Renginiai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre ir jų pritaikymas regionuose gyvenantiems moksleiviams

68 psl. / 20686 žod.

Ištrauka

Darbo tema. Renginiai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) ir jų pritaikymas regionuose gyvenantiems moksleiviams.

Temos aktualumas. Daugelis išgirdę operos sąvoką, užsimerkę, įsivaizduoja tviskančias sukneles ir vyrus su smokingais, dėl to dažnai opera, baletas ir teatras stereotipiškai įsivaizduojami kaip pasiturinčiųjų, vyresnių ir miesto žmonių pramoga.  Šiais laikais miestuose gyvenantys jauni žmonės turi daugiau galimybių bent šiek tiek susipažinti su aukštąja kultūra, tačiau jaunimas iš Lietuvos regionų, vis rečiau lankosi Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, o didžioji dalis moksleivių apskritai nėra jame buvę. Ko gero, taip nutinka dėl daugelio priežasčių - dažnai jauni žmones randa kitokių laisvalaikio praleidimo būdų – žaidžia kompiuterinius žaidimus, keliauja į gamtą, ar renkasi kitokias psichologiškai ir fiziškai nevarginančias veiklas. Taigi, kodėl gi nepradėti propaguoti klasikinę kultūrą jaunimo tarpe iš Lietuvos regionų, kuriuose vis labiau mažėja veiklų jaunam žmogui?

Nagrinėjama tema yra aktuali šių dienų Lietuvai, jos jaunimui ir pačiam Lietuvos nacionaliniam operos ir baleto teatrui, nes vis mažiau jaunų žmonių domisi klasikine kultūra, kuri yra visų šių dienų menų ištaka ir yra būtina suvokti išsilavinusiam žmogui, vis mažesnis kiekis žmonių renkasi artisto karjerą, galų gale pats jaunųjų lankytojų skaičius operos ir baleto teatre auga labai lėtai ir nežymiai. Pritraukus jaunimą pažinti klasikinę kultūrą, lankytis LNOBT būtų galima visus šiuos aspektus pagerinti.

Darbo problema. Kaip padaryti, kad renginiai LNOBT būtų labiau patrauklesni jaunosios kartos atstovams, o ypač atokiau nuo didmiesčių gyvenantiems moksleiviams?

Tyrimo tikslas. Ištirti priežastis, dėl kurių jaunimas lankosi arba nesilanko LNOBT, nustatyti, ką būtų galima pagerinti LNOBT administracijai, kad įstaiga pritrauktų vis daugiau jaunų žmonių iš atokesnių Lietuvos regionų, sulauktų daugiau lankytojų.

Tyrimo uždaviniai.

  1. Išsiaiškinti priežastis, kodėl mokiniai lankosi arba nesilanko LNOBT.
  2. Išsiaiškinti kokią įtaką lankymuisi LNOBT turi gyvenamoji vieta.
  3. Išnagrinėti, kokia informantų patirtis, kalbant apie LNOBT įvaizdį.
  4. Ištirti, kaip, anot moksleivių, LNOBT galėtų paskatinti dažniau apsilankyti jaunosios kartos atstovus.
  5. Atlikus tyrimo analizę pateikti siūlymus ir rekomendacijas, kaip LNOBT galėtų pritraukti daugiau jaunuomenės dėmesio.

Tyrimo metodologija.

Tyrime analizuojami penki, vienas kitam nepažįstami, skirtinguose Lietuvos regionuose gyvenantys moksleiviai (du vyriškosios ir trys moteriškosios lyties atstovai, gim. 2001­‑2006 m.). Tyrimuose atsiskleidžia respondentų patirtys LNOBT atžvilgiu. Tyrimo metodu buvo pasirinktas kokybinis giluminis interviu, nes tokio tipo metodas geriausiai užtikrina respondentų atsakymų ir pateikiamos informacijos išsamumą, suteikia galimybę pateikti paaiškinimus tam tikrais klausimais,  kurie buvo diferencijuoti priklausomai nuo to, ar respondentas lankėsi operos ir baleto teatre ar ne. Interviu trukmė truko nuo 20 iki 42 minučių. Informantai buvo atrinkti naudojantis patogiu metodu pagal tam tikrus kriterijus - savo amžių, gyvenamą vietą (turi gyventi ne mieste) ir turi būti nebaigęs mokyklos. Dėl Vyriausybės įvesto visuotinio karantino (koronaviruso pandemijos), giluminius interviu atlikome nuotoliniu būdu naudodamiesi „Zoom“ programą. Tokiu būdu užtikrinome anonimiškumą, nes tyrėjai su informantais keitėsi informacija būdami dviese, informantai buvo įspėti, kad informacija bus naudojama tik mokslo tikslais ir nebus skelbiama už Vilniaus Gedimino technikos universiteto ribų.


Turinys

  • 1.OPEROS ISTORIJA
  • 1.1.Operos atsiradimas pasaulyje
  • 1.2.Operos atsiradimas Lietuvoje
  • 2.BALETO ISTORIJA
  • 2.1.Baletas pasaulyje
  • 2.2.Baletas Lietuvoje
  • 3.LIETUVOS NACIONALINIO OPEROS IR BALETO TEATRO ISTORIJA
  • 4.LAISVALAIKIO SĄVOKA IR JOS KAITA
  • 4.1.Jaunimo laisvalaikis ir jo kaita
  • 4.2.Laisvalaikio organizavimas ir sąsajos su rekreaciniais procesais
  • 5.KRITERIJAI LEMIANTYS MOKSLEIVIŲ LAISVALAIKIO LEIDIMO BŪDĄ
  • 5.1.Teatro kultūros puoselėjimas mokyklose
  • 5.2.Gyvenamosios vietos įtaka jaunimo laisvalaikio pasirinkimu
  • 5.3.Finansinė įtaka jaunimo pramogų pasirinkimui
  • 6.TYRIMO METODOLOGIJA
  • 6.1.Tyrimo metodai, tyrimo instrumentai ir duomenų analizė
  • 6.2.Tyrimo dalyviai ir jų atranka
  • 6.3.Tyrimo etika
  • 7.PRAKTINĖ DALIS
  • 8.IŠVADOS
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS
  • PRIEDAI
  • Interviu nr.1
  • Interviu nr.2
  • Interviu nr.3
  • Interviu Nr.4
  • ​Interviu Nr.5

Reziumė

Autorius
gabrielaa
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Kultūrologija
Kaina
€14.76
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Geg 28, 2020
Publikuotas
2020 m.
Apimtis
68 psl.

Susiję darbai

Vidurio Rytų kultūros regionas

Kultūrologija Prezentacija 2007 m. rasa13
Vyrų ir moterų vaidmenų pasiskirstymas tradicinis. Visumoje moterys nėra įtraukiamos į verslo veiklą, jos siejamos su šeima ir namais.

Provansas: regiono reikšmė

Kultūrologija Rašinys 2015 m. salvete
Yra posakis „Yra Prancūzija ir yra Provansas“. Būtent ši tezė tapo mūsų akstinu plačiau pasidomėti šiuo regionu idant suvoktume, kuo jis yra ypatingas...