Ekonomika ir verslas / Pramonė ir gamyba

Maisto prekės, konspektas

0 atsiliepimų
Autorius:

Vitaminai. Vaisiuose ir daržovėse yra apie 11 vitaminų. Vyrauja vitaminas C. Jo daugiausia erškėtuogėse, juoduosiuose serbentuose, paprikose, petražolėse, citrusiniuose vaisiuose.

Azotinės medžiagos – baltymai, amino rūgštys, fermentai. Baltymų česnakuose 6,5%, pupose 6,0%, žirneliuose 5,0. Daugiausia baltymų riešutuose – iki 16,5%.

Riebalų – nedaug – 0,6% (mėlynėse, krapuose, petražolėse), šaltalankyje 2,5%. Daug grybuose, riešutuose (lazdyno 66,9%).

Pagal augalo dalies vartojimą maistui daržovės skirstomos į vegetatyvines ir vaisines. Vegetatyvinių daržovių valgomos dalys yra šaknys, stiebai, lapai, pumpurai, žiedynas. Vaisinių daržovių – tik vaisiai.

Vegetatyvinės: skirstomos į 7 grupes:

  1. Gumbavaisiai (bulvės, topinambai, batatai).
  2. Šakniavaisiai (morkos, burokėliai, ridikai, ridikėliai, petražolės, salierai, pastarnokai, gelteklės, ropės, griežčiai ).
  3. Kopūstinės daržovės (baltagūžiai, raudongūžiai, savojos, briuselio, kaliaropės, brokoliai, pekino, lapiniai, žiediniai kopūstai).
  4. Svogūninės (svogūnai, česnakai, porai).
  5. Salotinės ir špinatinės (salotos, špinatai, rūgštynės).
  6. Prieskoninės (agurklė, gelsvė, kalendra, kmynai, krapai, krienai, čiobreliai, peletrūnas, bazilikai, rozmarinas, petražolės).
  7. Desertinės (rabarbarai, artišokas, šparagai).

Vaisinės:

  1. Moliūginės (agurkai, melionai, moliūgai, cukinijos, patisonai).
  2. Pomidorinės (pomidorai, baklažanai, paprikos).
  3. Grūdinės ir ankštinės ( žirniai, pupelės, pupos, cukriniai kukurūzai).

Šviežių daržovių ir vaisių laikymas. Optimali temperatūra 0ºC (±1ºC), tačiau vieni vaisiai ir daržovės labiau mėgsta šilumą, o kiti atsparūs šalčiams. Bulvės, arbūzai laikomi 2-4 ºC temperatūroje, neprinokę pomidorai, ananasai, bananai 10-16ºC , kai kurių veislių obuoliams, svogūnams, česnakams, riešutams tinkamiausia temperatūra +2-3 ºC.

Aukštesnė kaip optimali temperatūra skatina gyvybinės veiklos procesus ir trumpina laikymo trukmę, o žemesnė kenksminga tuo, kad  vaisiai ir daržovės  gali sušalti.

Daugeliui vaisių ir daržovių tinkamiausias santykinis oro drėgnumas yra 90-95 %. Jei drėgmės trūksta, vaisiai ir daržovės išskiria vandenį ir pradeda vysti, jei drėgmės per daug – užsiveisia pelėsis. Svogūnams, riešutams reikalinga 70-77% santykinė oro drėgmė. Svarbu, kad laikymo rėžimas būtų vienodas. Svyruojant temperatūrai ir oro drėgnumui, vaisių ir daržovių paviršiuje koncentruojasi drėgmė, pagreitinanti gedimą.

 

Darbo tipas:
Apimtis:
20000 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Pagal struktūrą ir augimo vietą vaisiai skirstomi į šias grupes:
  • • sėklavaisiai;
  • • kaulavaisiai;
  • • uogos;
  • • subtropikų ir tropikų (atogrąžų ir poatogrąžų) vaisiai.
  • Sėklavaisiai - obuoliai, kriaušės, svarainiai, šermukšniai. Juos sudaro odelė, minkštimas, šerdelė ir sėklalizdis su sėklomis.
  • Kaulavaisiai - abrikosai, persikai, vyšnios, trešnės, slyvos. Juos sudaro minkštimas ir kaulas.
  • Uogos būna tikrosios, netikrosios ir sudėtingos.
  • Tikrosios – vynuogės, serbentai, agrastai, spanguolės, bruknės, mėlynės, girtuoklės, šilauogės. Jas sudaro odelė ir minkštimas su sėklomis.
  • Netikrosios – žemuogės, braškės. Jas sudaro minkštimas su sėklelėmis paviršiuje.
  • Sudėtingosios – avietės, gervuogės. Jas sudaro ant vieno vaiskočio tarpusavy suaugę vaisiai su sėklelėmis.

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos
Diplominis darbas Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos

Temos aktualumas, naujumas: šių dienų vartotojas kone kasdieną yra priverstas rinktis iš daugybės prekės ženklų [...]

Gamybinės įmonės veiklos (maisto gamyba - paslaugos) organizavimas ir valdymas
Kursinis darbas Gamybinės įmonės veiklos (maisto gamyba - paslaugos) organizavimas ir valdymas

Temos aktualumas. Lietuvoje labai sparčiai vystosi smulkių ir vidutinių įmonių verslas. Besikuriančios įmonės dažnai neranda [...]

Naujos prekės įvedimo į rinką strateginio plano rengimas
Kursinis darbas Naujos prekės įvedimo į rinką strateginio plano rengimas

Temos aktualumas. Įmonė ar verslininkas, norėdami išlikti pilnaverčiais rinkos dalyviais, privalo žinoti taisykles ir prognozuoti [...]

Maisto prekių cheminė sudėtis
Referatas Maisto prekių cheminė sudėtis

Tyrimo objektas: Maisto prekių cheminė sudėtis. Cheminės sudėties analizė. Referato tikslas: Išanalizuoti chemine sudėtį maisto prekėse.

Darnus vystymasis ir švaresnė gamyba. Darnaus vystymosi principų diegimas maisto pramonėje
Referatas Darnus vystymasis ir švaresnė gamyba. Darnaus vystymosi principų diegimas maisto pramonėje

Darbo aktualumas, naujumas: Pastaruoju metu daug kalbama apie gamtos išsaugojimą, kadangi žmogaus veikla kelia gamtai [...]

Produktų linijos
Diplominis darbas Produktų linijos "Optima linija" prekės ženklo vertinimas

Darbo aktualumas: jau nuo seno prekės ženklas vaidino svarbų vaidmenį rinkoje. Prekių ženklai buvo naudojami [...]

Maisto kainų kitimo pasaulyje įtaka ekonomikai
Referatas Maisto kainų kitimo pasaulyje įtaka ekonomikai

Tikriausiai kiekvienas girdėjo apie augančią infliaciją Lietuvoje, o parduotuvių lentynose pastebėjo padidėjusias maisto produktų [...]

Reklamos paskaitų konspektas
Konspektas Reklamos paskaitų konspektas

Reklamos paskaitų konspektas [...]

Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse
Referatas Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse

Lietuvai palaipsniui integruojantis į Vakarų pasaulio ekonomiką, svarbu į visus organizacijoms įtaką darančius procesus žvelgti [...]

Verslo ir prekės ciklai
Prezentacija Verslo ir prekės ciklai

Išsamus darbas. 42 skaidrės.

Prekės ženklo pozicionavimo strategijos kūrimas
Kursinis darbas Prekės ženklo pozicionavimo strategijos kūrimas

Globalioje rinkoje vis aštrėja firmų konkurencija dėl vartotojų, vis dažniau yra akcentuojami neapčiuomi ir išskirtiniai [...]

Rinkodaros pagrindų paskaitų konspektas
Konspektas Rinkodaros pagrindų paskaitų konspektas

Rinkodaros žinių ir patirties šiandien reikia dirbant įvairiuose valdymo lygiuose, nepriklausomai nuo to, ar tai [...]

Vartotojų požiūris į
Referatas Vartotojų požiūris į "X" prekę

Kitaip nei daugelis kitų teorijų, rinkodara negimė mokslininkų kabinetuose. Vartotojų gamybos, rinkos santykių apibendrinimas, patirties [...]

Prekės pozicionavimo ypatumų analizė
Kursinis darbas Prekės pozicionavimo ypatumų analizė

Šiuo metu rinka yra perpildyta begalybe prekių ir paslaugų ir , nepaisant to, kiekvieną dieną [...]

Vadybos teorijos konspektas
Konspektas Vadybos teorijos konspektas

Šiandien, anot B.Melniko, mokslo ir technologijų pažangos kontekste, randantis naujoms socialinėms ir ekonominėms galimybėms bei [...]