Taršos sklaida atsmosferoje ir jos poveikis statiniams

52 psl. / 8191 žod.

Ištrauka

Išmetamos į atmosferą šiltnamio reiškinį sukeliančios dujos tebėra viena didžiausių visuotinių aplinkos apsaugos problemų. Daugeliui oro teršalų būdinga tai, kad gali išlikti ore gana ilgą laiką, oro masės juos perneša toli nuo šaltinių. Dėl oro taršos keičiasi klimatas, prastėja miestų oro kokybė, mažėja pažemio ozono kiekiai, rugštėja dirvožemis ir paviršinis vanduo. Tai neigiamai atsiliepia žmonių sveikatai, žemės ūkio produktyvumui, biologinei įvairovei, miškų būklei.

Darnus vystymasis reiškia, kad dabarties kartos poreikiai turėtų būti tenkinami nekeliant pavojaus ateities kartų galimybei patenkinti savuosius. Tai yra visiems svarbus Europos Sąjungos tikslas, nulemiantis visas sąjungos politikos kryptis ir veiklą. Juo siekiama užtikrinti, kad Žemės aplinka būtų palanki visoms gyvybės formoms. Toks vystymasis pagrįstas demokratijos, lyčių lygybės solidarumo ir teisinės valstybės principais bei pagarba pagrindinėms teisėms, įskaitant laisvę ir vienodas galimybes visiems. Juo siekiama nuolat gerinti dabarties ir ateities kartų gyvenimo Žemėje kokybę ir gerovę.

Pagrindinis darnaus vystymosi aplinkosauginis tikslas – užtikrinti, kad Žemės aplinka būtų palanki visoms gyvybės formoms, atsižvelgti į planetos gamtos išteklių ribotumą ir užtikrinti aukštą aplinkos apsaugos bei kokybės gerinimo lygį, užkirsti kelią aplinkos taršai ir ją sumažinti bei skatinti tvarų vartojimą ir gamybą, kad ekonomikos augimas nereikštų aplinkosaugos prastėjimo.

Šis kompleksinis projektas priskiriamas probleminiam mokymui. Probleminis mokymas yra specifine mokymosi technika pagrįstas mokymasis, kuris turi daugybę individualių komponentų, su kuriais susiduria dirbdami ir analizuodami atrinktas problemas studentai.

Pagrindiniai probleminio mokymosi tikslai:

  • 1) Žinių įgyjimas;
  • 2) Problemų sprendimo įgūdžių plėtojimas panaudojant įgytas žinias;
  • 3) Savimokos įgūdžių plėtojimas;
  • 4) Kritinio mąstymo skatinimas;
  • 5) Skatinimas pritaikyti turimą informaciją žinomoms pagrindinėms problemoms spręsti;

6) Perteikti studentams žinomus mokymo metodus, suvokimą, kad jų mokslas yra svarbus bei metodus, kurie tiktų individualiam mokymuisi.

Besimokantieji privalo įgyti:

  • 1) Pagrindinių žinių;
  • 2) Gebėjimą efektyviai panaudoti įgytas žinias vertinant ir sprendžiant problemas;
  • 3) Mokėjimą papildyti turimas žinias ir gebėjimą drąsiai spręsti iškylančias problemas.

Kiekvienas probleminio mokymosi komponentas yra svarbus, norint pasiekti šio mokymosi maksimalų rezultatą

Kompleksinio projekto užduotis

Kompleksinio projekto užduotyje studentui pateikami pagrindiniai skaičiavimams bei projektavimui reikalingi duomenys: pateikiamas menamos įmonės veiklos rūšis, eksportuojamo ištekliaus pavadinimas, gamybos metu į atmosferą išsiskiriančių teršalų kiekia (ketvirčiais bei per metus) ir mokėjimo už juos tarifai, taršos šaltinių parametrai, nurodoma, ką konkrečiai reikia apskaičiuoti (pvz.: įmonės mokėtus mokesčius už kiekvieno teršalo išmetimą į atmosferą atskiriais ketvirčiais ir per metus bei bendrą sumą, mokamą už visų teršalų išmetimą per metus; apskaičiuokite suprojektuoto oro valymo įrenginio įdiegimo kaštus bei atsipirkimo laiką; miško ar kito gamtinio ištekliaus išsaugojimą), pateikiami uždaviniai betono korozijai, stiprumui, laikomosios galios bei karbonizacijos gylio skaičiavimams.

Kompleksinio projekto užduotis kiekvienam studentui pateikiama individualiai. Projektą sudaro aiškinamasis raštas bei grafinė dalis.

Grafinę kompleksinio projekto dalį sudaro technologinė schema, suprojektuotų valymo įrenginių brėžiniai, pateikiamas menamos įmonės genplanas.


Turinys

  • Įvadas4
  • 1. Įmonės veikla, veiklos pobūdžio aprašymas5
  • 1.1 Įmonės technologinių procesų apžvalga9
  • 1.2 Įmonės gaminamos produkcijos panaudojimo galimybės Lietuvoje11
  • 1.3 Įmonės gaminamos produkcijos panaudojimo galimybės užsienio šalyse12
  • 2. Įmonės aplinkosauginės problemos13
  • 2.1 Įmonės aplinkosauginių problemų galimi sprendimo būdai18
  • 3. Modeliavimo programų taikomų sklaidai modeliuoti apžvalga18
  • 3.1 Atmosferos teršalų sklaidos modeliavimas naudojant ADMS programą18
  • 3.1.1 ADMS programos apžvalga18
  • 3.1.2 Pagrindiniai įvesties duomenys25
  • 3.1.3 Modeliavimo rezultatų analizė, modeliavimo rezultatų grafinis pateikimas25
  • 4. Oro valymo įrenginiai27
  • 4.1 Projektuojamų oro valymo įrenginių parinkimo, veikimo principai28
  • 4.2 Oro valymo įrenginių projektavimas29
  • 4.3 Oro valymo įrenginių eksploatavimas, saugumo technika34
  • 5. Gamtonauda35
  • 6. Aplinkos poveikis statiniams36
  • 6.1 Betono korozijos uždavinių skaičiavimas36
  • 6.2 Betono stiprumo uždavinių skaičiavimas37
  • 7. Ekonominiai skaičiavimai39
  • 7.1 Mokesčių už taršą poreikis, butinybė, analizė ir skaičiavimas39
  • 7.2 Mokesčių už gamtinius išteklius poreikis, butinybė, analizė ir skaičiavimas45
  • 7.3 Suprojektuotų oro valymo įrenginių atsipirkimo laiko skaičiavimas46
  • Išvados50
  • Rekomendacijos51
  • Literatūros sąrašas52

Reziumė

Autorius
vi021
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Ekologija
Kaina
€8.76
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Kov 4, 2018
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
52 psl.

Susiję darbai

Vandenynų ir jūrų tarša

Ekologija Prezentacija aurora
Vandens ekologinė būklė biosferoje turi didelę reikšmę. Tai pagrindinė terpė visiems svarbiems ekologiniams procesams. Vandenyno ištekliais (daugiausia maisto) žmonės naudojasi jau nuo paleolito...

Vandenynų ir jūrų tarša

Ekologija Prezentacija 2014 m. ema2016
Žmonija iki šiol neišmoko organizuoti uždaros visos gamtonaudos sistemos – iš aplinkos ji ima sau naudingas medžiagas ir išmeta tai, kas pasidaro nebereikalinga....

Aplinkos taršos poveikis žmogaus sveikatai

Ekologija Rašinys kristinakat
Žmogaus sveikatai didelę įtaką turi aplinka. Šiandieninėje visuomenėje aplinkos tarša yra labai didelė ir tai neigiamai veikia mūsų sveikatą. Dėl aplinkos taršos žmones...