Prekės gyvavimo ciklo kainų politika

33 psl. / 7709 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Kiekviena įmonė kurdama naujas prekes nori sulaukti kuo didesnės jos paklausos ir gauti kuo įmanoma didesnį pelną. O tai reiškia ir ilgiausią išbuvimą pasirinktoje rinkoje. Tačiau sukurti sėkmingą įmonės veiklą nėra toks lengvas uždavinys, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Pagrindinis įmonės egzistavimo ir sėkmės elementas yra kaina. Tinkamas kainų politikos valdymas užtikrina sėkmingą įmonės veiklą. Bet prieš pasirenkant tinkamiausią kainų politiką, įmonė turi nuspręsti kokių tikslų ji nori pasiekti, pasikliaujant būtent tokia, o ne kitokia kainų politika, kokią prekę nori pristatyti rinkai bei įvertinti kitus svarbius kriterijus, susijusius su įmonės veikla.

Be viso to, kiekviena prekė išgyvena keletą gyvavimo stadijų, iš kurių galima išskirti keturias pagrindines: įvedimo į rinka, augimo, brandos ir smukimo. Atsižvelgiant į konkrečia prekę bei situaciją galimas ir smulkesnis išvardintų stadijų skaidymas. Tačiau nepaisant to, kainų politika – neatsiejama nuo prekės gyvavimo ciklo. Kiekvienoje stadijoje įmonė susiduria su skirtingais sunkumais, skirtingomis galimybėmis bei problemomis. O tai reiškia, jog kinta prekių paklausa, konkurentų skaičius, o tuo pačiu ir pelnas, pardavimų apimtys. Atsižvelgiant į šiuos rodiklius, kiekvienoje prekės gyvavimo stadijoje įmonė turi tinkamai valdyti kainų politiką, pasirinkti pačia reikalingiausią ir veiksmingiausią. Kitu atveju įvesta į rinką prekė bus išstumta ir įmonė gali nesėkmingai baigti savo veiklą.

Darbo objektas. Kainų politika.

Darbo tikslas. Išsiaiškinti kokia kainų politika taikoma įvairiose prekės gyvavimo ciklo stadijose.

Darbo uždaviniai:

  • Išsiaiškinti kainų politikos esmę;
  • Apibrėžti prekės gyvavimo ciklo esmę;
  • Išanalizuoti kainų politiką prekės įvedimo stadijoje;
  • Išsiaiškinti kainų politiką augimo (didėjimo) stadijoje;
  • Išanalizuoti kainų politiką brandos stadijoje;
  • Apibrėžti kainų politiką smukimo stadijoje.

Tyrimo metodai. Analizuojant prekės gyvavimo ciklo stadijų kainų politiką, darbe buvo naudojamas bendramokslinis tyrimo metodas lyginamoji mokslinės literatūros analizė, sintezė bei abstrahavimas.

Svarbiausia naudota literatūra. Naudotasi Lietuvos bei užsienio autorių moksliniais darbais, moksliniais straipsniais bei internetine medžiaga.

Darbo struktūros paaiškinimas. Pirmoje dalyje „Kainų politikos ir prekės gyvavimo ciklo samprata bei esmė“ nagrinėjama kainų politikos esmė. Taip pat apibrėžiama prekės gyvavimo ciklo sąvoka, palyginamos įvairių autorių išskiriamos stadijos. Antroje dalyje „Įvedimo stadijos kainų politika“ apibrėžiama įvedimo stadijos esmė, išanalizuojamos šioje stadijoje vykdomas marketingo strategijos bei kainų politika. Trečioje dalyje „ Augimo (didėjimo) stadijos kainų politika“ apibrėžiama augimo stadijos esmė, išanalizuojama šioje stadijoje vykdoma kainų politika bei marketingo strategijos. Ketvirtoje dalyje „Brandos stadijos kainų politika“ nagrinėjama brandos stadija, jos esmė ir jai esant taikoma kainų politika bei marketingo strategijos. Penktoje dalyje „Smukimo stadijos kainų politika“ apibrėžiama smukimo stadijos esmė bei analizuojama šioje stadijoje vykdoma kainų politika.

Darbo struktūra ir apimtis. Darbą sudaro įvadas, 5 dalys, išvados. Pagrindinė darbo medžiaga aprašyta 30 puslapių, įskaitant 12 lentelių. Panaudotos literatūros sąrašą sudaro 17 šaltinių.


Turinys

  • LENTELIŲ SĄRAŠAS3
  • ĮVADAS4
  • 1. KAINŲ POLITIKOS IR PREKĖS GYVAVIMO CIKLO ESMĖ6
  • 1.1. Kainų politikos apibrėžtis6
  • 1.2. Prekės gyvavimo ciklo interpretavimas10
  • 2. ĮVEDIMO STADIJOS KAINŲ POLITIKA13
  • 2.1. Įvedimo stadijos esmė13
  • 2.2. Marketingo strategijos: įvedimo stadija ir pionieriaus pranašumas14
  • 2.3. Prekės gyvavimo ciklo stadijose naudojamos marketingo strategijos15
  • 2.4. Kainų politika įvedimo stadijoje16
  • 2.5. Rinkos plėtros strategijų ir kainodaros santykis17
  • 3. AUGIMO (DIDĖJIMO) STADIJOS KAINŲ POLITIKA20
  • 3.1. Augimo(didėjimo) stadijos esmė20
  • 3.2. Marketingo strategijos didėjimo stadijoje21
  • 3.3. Kainų politika augimo stadijoje22
  • 4. BRANDOS STADIJOS KAINŲ POLITIKA23
  • 4.1. Brandos stadijos esmė23
  • 4.2. Marketingo strategijos brandos stadijoje24
  • 5. SMUKIMO STADIJOS KAINŲ POLITIKA27
  • 5.1 Smukimo stadijos esmė27
  • 5.2 Kainų politika ir jos kitimo tendencijos smukimo stadijoje27
  • IŠVADOS30
  • NAUDOTA LITERATŪRA32

Reziumė

Autorius
gatulytė
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Rinkodara
Kaina
€8.52
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Spa 12, 2016
Publikuotas
2011 m.
Apimtis
33 psl.

Susiję darbai

UAB „Merkys“ prekės kainos nustatymas

Rinkodara Kursinis darbas audrens
Rinkoje kaina yra bene svarbiausias firmos veiklą apibūdinantis ekonominis rodiklis. Kadangi įmonės veikia rinkoje, tai joms kaina yra sėkmės garantas, nes nuo jos...

UAB “Rūta” kainų politikos analizė

Rinkodara Diplominis darbas 2012 m. reginusssik
Kiekvienos įmonės tikslas yra gauti kuo didesnį pelną. Siekiant šio tikslo, įmonės sudarinėja kainoraščius, dalyvauja derybose dėl palankesnių kainų, norėdami paskatinti prekybą taiko...

Šokolado "Karūna" prekės gyvavimo ciklas

Rinkodara Kursinis darbas guoba
Šiuolaikinėje rinkoje tikrai gausu įvairių prekių ir paslaugų. Bet augantis vartotojų apetitas, dideliu greičiu besivystanti technologinė pažanga ir auganti konkurencija vis sparčiau skatina...

Prekių kainų stebėjimas

Rinkodara Prezentacija 2016 m. linduutis
Atlikau prekių kainų stebėjimo analizę, tai buvo praktikos užduotis kolegijoje. Pasirinkau trys prekes ir atlikau stebėjimą tryjose parduotuvėse :)

Prekės ženklo „Drogas“ reklaminė kampanija

Rinkodara Referatas 2014 m. rimika
Kosmetikos priemonių yra gausu tiek prekybos centruose ar internetinėse svetainėse, taip pat yra nemažai specialių kosmetikos parduotuvių, kuriose galima įsigyti sau tinkamas kosmetikos...