Kita / Turizmas

Žemaitijos nacionalinio parko renginių poreikio analizė

0 atsiliepimų
Autorius:

Temos aktualumas: Tauta savo tradicijomis, papročiais, kultūra kuria valstybės, krašto istoriją. Dabarties kultūra glaudžiai siejasi su praeities kartų patirtimi. Kiekviena karta, perimdama sukauptą istorinį palikimą, puoselėdama ir turtindama jį, įprasmina savyje ir palieka pėdsaką. Todėl labai svarbu išsaugoti šį palikimą, kurį sudaro istorijos ir kultūros paminklai. Apsaugojamosios vertės plotuose ribojama žmogaus veikla, siekiama apsaugoti gretimas svarbias teritorijas ir atskirus objektus arba bendrąją ekologinę kraštovaizdžio pusiausvyrą. Žemaitijos nacionaliniame parke yra gamtos objektų, archeologijos, istorijos, architektūros paminklų, kurie įeina į saugomų teritorijų kategorijas. Jie džiugina ne tik vietinius gyventojus, bet ir atvykusius iš kitų kraštų, kurie nori pažinti Žemaitijos šalį.

Visuotinai pripažinta, kad po Lietuvos Žemaitijos nacionalinis parkas yra svarbiausia ir populiariausia poilsio vieta Žemaitijos regione. Pagrindiniai stovyklautojų srautai koncentruojasi Žemaitijos nacionalinio parko teritorijoje, šalia Platelių ežero įrengtose stovyklavietėse. 2017 m. Žemaitijos nacionaliniame parke apsilankė 152 779 lankytojai. Lyginant su 2016 m. (147 115 žmonių),  stebimas apie 3,71 % (5664) lankytojų srauto padidėjimas. (Žemaitijos nacionalinis parkas, 2017).

Lietuvos Žemaitijos Nacionaliniame parke apsilanko išties daug turistų, ne tik iš Lietuvos miestų ir miestelių, bet ir iš užsienio. Apie 25 % (8775) visų lankytojų buvo užsieniečiai. Daugiausia iš JAV (1808), Vokietijos (1230), Latvijos (1137), Didžiosios Britanijos (628), Olandijos (611). (Žemaitijos nacionalinis parkas, 2017). Iš visų atvykusiųjų lankytojų, dažniausiai dalyvavo Žemaitijos nacionaliniame parke rengiamuose renginiuose, ekskursijose, edukaciniuose užsiėmimuose ar tiesiog lankėsi muziejinėse ekspozicijose. Labiausiai žmonės susidomėjo „Ledo skulptūrų paroda“. Šis renginys,  pripažintas sėkmingiausia turizmo iniciatyva Lietuvoje, ateityje turėtų tapti tradiciniu ir padėti mažinti sezoniškumą nacionaliniame parke. Ledo skulptūrų parkas ant Platelių ežero pritraukė apie 15 tūkstančių lankytojų ir ženkliai padidino viešųjų renginių lankytojų skaičių. Tačiau, esantis Šaltojo karo muziejus, neatsilieka nuo lankomiausių objektų. Šaltojo karo muziejuje vykstantys įvairiausi renginiai: mokomieji (edukaciniai), pramoginiai, pažintiniai, pritraukia, taip pat, daugybę žmonių. Čia apsilankė net virš 20 000 lankytojų.

Taigi, renginys žiūrovui suteikia estetinį pasigerėjimą, malonumą ir sukelia pasitenkinimą, vienas iš žmogaus laisvalaikio praleidimo formų, kada kiekvienas gali pasisemti teigiamų emocijų visai dienai. Renginių pasirinkimą dažnai apsprendžia: poreikiai, rengiamo renginio tematika, kaštai (kaina) ir kt. (Jasinskas, Rimkevičienė, Švagždienė2014)

Problematika.

  1. Kokių renginių trūksta Žemaitijos nacionaliniame parke?
  2. Ar užtenka rengiamų renginių Žemaitijos nacionaliniame parke?

Tyrimo objektas – Žemaitijos nacionalinio parko renginių poreikis.

Tyrimo tikslas – išanalizuoti Žemaitijos nacionalinio parko renginių poreikį.

Darbo uždaviniai:

1. Teoriškai apibrėžti saugomas teritorijas, saugomų teritorijų kategorijas bei jų tipus.

2. Išanalizuoti renginių sampratą ir jų klasifikavimą.

3. Identifikuoti Žemaitijos nacionalinio parko organizuojamus renginius.

4. Ištirti Žemaitijos nacionalinio parko renginių poreikį.

Tyrimo metodas:

Mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
6722 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Santrauka3
  • ĮVADAS4
  • 1. TYRIMO METODIKOS APŽVALGA6
  • 1. SAUGOMŲ TERITORIJŲ IR RENGINIŲ TEORINĖ ANALIZĖ8
  • 2.1. Saugomos teritorijos8
  • 2.2. Saugomų teritorijų kategorijos ir tipai9
  • 2.3. Renginių samprata ir tikslai14
  • 2.4. Renginių klasifikavimas16
  • 3. ŽEMAITIJOS NACIONALINIO PARKO RENGINIŲ POREIKIO ANALIZĖ21
  • 3.1. Žemaitijos nacionalinis parkas21
  • 3.2. Žemaitijos nacionalinio parko organizuojami renginiai22
  • 3.3. Žemaitijos nacionalinio parko renginių poreikio tyrimo analizė24
  • IŠVADOS34
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS35
  • PRIEDAI37
  • 1 priedas. Anketinė apklausa.
  • 2 priedas .Anketinė apklausa.
  • 3 priedas .Anketinė apklausa.
  • 4 priedas. Žemėlapis.

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Šuolininkų rengimo praktinių technologijų analizė
Kursinis darbas Šuolininkų rengimo praktinių technologijų analizė

Teorinė sportininkų rengimo samprata ir praktinės technologijos keičiasi ir tobulėja priklausomai nuo socialinių ir ekonominių [...]

Kultūrinių renginių jaunimui poreikių tenkinimo analizė Kaišiadorių mieste
Diplominis darbas Kultūrinių renginių jaunimui poreikių tenkinimo analizė Kaišiadorių mieste

Temos naujumas ir aktualumas. Šiandieninė visuomenė keičiasi itin sparčiai. Šiai spartai daro įtaką vis tobulėjančios [...]

Žemaitijos nacionalinis parkas
Referatas Žemaitijos nacionalinis parkas

Plateliai - Žemaitijos nacio¬nalinio parko sostamiestis, čia yra parko direkcija. Tai vienas gražiausių ir garsiausią [...]

Tarptautinės muziejininkų bendruomenės akcijos „Muziejų naktis 2013“ renginių analizė Klaipėdos mieste
Diplominis darbas Tarptautinės muziejininkų bendruomenės akcijos „Muziejų naktis 2013“ renginių analizė Klaipėdos mieste

Temos aktualumas. Tarptautinė muziejų bendruomenės akcija ”Muziejų naktis 2013“ yra globali ir vystosi visame pasaulyje.

Žemaitijos muziejaus ALKA:  analizė
Referatas Žemaitijos muziejaus ALKA: analizė

Muziejus tai institucija, visuomenės, mokslo, edukacijos ir laisvalaikio organizavimo tikslais įgyjanti, konservuojanti, tyrinėjanti, populiarinanti ir [...]

Žemaitijos muziejaus “Alka” analizė
Referatas Žemaitijos muziejaus “Alka” analizė

Muziejus tai institucija, visuomenės, mokslo, edukacijos ir laisvalaikio organizavimo tikslais įgyjanti, konservuojanti, tyrinėjanti, populiarinanti ir [...]

Kuršių Nerijos nacionalinio parko kraštovaizdžio kaita
Referatas Kuršių Nerijos nacionalinio parko kraštovaizdžio kaita

Kuršių nerijos kultūrinį kraštovaizdį sudaro erdvinė struktūra, gyvenvietės bei gamta. Laikui bėgant ir veikiant įvairioms [...]

UAB „Kupiškio autobusų parko“ konkurentų analizė
Kursinis darbas UAB „Kupiškio autobusų parko“ konkurentų analizė

Konkurencija, varžytuvės yra apibrėžiama kaip “varžybos arba rungtynės, dažnai vykstančios tarp daugiau ar mažiau lygiaverčių [...]

Ekonominių duomenų analizė ir dokumentų rengimas bei grafinės duomenų analizės priemonės su MS Excel
Referatas Ekonominių duomenų analizė ir dokumentų rengimas bei grafinės duomenų analizės priemonės su MS Excel

Tobulėjančios technologijos ir žinojimas, kiek visos naujosios programos gali palengvinti žmogaus darbą priverčia visuomenę naudotis [...]

Strateginio planavimo poreikio analizė
Referatas Strateginio planavimo poreikio analizė

Strateginio planavimo poreikis atsirado jau Senovės Graikijoje, kuomet karininkai planuodavo karinius veiksmus ir juos vykdydavo [...]

V. Tūtlio straipsnio “Karjeros projektavimo ir profesinio rengimo sąveika Lietuvoje:  galimybių spąstų problemos sprendimas” analizė
Rašinys V. Tūtlio straipsnio “Karjeros projektavimo ir profesinio rengimo sąveika Lietuvoje: galimybių spąstų problemos sprendimas” analizė

Santrauka Straipsnyje rašoma, kad yra pasigendama sistemiško požiūrio į karjeros projektavimo ir profesinio rengimo sąsajas sprendžiant [...]

Kultūrinių renginių poreikis jaunimui Jonavoje
Kursinis darbas Kultūrinių renginių poreikis jaunimui Jonavoje

ĮVADAS     Kultūra – tai įvairialypis ir daugiakryptis procesas. Valstybės numatomas ir kultūros institucijų įgyvendinamas kultūros valdymas [...]

Biudžetinės įstaigos
Referatas Biudžetinės įstaigos "Profesinio rengimo centras" ir viešosios įstaigos "Regitra" viešojo sektoriaus organizacijų lyginamoji analizė

Šiuolaikinėje visuomenėje daugelis žmonių painioja biudžetines ir viešąsias įstaigas. Todėl norėdami išsiaiškinti, kuo skiriasi šios [...]

Socialinė psichologija: poreikių, motyvacijos, temperamento, charakterio, polinkio, sugebėjimo, valios analizė
Referatas Socialinė psichologija: poreikių, motyvacijos, temperamento, charakterio, polinkio, sugebėjimo, valios analizė

Socialinė psichologija - tai sistemingas visuomeninio žmogaus elgesio tyrinėjimas (lot. socialis - visuomeninis). Socialinė psichologija [...]

Įmonės „X“ vartotojų poreikių analizė (žūklės reikmenų parduotuvės pavyzdžiu)
Kursinis darbas Įmonės „X“ vartotojų poreikių analizė (žūklės reikmenų parduotuvės pavyzdžiu)

Spartūs verslo aplinkos pokyčiai verčia įmones, siekiančias išsilaikyti rinkoje, ieškoti konkurencinių pranašumų, aktyviau remtis rinkodara.