Ekonomika ir verslas / Vadyba

Bendruomeniškumas virtualioje erdvėje

0 atsiliepimų
Autorius:

 

Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, atsiranda vis daugiau įvairių internetinių bendruomenių, kurios yra inicijuojamos vieno ar kelių žmonių, bet vėliau kuriasi ir vystosi savarankiškai (kartais ir nenuspėjamai). Pastaruoju metu bendruomeniškumo technologijos labai sparčiai ryškėjo ir keitėsi, nors bendruomenių esmė liko ta pati. Bendruomeniškumas šiomis dienomis siejamas su interneto tinklais, asmeniniais viešumai skirtais dienoraščiais ir t.t. [1]. O šalia jo iškyla ir visiškai nauja sąvoka virtuali bendruomenė. Dauguma eina dar toliau ir priklauso vienai ar kelioms virtualioms bendruomenėms, kurios susiburia internete pagal vienokį ar kitokį bendrą interesą, o vis dažniau ir tam, kad kartu įgyvendintų kažkokias kūrybines iniciatyvas. Virtuali bendruomenė yra apibrėžiama kaip grupės žmonių sujungtas socialinis tinklas, vienijamas bendrų interesų.[2] Virtualios bendruomenės tapo populiariu būdu kurti susitikimų kambarius individams, vienijamiems bendros interesų srities. Virtualios bendruomenės gyvavimo pagrindas yra tinklas, jo kultūra ir žmonių jausmai; jos bendravimo priemonės kompiuteriai, o jos nariai – žmonės, operuojantys bendravimo priemonėmis. Virtualioje bendruomenėje keičiamasi žiniomis ir patirtimi, diskutuojama bendra tema, jos nariai dirba prie bendrų projektų ar virtualioje organizacijoje, žaidžia žaidimus, pramogauja, leidžia laisvalaikį ir netgi užsiiminėja kiberseksu. Dabar internetinis bendravimas yra masiškai paplitęs ir nors tekstinė išraiška yra dažniausia internetiniame bendravime, vis daugėja virtualių bendruomenių, bendraujančių garsinėmis ar vaizdinėmis priemonėmis, o pačios bendruomenės apima kone visas įmanomas gyvenimo sritis, jų skaičius ir įvairovė sunkiai įsivaizduojami.[3] Kiekvienas jau tikrai turime bent vieną draugą, su kuriuo nuveikiame nemažai įdomių dalykų, bet bendraujame tik virtualiai (neretai net nematę jo realybėje). Susitikimai su draugais, naujos pažintys ir šiaip bendravimas perkeliamas į virtualią erdvę. Internetas ir pokalbių svetainės turi nenuginčijamai daug pliusų, tačiau dėl didėjančio poreikio naudotis internetu, bendrauti virtualiose pokalbių kanaluose kyla vis daugiau psichologinių problemų ir didėja priklausomybė nuo informacinių technologijų.

Pagrindinė darbo problema: ištirti ir išsiaiškinti, ar bendravimas virtualioje erdvėje skatina bendruomeniškumą labiau nei realus bendravimas ir kokiais tarpusavio santykiais jis reiškiasi.

Tyrimo objektas yra „internautai“ – visi Lietuvos žmonės, kurie daugiau ar mažiau naudojasi internetu ir apklausos metu buvo prisijungę prie interneto tinklo. Dalis apklaustųjų internetu naudojasi saikingai, o kita realųjį gyvenimą dažnai sutapatina su virtualiu gyvenimu ir įsilieja į virtualias bendruomenes.

Tyrimo dalykas: virtualus bendruomeniškumas.

Darbo tikslas: ištirti bendraujančių virtualioje erdvėje bendruomeniškumą.

Uždaviniai:

  • apžvelgti literatūrą apie virtualias bendruomenes ir jų analizę;

  • suformuluoti metodologiją problemai tirti;

  • ištirti gautus rezultatus.

Darbo hipotezės :

  • žmonės, kurie kasdien naudojasi internetu, priklauso kokiai nors virtualiai bendruomenei;

  • žmonės bendraudami virtualiose bendruomenėse nepateikia asmeninės informacijos;

  • virtualių bendruomenių nariai palaiko draugiškus santykius, padėdami vieni kitiems;

  • virtualios bendruomenės padeda praplėsti artimų draugų ratą.

Darbe naudojami tyrimo metodai:

  • atrankos metodas: respondentais buvo pasirinkti tie, kurie apklausos metu buvo prisijungę prie internetinio tinklo;

  • duomenų rinkimo metodas: internetu anketos buvo išsiuntinėtos atsitiktinai pasirinktiems respondentams;

  • analizės metodas: duomenims analizuoti pasirinkome duomenų rinkimo ir analizavimo programą MS Excel.

Darbo struktūra. Teorinėje dalyje pateikta koncentruota informacija apie virtualias bendruomenes ir bendruomenes apskritai : sąvoka, istorija, svarbūs kūrimo momentai. Metodologinėje dalyje aprašoma tyrimo populiacija, kokius metodus naudojame, aprašomas tyrimo klausimyno sudėtinės dalys, tyrimo eiga. Empirinėje dalyje pateikiame tyrimo rezultatus, rezultatų gilesnę analizę ir individualią interpretaciją. Paskutinėje darbo dalyje pateikiamos išvados.

Literatūros apžvalga. Naudota mokslinė ir publicistinė literatūra. Daugiausia remtasi internetinių portalų ir žurnalų straipsniais. Naudingos informacijos vartotojų požiūriu radome internetiniuose forumuose.

 

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
8045 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS
  • LENTELIŲ SĄRAŠAS
  • ĮVADAS
  • 1. Virtualių bendruomenių samprata ir ypatumai
  • 1.1. Virtualaus bendravimo atsiradimo apžvalga ir sąvokos
  • 1.2. Virtualių bendruomenių nauda ir žala visuomenei.
  • Virtualių bendruomenių žala visuomenei
  • 1.3. Bendruomenių teorijos sąsajos su Maslow poreikių piramide.
  • 1.4. Bendruomeniškumo susidarymo sąlygos ir charakteristika.
  • 1.5. Vaidmenys
  • 1.6.Virtualių ir realių bendruomenių sulyginimas
  • 2. Tyrimo metodologija
  • 3. Tyrimo rezultatai
  • 4. Išvados
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS
  • Priedai

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Rinkodaros procesas virtualioje erdvėje
Rašinys Rinkodaros procesas virtualioje erdvėje

Darbe pristatomas bei analizuojamas vaistinių tinklo "Camelia" rinkodaros procesas virtualioje erdvėje - e-rinkodara įmonės interneto [...]

Aplinka, laikas ir erdvė globalioje erdvėje
Rašinys Aplinka, laikas ir erdvė globalioje erdvėje

                 Globalizacija mano nuomone gamybos, prekybos, darbo ir [...]

Remdamiesi pavyzdžiais, paaiškinkite, kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei brandai daro bendravimas virtualioje socialinėje erdvėje
Rašinys Remdamiesi pavyzdžiais, paaiškinkite, kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei brandai daro bendravimas virtualioje socialinėje erdvėje

Socialinis tinklalapis, kaip žinoma, yra interaktyvi internetinė erdvė, kurioje žmonės bendrauja, diskutuoja įvairiomis temomis, seka [...]

Kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei brandai daro bendravimas virtualioje erdvėje?
Rašinys Kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei brandai daro bendravimas virtualioje erdvėje?

Šiandien, sparčiai tobulėjant informacinėms technologijoms, internetas teikia gausių virtualaus bendravimo priemonių rinkinį. Interneto paslaugos suteikia [...]

Remdamiesi pavyzdžiais, paaiškinkite, kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei  brandai daro bendravimas virtualioje socialinėje erdvėje
Rašinys Remdamiesi pavyzdžiais, paaiškinkite, kokią įtaką jauno žmogaus kultūrinei brandai daro bendravimas virtualioje socialinėje erdvėje

Tikriausiai nei vienas iš mūsų neįsivaizduojame gyvenimo be bendravimo. Bendravimas mus ugdo visapusiškai, suteikia dvasinės [...]

Virtualios organizacijos
Referatas Virtualios organizacijos

XXI amžius – informacinių technologijų amžius. Darbo priemonė yra informacija, o darbo įrankis – informacinė [...]

Virtualios organizacijos ir bendrovės
Referatas Virtualios organizacijos ir bendrovės

Temos aktualumas. Šiandienos versle internetas ir telekomunikacijos tampa kasdienybe. Besivystančios technologijos ir didėjanti konkurencija rinkose [...]

Virtualios rinkos elektroninių tyrimo efektyvumo vertinimas
Referatas Virtualios rinkos elektroninių tyrimo efektyvumo vertinimas

Pasaulinis tinklas ir sparti jo plėtra sukūrė sąlygas ne tik pasiekti informaciją iš nuošaliausio pasaulio [...]

Esė: Virtualių valiutų poveikis finansų ekosistemai
Rašinys Esė: Virtualių valiutų poveikis finansų ekosistemai

2013 metų gruodį Europos bankininkystės institucija (angl. European Banking Authority, EBA) paskelbė įspėjimą apie galimas rizikas [...]

E. verslo modelio bendruomenių dešimties rinkos lyderių teikiamų paslaugų tyrimas
Referatas E. verslo modelio bendruomenių dešimties rinkos lyderių teikiamų paslaugų tyrimas

Temos aktualumas. Žmonės yra nepaprastai socialios būtybės. Jie nenuilstamai siekia pasitenkinimo, naudos, kuriuos suteikia konkurencinis [...]

VPN (angl. virtual private network) – virtualus privatus tinklas
Referatas VPN (angl. virtual private network) – virtualus privatus tinklas

Nuo tada, kai pasaulio technologijos pradėjo leisti mums plėtoti verslą virtualioje erdvėje, neišeinant iš namų [...]

Medijos (žiniasklaida) šiuolaikinėje visuomenėje. Medijų poveikis ir įtaka. Reklama ir jos įtaka. Medijų rūšių įtakos skirtumai. Medijos kaip viešųjų diskusijų erdvė.
Referatas Medijos (žiniasklaida) šiuolaikinėje visuomenėje. Medijų poveikis ir įtaka. Reklama ir jos įtaka. Medijų rūšių įtakos skirtumai. Medijos kaip viešųjų diskusijų erdvė.

Šiuolaikinė visuomenė yra priklausoma nuo daugelio dalykų, tačiau svarbiausias iš jų – informacija. Informacija mus [...]

Rankos funkcijos pusiausvyros sąsajos pacientams po galvos smegenų insulto naudojant virtualią terapiją
Diplominis darbas Rankos funkcijos pusiausvyros sąsajos pacientams po galvos smegenų insulto naudojant virtualią terapiją

Galvos smegenų insultas (GSI) - ūminis ţidininis galvos smegenų kraujotakos sutrikimas, pasireiškiantis ţidininiais neurologiniais simptomais [...]

Erdvė ir laikas J. Apučio apysakose
Kursinis darbas Erdvė ir laikas J. Apučio apysakose

Dar visai neseniai, XX a. pabaigoje, į literatūrą pradėta žvelgti kitaip. Tekstai pradėti suvokti ne [...]

Svarstomosios demokratijos prielaidos ir apraiškos virtualiuose socialiniuose tinkluose Lietuvoje
Diplominis darbas Svarstomosios demokratijos prielaidos ir apraiškos virtualiuose socialiniuose tinkluose Lietuvoje

Temos aktualumas: Žinių visuomenėje mūsų kasdieninio gyvenimo ir bendravimo rutinos yra persmelktos naujųjų komunikacinių technologijų.