Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimui
Žiniasklaidos vaidmuo šiuolaikiniame gyvenime yra ypatingas. Ji tampa lyg dar vienas gyvybiškai svarbus žmogaus poreikis (kaip oras, maistas, seksas ir miegas), be kurio sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą - ryte skaitome laikraščius, dieną klausome radijo, vakare žiūrime televizijos laidas. Be to, nuolat naudojamės ir internetu, o turėdami laisvesnę valandėlę neretai perverčiame ir žurnalus. Visa tai rodo, kad žiniasklaidos turinys turi galimybę daryti įtaką mūsų požiūriui, vertybėms ir net gyvenimo būdui.
Laikas, praleistas naudojant įvairias žiniasklaidos priemones, dažnai išstumia jaunų žmonių dalyvavimą kūrybingoje, aktyvioje ar socialinėje veikloje. Jaunimas vis rečiau bendrauja „akis į akį“, nes tokį bendravimą išstumia elektroninis bendravimas forumuose, pokalbių svetainėse, trumposiomis žinutėmis tam pritaikytose televizijos laidose, naudojant e. pokalbiams skirtus įrankius, tokius kaip skype, msn ir t.t., o tai silpnina ne tik socialinius ryšius, supratimą apie žmogiškąsias vertybes, bet ir rašymo, skaitymo įgūdžius, nes nenaudojama taisyklinga rašyba ir kalba, žodžiai trumpinami, iškreipiamos raidės. Taip pat e. bendravimas ir masinių informavimo priemonių perteklinis naudojimas mažina kritinį mąstymą, silpnina žodinį abipusį bendravimą.
Taigi šioje sociologinio tyrimo ataskaitoje bus kalbama apie masinių informavimo priemonių įtaką jaunimui.
Tyrimo objektas:
Masinių informavimo priemonių įtaka.
Tyrimo dalykas:
Masinių informavimo priemonių poveikis jaunimui.
Tyrimo tikslas:
Ištirti masinių informavimo priemonių įtaką jaunimui.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti masinių informavimo priemonių įtakos sampratą.
2. Išnagrinėti esamus informavimo priemonių įtakos tyrimus Lietuvoje.
3. Atlikti masinių informavimo priemonių įtakos tyrimą.
4. Parengti išvadas, rekomendacijas.
Tyrimo dizainas:
Darbe naudotas sociologinis kiekybinis metodas – anketinė apklausa, dokumentų analizė, atliktų statistinių tyrimų analizė, periodinių leidinių turinio analizė. Tyrimo imtis – Kelmės J. Graičiūno gimnazijos 4 klasės, 22 moksleiviai. Anketa susideda iš įžanginės, pagrindinės ir baigiamosios dalies.
Darbo tipas:
|
Dalykas:
|
Apimtis:
5180 žodžiai (-ų)
|
Lygis:
Universitetas
|
Turinys
- ĮVADAS3
- 1. MASINIŲ INFORMAVIMO PRIEMONIŲ SAMPRATA IR FUNKCIJOS5
- 2. MASINIŲ INFORMAVIMO PRIEMONIŲ TYRIMAI LIETUVOJE6
- 3. SOCIOLOGINIS TYRIMAS8
- 3.1. Trumpa tyrimo charakteristika8
- 3.2. Anketos apibūdinimas8
- 4. APKLAUSOS REZULTATAI9
- 4.1. Respondentai9
- 4.2. Populiariausios masinės informavimo priemonės moksleivių tarpe11
- 4.3. Žiniasklaidos svarba jaunimo gyvenime11
- 4.4. Visuomenės informavimo priemonės ir jaunimo agresija13
- 4.5. Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimo raštingumui ir mokslams15
- 4.6. Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimo laisvalaikiui18
- 4.7. Respondentų pasitikėjimas žiniasklaidos teikiama informacija21
- IŠVADOS26
- REKOMENDACIJOS27
- NAUDOTA LITERATŪRA28
- PRIEDAI29
- 1 priedas. Anketa29
Jums gali būti aktualu
Masinės informavimo priemonės arba žiniasklaida - tai priemonės, skirtos pateikti informaciją plačiam žmonių ratui. Tradiciškai [...]
Temos aktualumas. Šiandien masinės informacijos priemonės arba žiniasklaida – visiems gerai žinomi terminai. Juos nuolat [...]
Temos aktualumas: Šiandieną vis dažniau ir dažniau informacinės technologijos taikomos ne tik privačiame sektoriuje, bet [...]
Tikslas: Išsiaiškinti tiriamojo reakcijos pobūdį ir jį įtakojamus veiksnius. Tiriamasis: 20 metų, moteriškos lyties Darbo priemonės: Kompiuteris, speciali kompiuterinė programa [...]
Tikslas: Išsiaiškinti kokio pobūdžio informacija ir kokiu būdu koduojant įsimenama geriausiai. Tiriamasis: 20 metų, moteriškos lyties Darbo priemonės: Tušinukas, 2 [...]
XXI amžius yra informacijos amžius, kuriame informacinės komunikacinės technologijos (IKT) įgauna lemiamą reikšmę. Keičiasi visuomenės [...]
ĮVADAS Vartotojo teisė į informaciją yra viena pagrindinių vartotojų teisių, kurios įgyvendinimas yra svarbus vartotojų apsaugos [...]
Šiuolaikinėje visuomenėje pagrindinis veiksnys, lemiantis vienokį ar kitokį veikimą ar neveikimą, yra žiniasklaidos priemonės, jų [...]
Tyrimo tikslas – išanalizuoti ES aukštojo mokslo politiką ir jos daromą įtaką Lietuvos aukštajam mokslui. Tyrimo [...]
Metodologinė tyrimo apibrėžtis. Kalba yra viena svarbiausių žmonių komunikavimo priemonių. Jos pagalba žmonės savo mintis [...]
Istoriniu požiūriu demokratija yra sparčiausiai plintantis valdymo modelis, kuris šiandieninėje tarptautinėje bendruomenėje – ypač Europoje [...]
Smurtas, kaip teigia daugelis šią problemą tyrinėjančių specialistų, yra toli gražu ne naujas reiškinys tiek [...]
Temos aktualumas. Lietuvai žengus pirmuosius nepriklausomybės žingsnius, buvo smarkiai pertvarkoma sovietinė sistema į respublikinę. Buvo [...]
Tyrimo aktualumas. XXI amžiuje kūrybiškumas traktuojamas kaip išskirtinis žmogaus gebėjimas, lemiantis jo sėkmę konkurencingame pasaulyje [...]
Kiekvienos šalies gyvavimas priklauso nuo jos valdžios. Nuo jos priklauso ir šalies gerovė, išsivystymo lygis [...]