Ekonomika ir verslas / Rinkodara

Vartotojų elgsenos tyrimas

0 atsiliepimų
Autorius:

Istorinės vartotojų elgsenos kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marketologus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Vartotojo elgsenos studijos yra vienos iš marketingo krypčių, įgalinančių padėti pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir kartu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti jo elgseną keisti.

                      Vartotojų elgsenos tyrimo srityje aktyviai dirba ir sociologai,psichologai,teisininkai ir kiti specialistai. Įvairiapusis domėjimasis elgsena neleidžia šios sąvokos traktuoti vienareikšmiškai .

                      Dabartiniame Lietuvių kalbos žodyne aiškinama, jog elgsena yra „gyvenimo ir veikimo būdas, elgimasis”. Elgimasis suprantamas kaip elgesys, t.y. vienoks ar kitoks veikimas, santykiavimas.

                      Vartotojų elgsena – tai žmogaus veikla, įsigyjant, vartojant produktą, paslaugą, apimanti sprendimų priėmimo procesus, kurie atliekami iki pirkimų ir po jų.

                      Vartotojo elgsena - mokslo sritis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Vartotojų elgseną, pasitelkus modelius ar metodus, galima studijuoti įvairiais aspektais, pvz. vartotojo poveikį, motyvaciją, apsisprendimo procesą, elgesį po pirkimo ir pan.

                      Moksliniuose vartotojo elgsenos tyrimuose dominuoja loginio mąstymo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežasties ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją (1, p. 5).

                      Mūsų darbo tikslas – išanalizuoti vartotojų elgsenos ypatybes. Savo 29 puslapių apimties darbe pateikėme teorinę ir metodinę medžiagą apie vartotojų elgsenos sampratą, vartotojų asmeninių ir aplinkos veiksnių įtaką elgsenai, sprendimo priėmimo procesą, jo etapus.

 

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
7429 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Įvadas3
  • 1. Vartotojų elgsenos sąvokos, apibrėžimai4
  • 1.1 Vartotojų elgsenos samprata4
  • 1.2 Vartotojų elgsenos modeliai4
  • 1.3 Vartotojų tipai ir pagrindiniai vartotojų elgsenos bruožai6
  • 2. Aplinkos veiksnių įtaka vartotojų elgsenai8
  • 2.1 Grupė, jos samprata8
  • 2.2 Grupių įtaka9
  • 2.3 Šeimos narių įtaka pirkiniams10
  • 2.4 Kultūros samprata ir jos reikšmė vartotojų elgsenai11
  • 3. Vartotojų asmeniniai veiksniai ir jų įtaka elgsenai13
  • 3.1 Vartotojo asmenybė13
  • 3.2 Informacijos suvokimas ir pertvarkymas.14
  • 3.2.1 Informacijos suvokimo svarba vartotojui14
  • 3.2.2 Informacijos priėmimo ir pertvarkymo procesas15
  • 4. Vartotojų sprendimo priėmimo procesas19
  • 4.1 Vartotojų sprendimai ir jiems įtakos turintys veiksniai19
  • 4.2 Vartotojų sprendimo priėmimo etapai20
  • 4.3 Vartotojų sprendimo proceso sudedamosios dalys22
  • 5. Vartotojų elgsenos analizės taikymas praktikoje27
  • 6. Išvados29
  • 7. Literatūros sąrašas30

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Vartotojų elgsenos tyrimas UAB „Ingman ledai“
Referatas Vartotojų elgsenos tyrimas UAB „Ingman ledai“

1. Atlikus tyrimą, darbe, ledų vartotojai suskirstyti pagal šiuos kriterijus: pagal amžių, socialinį statusą. Atlikus tyrimą [...]

UAB “Bodesa” vartotojų elgsenos tyrimas
Tyrimas UAB “Bodesa” vartotojų elgsenos tyrimas

Temos aktualumas. Visų įmonių vadovai, ko gero, vieningai sutaria, kad vartotojas yra verslo dėmesio centre [...]

Lietuviškos kosmetikos moterims vartotojų elgsenos tyrimas
Tyrimas Lietuviškos kosmetikos moterims vartotojų elgsenos tyrimas

Tyrimo aktualumas: Jau nuo tada kai atsirado marketingas, jo pačiame centre yra vartotojas. Kad išsiaiškinti [...]

,,Bruknių ir pomidorų padažo‘ vartotojų elgsenos tyrimas
Kursinis darbas ,,Bruknių ir pomidorų padažo‘ vartotojų elgsenos tyrimas

Įvairių šaltinių  žiniomis viena iš svarbiausių marketingo tyrimų paskirtis yra padėti verslininkams gerinti vadybos sprendimų [...]

Vartotojų elgsena ir prekių paklausa
Referatas Vartotojų elgsena ir prekių paklausa

Idealios rinkos subjektai yra individualus pardavėjas ir individualus pirkėjas arba gamintojas ir vartotojas. Pardavėjas ir [...]

Vartotojų elgsena. Svetingumo paslaugų vartojimas
Prezentacija Vartotojų elgsena. Svetingumo paslaugų vartojimas

Bus aptariamas svetingumo paslaugų vartojimas , atkreipiant dėmesį į skirtingas charakteristikas, kuriomis paslaugos skiriasi nuo [...]

Pieno produktų vartotojų elgsena
Tyrimas Pieno produktų vartotojų elgsena

Darbo aktualumas: Jau seniai vartotojas ir jo poreikiai tapę vienu iš svarbiausių objektų kiekvienos įmonės [...]

Šeimos ir namų ūkio poveikis vartotojų elgsenai
Referatas Šeimos ir namų ūkio poveikis vartotojų elgsenai

Temos aktualumas: Šiandieninėje visuomenėje ypač svarbi turėtų būti šeima, kuri retai sulaukia jai reikiamo dėmesio.

Reklamos įtaka vartotojų elgsenai analizė
Kursinis darbas Reklamos įtaka vartotojų elgsenai analizė

Prekių ar paslaugų marketingas yra neatsiejamas nuo reklamos. Pardavimo tikslams pasiekti yra naudojamos įvairios priemonės [...]

Reklamos kompanijos įtaka vartotojų elgsenai
Referatas Reklamos kompanijos įtaka vartotojų elgsenai

Gyvename margame reklamos pasaulyje ir nori to ar nenori, įmonių produktų (paslaugų) vartotojas daugiau ar [...]

Reklamos priemonių įtaka vartotojų elgsenai renkantis kompiuterį
Diplominis darbas Reklamos priemonių įtaka vartotojų elgsenai renkantis kompiuterį "Apple"

Darbo aktualumas. Reklama yra svarbi tiek verslo įmonėms, tiek vartotojams. Gerai apgalvota ir pateikta reklama [...]

Vartotojų elgsenos įtaka AB „Pieno žvaigždės“ ekologiško jogurto „Bios“ pardavimams
Diplominis darbas Vartotojų elgsenos įtaka AB „Pieno žvaigždės“ ekologiško jogurto „Bios“ pardavimams

Anotacija AB „Pieno žvaigždės“ viena iš lyderių organizacijų rinkoje siūlanti savo klientams platų asortimentą pieno produkcijos.

„SWAROVSKI“ juvelyrinių gaminių vartotojų elgsenos modeliavimas
Kursinis darbas „SWAROVSKI“ juvelyrinių gaminių vartotojų elgsenos modeliavimas

Temos aktualumas. Šiandieniniame pasaulyje labai sunku išsiskirti iš milijardinės žmonių minios, tad norint būti pastebėtam [...]

Vartotojų elgsenos kaita
Referatas Vartotojų elgsenos kaita

Rinkoje prekės ir paslaugos perkamos asmeniniam vartojimui arba gamybai. Pirkėjai stipriai skiriasi pagal amžių, pajamas [...]

Vartotojų elgsenos ypatumų ir paslaugų kokybės vertinimo analizė „Tornado“ krepšinio mokykloje
Kursinis darbas Vartotojų elgsenos ypatumų ir paslaugų kokybės vertinimo analizė „Tornado“ krepšinio mokykloje

Lietuvoje kultivuojama daugiau nei šimtas sporto šakų. Lyginant pasauliniu mastu gyvename mažoje valstybėje, tačiau galime [...]