Socialiniai mokslai / Psichologija

Dvasinių (psichinių) kito asmens savybių pažinimo ypatumai vaikystėje

0 atsiliepimų
Autorius:

Dvasinėse (psichinėse) būsenose mes matome tokią pasaulio sudėtį, kaip įsitikinimai, žinios, norai ir mąstymas. Pas kiekvieną iš mūsų yra dvasinės (psichinės) būsenos. Mes kiekvienas turime įsitikinimus, žinias, norus ir mintis. Mes apriboti tik dvasinių (psichinių) būsenų kiekiu, kurias sugebame pergyventi. Būdami žmonėmis, užimame unikalią padėtį tarp kitų rūšių, išsiskirdami ne tik vidinių dvasinių (psichinių) būsenų suvokimu, bet ir sugebėdami pranešti apie jas kitiems žmonėms kalbėdami. Taip pat mes apdovanoti sugebėjimu suprasti kitų žmonių mintis, požiūrius ir norus. Mūsų asmeninės dvasinės (psichinės) būsenos siejasi su kitų žmonių dvasinėmis (psichinėmis) būsenomis (Pvz.: aš žinau, apie ką jūs galvojate, t. y. kad mano dvasinė (psichinė) būsena yra prijungta prie jūsų dvasinės (psichinės) būsenos). Gali būti, kad mes esame vienintelė rūšis planetoje, turintys šį sugebėjimą.

            Dvasinio pasaulio koncepcijos yra pas visus suaugusiuosius. Mes suprasdami kito žmogaus dvasines (psichines) būsenas, galime numatyti ir jo veiksmus (Pvz.: aš žinau, kad jūs norite saldainio. Aš žinodamas, ką reiškia ko nors norėti, galiu numatyti, kad jūs imsitės kažkokių veiksmų, kad gauti saldainį). Šiuolaikiniai vaikų psichologai, studijuojantys tai, kaip vaikai pažįsta dvasines (psichines) būsenas, tyrinėja vaikų dvasinio pasaulio koncepcijas, kada jos vystosi.

            1978 metais Premack ir Woodruff aprašytus tyrimus su šimpanze, vaikų psichologijos atstovai vadina revoliuciniais. Jie atidarė naują tyrinėjimų, pašvęstų vaikų supratimui apie dvasines (psichines) būsenas, erą. Panašius tyrimus atliko ir kiti tyrinėtojai. Svarbiausi iš jų buvo psichologai Dž. Perner ir G. Wimmer, kurie 1983 metais atliko panašius tyrimus su vaikais, spręsdami klausimą: „ką galvoja vaikai apie tai, ką galvoja kiti vaikai?“. Eksperimentas: Vaikus atveda į patalpą, kurioje yra du konteineriai. Abu vaikai mato, kaip eksperimentatorius į pirmą konteinerį deda žaislą. Po to vienas vaikas išeina iš patalpos ir eksperimentatorius ir pirmo konteinerio išima žaislą ir deda į antrą. Patalpoje likęs berniukas tai mato. Jo klausiama: „Kur kitas vaikas ieškos žaislo?“ Penkerių metų vaikas galvos, kad atėjęs berniukas galvos, kad žaislas yra pirmame konteineryje. O jaunesnis vaikas galvos, kad kitas vaikas galvos, kad žaislas guli naujoje vietoje. Taigi penkiametis vaikas supranta, kad kitas vaikas bus apgautas, trimetis nesugeba atskirti savo įsivaizdavimo nuo įsivaizdavimo kito vaiko. Tyrimo metu buvo prieita išvados, kad 3-5 metų vaikams pradeda formuotis asmeninės koncepcijos apie dvasinį pasaulį. Taip pat jie savo asmenines dvasines (psichines) būsenas sugeba priskirti kitiems. Tokio pobūdžio tyrimai užima svarbią vietą tarp dvasinio pasaulio tyrėjų, nes atveria kelią vaikų supratimui, ką vaikų nuomone galvoja kiti žmonės [9].

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
5800 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Pratarmė3
  • Įvadas4
  • Vaiko pažintinė raida ikimokykliniame amžiuje5
  • Kito asmens pažinimas veikloje9
  • Teorijos apie moralę14
  • Piaget teorija apie moralės raidą14
  • Kohlbergo moralės raidos samprata17
  • Išvados20
  • Literatūra22

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Asmens apžiūros taktikos ypatumai ir problematika teoriniu bei praktiniu aspektu
Diplominis darbas Asmens apžiūros taktikos ypatumai ir problematika teoriniu bei praktiniu aspektu

Valstybė gina ir saugo piliečių teises bei laisves remdamasi konstituciniu pagrindu. Tačiau, kai piliečių teisės [...]

Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų psichinės raidos ypatumai ir jų svarba lietuvių kalbos mokymo (si) procese
Kursinis darbas Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų psichinės raidos ypatumai ir jų svarba lietuvių kalbos mokymo (si) procese

Vienas svarbiausių švietimo reformos tikslų – ugdyti savarankišką, savimi pasitikinčią, kūrybingą asmenybę. Žmogus į pasaulį [...]

Kito asmens reikalų tvarkymas
Kursinis darbas Kito asmens reikalų tvarkymas

Aktualumas. Realiame gyvenime dažnai susidaro situacijos, kai asmenys savanoriškai atlieka tam tikrus veiksmus kitų asmenų [...]

Asmenų, besilankančių pažinčių svetainėse, virtualaus/realaus bendravimo ypatumai
Kursinis darbas Asmenų, besilankančių pažinčių svetainėse, virtualaus/realaus bendravimo ypatumai

  Tikriausiai daugelis žmonių nė nesusimąsto nuo kokių neatmenamų laikų žmonijos gyvenime egzistuoja bendravimas. Apskritai bendravimas [...]

Įvairių kolageno tipų struktūros ypatumai ir savybės
Prezentacija Įvairių kolageno tipų struktūros ypatumai ir savybės

Dešimties skaidrių prezentacija.

Turto draudimo ypatumai Lietuvoje ir kitose ES šalyse
Referatas Turto draudimo ypatumai Lietuvoje ir kitose ES šalyse

     Temos aktualumas: ši tema yra aktuali, nes parodo turto draudimo svarbą Lietuvoje ir ES [...]

Failų sistemos: FAT16, FAT32, NTFS, HPFS, ext2, ext3, ... ir kitos. Jų ypatumai
Referatas Failų sistemos: FAT16, FAT32, NTFS, HPFS, ext2, ext3, ... ir kitos. Jų ypatumai

Failų sistema. Kas tai? Failų sistema (angl. filesystem) – duomenų struktūrų, algoritmų ir interfeisų visuma, leidžianti [...]