Ekonomika ir verslas / Rinkodara

Prekinio ženklo kūrimas ir/ar valdymas

1 atsiliepimas
Autorius:
Kurti ir stiprinti prekinius ženklus tapo įvairaus dydžio įmonių pirminis verslo tikslas. Visi įmonės veiksmai daro įtaką jos prekinių ženklų stiprumui. Stiprūs prekiniai ženklai gali būti kuriami tik kokybiško, atitinkančio vartotojų poreikius produkto pagrindu. Be to, šie produktai turi būti prieinami vartotojui tiek kainos, tiek ir vietos, kurioje vartotojas norėtų juos nusipirkti, prasme. Taigi galima pasakyti, jog prekinio ženklo valdymas yra kompleksinis procesas, apimantis tiek su vartotoju, tiek su įmone bei jos gaminamais produktais susijusius veiksnius. Geras prekinis ženklas – tai įmonės “veidas”, kuris: padeda gauti papildomų pajamų, padeda lengviau paskleisti naujas prekes ar paslaugas, mažina reklamos išlaidas, tai investicija į ateitį.
Logotipas – firminis ženklas, emblema – neatsiejama įmonės komunikacijos su vartotoju, gyvavimo bei konkuravimo rinkoje dalis. Tai nustatyta tvarka užregistruotas, originalus meninis vaizdas ( žodžiai, vaizdai, piešiniai, meninės kompozicijos ir t.t. ). Paprasčiau – firminis ženklas yra tarsi įmonės „rūbas“, pagal kurį įmonė sutinka klientus.
Šiandien vis dažniau girdime kalbant apie prekių ženklus. Pamėginkime dar katrą paaiškinti, kas yra prekės ženklas – kodėl jis svarbus pačiam vartotojui, kaip sukurti ir formuoti visavertį prekės ženklą.
Prekės ženklas – ne vien pavadinimas ar logotipas. Tai tarsi gamintojo sukurta idėja, įdiegta vartotojo galvoje. Vis dėlto toli gražu ne kiekvienas prekės žymuo gali virsti visaverčiu prekės ženklu. Reikalingas ilgalaikis ir tikslingas prekės ženklo formavimo bei plėtros procesas ( angl. branding ), kurio metu pasitelkiamos įvairios rinkodaros priemonės. Juolab, kad pavykęs prekės ženklas nėra kokio nors vieno rinkodaros komplekso elemento padarinys, o kryptingos veiklos rezultatas. Rinkodaros veiksmų nuoseklumas ir kryptingumas sukuria unikalią prekės ženklo vertę. Būtent tai, vaizdžiai tariant, tampa konkurencijos „saugikliu“, leidžiančiu išsikovoti rinkoje tą taip trokštamą išskirtinumą.
Prekės ženklas yra paprastas ir praktiškas būdas įsiminti tam tikro produkto savybes ir atpažinti jo vardą kaip teikiantį tam tikros naudos. Kai prekės ženklas įsimenamas ir atpažįstamas, tampa lengviau kasdien apsipirkti, sutrumpėja apsipirkimo laikas arba net atsiranda tam tikras stimulas įsigyti tam tikrą prekę. Pateikus vartotojui reklaminį pasiūlymą, vėliau gali pakakti vien prekės logotipo ar vardo – pirkėjas lengvai jį atpažins.
Prekės ženklas yra kaip parašas, nurodantis gamintoją ir ilgalaikį jo įsipareigojimą išlaikyti nuolatinį kokybės lygį. Prekinis ženklas yra tarsi sutartis tarp vartotojo ir prekės žymens savininko. Kuo ženklas žinomesnis, tuo labiau įpareigoja ši sutartis, kadangi gamintojas negali išduoti ar apgauti vartotojo ir taip sumenkinti gera valia sukaupto prekės ženklo kapitalo.
Prekės ženklą pirkėjas suvokia kaip tam tikrą pranešimą. Šia informacija vartotojas vadovaujasi siekdamas patenkinti savo poreikius. Taip prekės ženklas komunikuoja, tarsi nubrėžia tam tikras gaires pirkėjui, yra kaip signalas, nurodantis problemos sprendimą.
Lietuvoje nuolat augantis vartotojų dėmesys prekės ženklams verčia verslininkus imtis aktyvių veiksmų juos įtvirtinti ir palaikyti. Žinomas prekės ženklas – itin svarbus ginklas konkurencinėje kovoje, tačiau siekiant populiarumo greitų rezultatų tikėtis neverta.
Todėl manome, jog šis darbas turi ne tik teorinę, bet ir praktinę vertę ir gali padėti įmonių vadovams sudaryti savo prekinių ženklų valdymo principus.

Tyrimo tikslas – išnagrinėti su prekinio ženklo valdymu susijusią literatūrą bei išsiaiškinti skirtingų žmonių grupių nuomonę, apie jų vartojamų produktų prekinius ženklus bei apie alaus prekinius ženklus ir tuo remiantis:
• Išsiaiškinti prekinio ženklo kūrimo principus;
• Apibūdinti prekinių ženklų kūrimo strategiją;
• Išanalizuoti problemas susijusias su prekinio ženklo valdymu;
• Apibūdinti vartotojus pagal socialines – demografines charakteristikas;
• Nustatyti, kokie veiksniai daro didžiausią įtaką vartotojams, pasirenkant vieną ar kitą prekę;
• Įvertinti situacija, kodėl vartotojai renkasi vienos ar kitos rūšies alų, kas daro didžiausią įtaką;
• Nustatyti prekinių ženklų efektyvumą ir jų poveikį vartotojų apsisprendimui pirkti;
• Išskirti vartotojų pasirinkimą įtakojančius motyvus.

Tyrimo objektas. Tyrimo objektas yra prekinio ženklo valdymo teoriniai ir praktiniai ypatumai užsienio ir Lietuvos rinkose.
Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
10624 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • ĮVADAS3
  • 1. PREKINIO ŽENKLO KŪRIMO ANALIZĖ
  • 1.1. Prekinio ženklo strategijos apibūdinimas
  • 1.2. Prekės ženklo pavadinimo parinkimas
  • 1.3. Kompanijos vardo ir produktų prekinių ženklų derinimas
  • 2. PREKINIO ŽENKLO VALDYMO PROBLEMATIKA PASAULYJE
  • IŠVADOS
  • LITERATŪRA

Skaitytojų atsiliepimai

tik darbą įsigijusių klientų įvertinimai
Labai aiškus, išsamus, įdomūs palyginimai, pavyzdžiai.
, 2014-05-21

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Prekinio ženklo skleidžiamos žinutės ir jos kuriamo įvaizdžio svarba mados vartotojiškume Lietuvoje
Kursinis darbas Prekinio ženklo skleidžiamos žinutės ir jos kuriamo įvaizdžio svarba mados vartotojiškume Lietuvoje

Šiandieninėje visuomenėje mada užima labai svarbų vaidmenį. Kiekvieną dieną matome parduotuvių virtrinas pilnas naujausių sezono [...]

Prekinio ženklo įvaizdžio įtaka klientų lojalumui
Diplominis darbas Prekinio ženklo įvaizdžio įtaka klientų lojalumui

Darbo tikslas – nustatyti prekinio ženklo įvaizdžio svarbą klientų lojalumo formavimui. Darbe yra atskleidžiama prekinio ženklo [...]

Prekės ženklo pozicionavimo strategijos kūrimas
Kursinis darbas Prekės ženklo pozicionavimo strategijos kūrimas

Globalioje rinkoje vis aštrėja firmų konkurencija dėl vartotojų, vis dažniau yra akcentuojami neapčiuomi ir išskirtiniai [...]

Prekinio ženklo įtaka, renkantis rūbą
Kursinis darbas Prekinio ženklo įtaka, renkantis rūbą

Aukštoji mada – nuolat egzistuojantis ir visada egzistuosiantis reiškinys, nes būtent ji ir diktuoja mados [...]

Prekės ženklo valdymas
Referatas Prekės ženklo valdymas

G. Lury ( 1998) nurodo, kad toks reiškinys kaip prekių žymėjimas savininko ( gamintojo) vardu [...]

Prekės ženklo įvaizdis: arbatos įvaizdžio vertinimas
Kursinis darbas Prekės ženklo įvaizdis: arbatos įvaizdžio vertinimas

Prekės ženklo įvaizdis turi itin didelę reikšmę arbata prekiaujančioms įmonėms. Teigiamą, gerai išvystytą ir unikalų [...]

Prekės ženklo
Referatas Prekės ženklo "Michael Kors" valdymo sprendimai

          Michael David Kors – realybės šou “Runway” žvaigždė, modelis, žymus [...]

Inovacijos ir naujų prekių kūrimas
Prezentacija Inovacijos ir naujų prekių kūrimas

56 skaidrės! [...]

Gamybinės paskirties prekių sprendimo pirkti priėmimo proceso ypatumai ir vertės vartotojui kūrimo praktika derybų proceso metu
Kursinis darbas Gamybinės paskirties prekių sprendimo pirkti priėmimo proceso ypatumai ir vertės vartotojui kūrimo praktika derybų proceso metu

Kalbant apie prekę sakome, jog tai yra gamybinės veiklos arba gamtoje aptinkamas objektas, galintis tenkinti [...]

Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse
Referatas Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse

Lietuvai palaipsniui integruojantis į Vakarų pasaulio ekonomiką, svarbu į visus organizacijoms įtaką darančius procesus žvelgti [...]

Architektūros inžinerijos pobūdžio organizacijos valdymo praktika ir jos gerinimas
Kursinis darbas Architektūros inžinerijos pobūdžio organizacijos valdymo praktika ir jos gerinimas

Nagrinėjimui pasirinkta jauna įmonė ,,A kubu“. Tai projektavimo paslaugas teikianti organizacija, turinti 5 metų patirtį.

Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos
Diplominis darbas Prekės ženklo psichologinis poveikis ir jo vertės suvokimo sąsajos

Temos aktualumas, naujumas: šių dienų vartotojas kone kasdieną yra priverstas rinktis iš daugybės prekės ženklų [...]

Produktų linijos
Diplominis darbas Produktų linijos "Optima linija" prekės ženklo vertinimas

Darbo aktualumas: jau nuo seno prekės ženklas vaidino svarbų vaidmenį rinkoje. Prekių ženklai buvo naudojami [...]

AB “Lietuvos draudimas” strateginis valdymas
Kursinis darbas AB “Lietuvos draudimas” strateginis valdymas

Organizacijos verslo sėkmė priklauso nuo to, kaip vadovas sugebės suderinti įvairias ūkines veiklos sritis ir [...]