Ekonomika ir verslas / Pramonė ir gamyba

Maisto prekės, konspektas

0 atsiliepimų
Autorius:

Vitaminai. Vaisiuose ir daržovėse yra apie 11 vitaminų. Vyrauja vitaminas C. Jo daugiausia erškėtuogėse, juoduosiuose serbentuose, paprikose, petražolėse, citrusiniuose vaisiuose.

Azotinės medžiagos – baltymai, amino rūgštys, fermentai. Baltymų česnakuose 6,5%, pupose 6,0%, žirneliuose 5,0. Daugiausia baltymų riešutuose – iki 16,5%.

Riebalų – nedaug – 0,6% (mėlynėse, krapuose, petražolėse), šaltalankyje 2,5%. Daug grybuose, riešutuose (lazdyno 66,9%).

Pagal augalo dalies vartojimą maistui daržovės skirstomos į vegetatyvines ir vaisines. Vegetatyvinių daržovių valgomos dalys yra šaknys, stiebai, lapai, pumpurai, žiedynas. Vaisinių daržovių – tik vaisiai.

Vegetatyvinės: skirstomos į 7 grupes:

  1. Gumbavaisiai (bulvės, topinambai, batatai).
  2. Šakniavaisiai (morkos, burokėliai, ridikai, ridikėliai, petražolės, salierai, pastarnokai, gelteklės, ropės, griežčiai ).
  3. Kopūstinės daržovės (baltagūžiai, raudongūžiai, savojos, briuselio, kaliaropės, brokoliai, pekino, lapiniai, žiediniai kopūstai).
  4. Svogūninės (svogūnai, česnakai, porai).
  5. Salotinės ir špinatinės (salotos, špinatai, rūgštynės).
  6. Prieskoninės (agurklė, gelsvė, kalendra, kmynai, krapai, krienai, čiobreliai, peletrūnas, bazilikai, rozmarinas, petražolės).
  7. Desertinės (rabarbarai, artišokas, šparagai).

Vaisinės:

  1. Moliūginės (agurkai, melionai, moliūgai, cukinijos, patisonai).
  2. Pomidorinės (pomidorai, baklažanai, paprikos).
  3. Grūdinės ir ankštinės ( žirniai, pupelės, pupos, cukriniai kukurūzai).

Šviežių daržovių ir vaisių laikymas. Optimali temperatūra 0ºC (±1ºC), tačiau vieni vaisiai ir daržovės labiau mėgsta šilumą, o kiti atsparūs šalčiams. Bulvės, arbūzai laikomi 2-4 ºC temperatūroje, neprinokę pomidorai, ananasai, bananai 10-16ºC , kai kurių veislių obuoliams, svogūnams, česnakams, riešutams tinkamiausia temperatūra +2-3 ºC.

Aukštesnė kaip optimali temperatūra skatina gyvybinės veiklos procesus ir trumpina laikymo trukmę, o žemesnė kenksminga tuo, kad  vaisiai ir daržovės  gali sušalti.

Daugeliui vaisių ir daržovių tinkamiausias santykinis oro drėgnumas yra 90-95 %. Jei drėgmės trūksta, vaisiai ir daržovės išskiria vandenį ir pradeda vysti, jei drėgmės per daug – užsiveisia pelėsis. Svogūnams, riešutams reikalinga 70-77% santykinė oro drėgmė. Svarbu, kad laikymo rėžimas būtų vienodas. Svyruojant temperatūrai ir oro drėgnumui, vaisių ir daržovių paviršiuje koncentruojasi drėgmė, pagreitinanti gedimą.

 

Darbo tipas:
Apimtis:
20000 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Pagal struktūrą ir augimo vietą vaisiai skirstomi į šias grupes:
  • • sėklavaisiai;
  • • kaulavaisiai;
  • • uogos;
  • • subtropikų ir tropikų (atogrąžų ir poatogrąžų) vaisiai.
  • Sėklavaisiai - obuoliai, kriaušės, svarainiai, šermukšniai. Juos sudaro odelė, minkštimas, šerdelė ir sėklalizdis su sėklomis.
  • Kaulavaisiai - abrikosai, persikai, vyšnios, trešnės, slyvos. Juos sudaro minkštimas ir kaulas.
  • Uogos būna tikrosios, netikrosios ir sudėtingos.
  • Tikrosios – vynuogės, serbentai, agrastai, spanguolės, bruknės, mėlynės, girtuoklės, šilauogės. Jas sudaro odelė ir minkštimas su sėklomis.
  • Netikrosios – žemuogės, braškės. Jas sudaro minkštimas su sėklelėmis paviršiuje.
  • Sudėtingosios – avietės, gervuogės. Jas sudaro ant vieno vaiskočio tarpusavy suaugę vaisiai su sėklelėmis.

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos
Diplominis darbas Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos

Temos aktualumas, naujumas: šių dienų vartotojas kone kasdieną yra priverstas rinktis iš daugybės prekės ženklų [...]

Gamybinės įmonės veiklos (maisto gamyba - paslaugos) organizavimas ir valdymas
Kursinis darbas Gamybinės įmonės veiklos (maisto gamyba - paslaugos) organizavimas ir valdymas

Temos aktualumas. Lietuvoje labai sparčiai vystosi smulkių ir vidutinių įmonių verslas. Besikuriančios įmonės dažnai neranda [...]

Naujos prekės įvedimo į rinką strateginio plano rengimas
Kursinis darbas Naujos prekės įvedimo į rinką strateginio plano rengimas

Temos aktualumas. Įmonė ar verslininkas, norėdami išlikti pilnaverčiais rinkos dalyviais, privalo žinoti taisykles ir prognozuoti [...]

Maisto prekių cheminė sudėtis
Referatas Maisto prekių cheminė sudėtis

Tyrimo objektas: Maisto prekių cheminė sudėtis. Cheminės sudėties analizė. Referato tikslas: Išanalizuoti chemine sudėtį maisto prekėse.

Darnus vystymasis ir švaresnė gamyba. Darnaus vystymosi principų diegimas maisto pramonėje
Referatas Darnus vystymasis ir švaresnė gamyba. Darnaus vystymosi principų diegimas maisto pramonėje

Darbo aktualumas, naujumas: Pastaruoju metu daug kalbama apie gamtos išsaugojimą, kadangi žmogaus veikla kelia gamtai [...]

Produktų linijos
Diplominis darbas Produktų linijos "Optima linija" prekės ženklo vertinimas

Darbo aktualumas: jau nuo seno prekės ženklas vaidino svarbų vaidmenį rinkoje. Prekių ženklai buvo naudojami [...]

Maisto kainų kitimo pasaulyje įtaka ekonomikai
Referatas Maisto kainų kitimo pasaulyje įtaka ekonomikai

Tikriausiai kiekvienas girdėjo apie augančią infliaciją Lietuvoje, o parduotuvių lentynose pastebėjo padidėjusias maisto produktų [...]

Vaikiškų prekių parduotuvės verslo planas
Verslo planas Vaikiškų prekių parduotuvės verslo planas

Steigiant naują įmonę svarbu įvertinti ją supančią aplinką. Labai svarbu numatyti būsimos prekybos įmonės ateitį [...]

Prekių mokslas
Konspektas Prekių mokslas

  „Prekių mokslas“ kurso tikslas – suteikti žinias apie [...]

Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse
Referatas Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse

Lietuvai palaipsniui integruojantis į Vakarų pasaulio ekonomiką, svarbu į visus organizacijoms įtaką darančius procesus žvelgti [...]

Pardavimų UAB
Diplominis darbas Pardavimų UAB "Avitelos prekyba" elektroninėje parduotuvėje skatinimas

Temos naujumas ir aktualumas. Šiuo metu Lietuvoje elektroninė prekyba yra pakilimo stadijoje, kuriamos naujos elektroninės [...]

Reklamos vaidmuo tarptautinėje prekyboje
Prezentacija Reklamos vaidmuo tarptautinėje prekyboje

Reklama – informacija, skirta paveikti potencialius pirkėjus atlikti įvairius veiksmus, susijusius su prekės ar [...]

Prekybos įmonės UAB „Bimbo Italija“ marketingo analizė
Kursinis darbas Prekybos įmonės UAB „Bimbo Italija“ marketingo analizė

Šiandieniniame versle vartotojo tenkinimas tapo vienintelis prasmingas verslumo požymis. Laimi tik tas verslas, kuris patenkintų [...]

Kainodara ir jos tobulinimo galimybės prekybos įmonėje UAB
Kursinis darbas Kainodara ir jos tobulinimo galimybės prekybos įmonėje UAB "X"

Temos aktualumas. Šiuo metu pasaulinėje rinkoje veikia begalė įvairių prekybinių organizacijų, tarp kurių jaučiama itin [...]

Prekybos įmonės analizė
Praktikos ataskaita Prekybos įmonės analizė

Įvadas Praktikos objektas: UAB „X“ veikla ir finansinė atskaitomybė. Praktikos tikslas: Įtvirtinti studijų metu įgytas teorines žinias [...]