tragedijos, operos. (Žygimanto Augusto ir Bonos Sforzos dvaras. Ne gynybinė pilis, o paveikslų galerijos, teatrai, maskaradai, commedia dell'arte, nors tam tvirtų šaltinių lyg ir nėra).
Sforza kilusi iš Milano globojo menininkus, kviesdavosi juos iš Italijos. Atvežė vakaratišką civilizaciją. Įdegė tradiciją valgyti su šakute, augino daržoves, kaį lietuviai valgė tik ropes. Pas ją atvykdavo garsūs muzikos atlikėjai, galima spėti, jog ir teatro.
1592 Zigmanto Vazos vestuvėse buvo parodytos 2 pastoralinės dramos (tarp jų Nimfa ir piemuo, Orfėjus ir Euridikė). 16a. Lietuvos didikai buvo pakankamai išsilavinę, kad suprastų intelektualesnius pasilinksminimus. Jo pakviestos be italų lankydavosi vokiečių ir anglų trupes, sava kalba vaidinusios farsus ir komedijas, ne itin atsilikusiais galėjo pamatyti Šekspyro vaid.
Liaudies/gatvės/populiarusis t. (Italijoje - commedia, anglų - The Globe, visi kur vaidino Šekspyras, komerciniai, nes šis buvo verslininkas už savo kūrinius užsidirbęs didžiulius pinigus) Dauguma skirtas miestiečiams (į Londono teatrus galėjo eiti bet kas, Lietuvoje populiarusis teatras - dvaro aplinkoje).
Su pirmaisiais vaidinimais dvaruose dominavo italų įtaka iki 18a. Pab. Pradedant nuo Bonos Sforzos, kuri pirmoji atvežė teatrinius elementus, Vazos vestuvėse commedia dell'arte trupė.
Darbo tipas:
|
Dalykas:
|
Apimtis:
3642 žodžiai (-ų)
|
Lygis:
Universitetas
|
Jums gali būti aktualu
Ankstyvaisiais viduramžiais (V—XI a.) krikščionybė tapo valstybine religija ir pradėjo negailestingą kovą su pagonybės apraiškomis [...]
Lietuvą veikė stačiatikių menas. Bizantinės dailės įtaka pasireiškė per linijiškumą (ne tūrį), pruošnumą, spalvingumą, tapybos [...]
Fotografija Lietuvoje iki 1 pasaulinio Amatininkai (ateljė), mėgėjai. Fotografavo žmones, siūlė įsigyti tų laikų įžymybių vaizdų [...]
2 PASKAITA. LIETUVOS MODERNIOJO TEATRO ISTORIOGRAFIJA Istoriografija – apžvalga kitų istorikų ankstesnių darbų pasirinkta tema. Istorija [...]
Trumpas konspektas lietuvių kino kurso pirmajai daliai.
Įvadas Spektaklis (pranc. spectacle, iš lot. spectaculum 'reginys') — sceninio meno kūrinys. Spektaklius kuria teatro kolektyvas [...]
Vytauto energijos ir planingų darbų dėka Lietuvių tauta staiga sužibo kaip jauniausia vakarų civilizacijos atstovė.
Šiame darbe bus aprašoma Lietuvos dvarų reikšmė, raida, istorija bei samprata. Išsiaiškinama Kupiškio rajono dvarų [...]
Mano nuomone, šiandien, vos išgirdus Balio Sruogos vardą, daugelis iš karto pagalvoja – „Dievų miškas“.
Išsami teatro istorija nuo Antikos laikų iki klasicistinio teatro Prancūzijoje, pristatant svarbiausius teatro bruožus atskirais [...]
PAVYZDYS: J.NAUJALIS. 1869-1934 • Kompozitorius • vargonininkas, • choro dirigentas, • pirmosios muzikos • mokyklos Kaune įkūrėjas [...]
Skirta Lietuvių kino kurso antrajai daliai apie naujųjų laikų kiną.
1 tema. Lūžio laikotarpis 1985-95 m. Nepriklausomybė: teatras - pramoga/soc. kritikos priemonė/egzistencinių problemų spendimo vieta. Totalitarinė visuomenė [...]
2 dešimtmetis. Varnas – neoromantikas, kalba apie tipažus, žmogaus pasirinkimą. Nepaliestas modernesnių srovių, nes nebaigė [...]
Šio darbo pagrindinis tikslas yra atskleisti istorinės Lietuvos Respublikos Prezidentūros, kaip unikalaus kultūrinio objekto, svarbą [...]