Ekonomika ir verslas / Vadyba

Suomijos verslo etiketas

1 atsiliepimas
Autorius:
Verslumas yra vienas ryškiausių šiandieninės modernios visuomenės bruožų. Žvelgiant globaliai, vienos tautos mums be dvejonių atrodo kupinos idėjų, kaip pasipelnyti net iš elementariausių dalykų, o kitos atvirkščiai tokio įspūdžio nesudaro. Kad ir kaip bebūtų, verslas dažnai lyginamas su žaidimu ir reikia pastebėti, kad šį žaidimą žaidžia visame pasaulyje, nesvarbu, ar tai būtų šiaurė ar pietūs, dykuma ar didmiestis..
Kaip ir kiekvienas žaidimas, verslas turi taisykles, kurių nesilaikant procesas yra iškraipomas, tampa nepilnavertis ir neteikia naudos. „Verslo etiketas yra žinios ir įgūdžiai, kurie padeda jaustis puikiai ir laisvai kiekvienoje verslo ar visuomeninėje situacijoje“ . Etiketas yra viena pagrindinių sąlygų plėtojant tarptautinį verslą, juk pasaulyje tiek daug skirtingų kultūrų, papročių, kurių negalima tiesiog ignoruoti.
Neišvengiamai vysktantis globalizacijos procesas, darbo kapitalo ir prekių judėjimas skatina domėtis ir pažinti kitų kultūrų mentalitetą ir elegesio ypatumus. Žinios apie nacionalines ypatybes ypač aktualios tarptautiniame versle. Kaip teigia Vilniaus Gedimino technikos profesorius V. Pruskus, „išmokus dekoduoti kitų kultūrų puoselėjamas kultūrines vertybes, suvokus jų vietą ir svarbą, įmanu išplėsti ir savo kultūrinio pažinimo akiratį, tapti ne tik „turistu“ ar pasimetusiu stebėtoju patekus į svetimą kultūrinę aplinką, bet ir sąmojingu jos dalyviu, pasiruošusiu tapti visaverčiu tarptautinės komandos nariu.“
Šiame kursiniame darbe daugiausiai bus analizuojamos Suomijos verslo etiketo subtilybės. Suomija – tai šalis, kurios gyventojai neretam svetimšaliui atrodo nerangūs, gal net tingūs ir labai mažai bendraujantys. Galima būtų pamanyti, kad suomiai yra skurdžiausia Europoje gyvenanti tauta, tačiau iš tikrųjų, verslas Suomijoje klesti. Kompetentingiausi pasaulio verslo žinynai, tokie kaip „Pasaulinis konkurencingumo metraštis“, pripažįsta Suomiją pirmaujančia pasaulyje pagal verslo konkurencijos galimybes. Gal ši verslumo paslaptis glūdi suomiškos kultūros gelmėse?
Dar ne vienas klausimas gali kilti apie šią, iš pirmo žvilgsnio keistą šalį, kaip kad atrodė ir man beveik prieš metus, išvykstant į mažą Suomijos miestelį studijuoti. Išvažiavau turėdama pilną „lagaminą“ stereotipų, kurie pasitvirtino tik iš dalies arba buvo paneigti ir džiaugiuosi, kad vietoje mitų parsivežiau pilną „lagaminą“ informacijos ir praktinių patarimų. Turiu pastebėti, kad suomiai yra ta tauta, su kurios atstovais norint užmegzti ir palaikyti gerus ryšius, reikia nemažai žinoti apie jų kultūrą, tautinį dentitetą ir jokiu būdu šių subtilybių neignoruoti. Ir tada, šalis, kurioje neretas įžvelgia daugelį neigiamų aspektų, taps patraukli, o skirtumai, kurie trigdo taps vertybėmis ir privalumais. Manau, kad asmeninė patirtis šioje šalyje padės įvardinti ir atskleisti tuos dalykus, kurių iš tikrųjų reikia norint, jog ryšiai su suomiais nekeltų keblumų ir teiktų naudą.
Temos aktualumas ir naujumas. Koks yra Suomijos verslo etiketas? Išsamiai šio klausimo Lietuvos etiketo specialistai dar nėra analizavę. Atsižvelgiant į tai, ši tema yra aktuali visų pirma teoriniu aspektu, nes šiame darbe yra apibendrinamas mažai analizuotas konkretus tarptautinio verslo etiketo aspektas. Kadangi bendravimas su skirtingų kultūrų žmonėmis verslo pasaulyje tampa vis dažnesnis reiškinys, darbe pateikti patarimai yra vertingi praktiniu aspektu.
Darbo objektas – pagrindiniai Suomijos verslo etiketo bruožai.
Darbo tikslas – susisteminti ir pateikti pagrindinius Suomijos verslo etiketo bruožus, subtilybes ir patarimus, kuriuos būtų galima lietuviams verslininkams naudoti praktikoje, užmezgant ir plėtojant dalykinius santykius su suomiais.
Kad šio darbo tikslas būtų pasiektas, yra numatyti tokie uždaviniai:
Pirmasis - aptarti kultūros sąvoką, klasifikaciją ir pagrindinius kultūrinius modelius, kad į suomijos verslo etiketą būtų galima žvelgti per kultūrinę prizmę. Kitas uždavinys yra pateikti esminius siuomių tautos bruožus, jų bendravimo stilių ir visuomenines normas, kad konkterūs verslo etiketo aspektai turėtų kultūrinį ir visuomeninį pagrindą. Paskutinis uždavinys – naudojant stebėjimų, apklausos ir interviu rezultatus apibendrinti ir susisteminti medžiagą, pateikiant ją kaip praktinius patarimus būsimiems ir esamiems suomių verslo patrneriams iš lietuvos ir bendrais bruožais palyginti Lietuvos ir Suomijos verslo etiketą.
Metodika ir organizacija – buvo organizuotas interviu su Suomijos benrovės Ido Bathroom LTD (toliau IDO) atstove Lietuvoje. Surinkta medžiaga buvo naudojama rašant analitinę kursinio darbo dalį.
Naudota literatūra – šiame darbe daugiausiai buvo remtasi užsienio autorių šaltiniais ir internetine medžiaga, nes lietuvių autorių knygų analizuojama tema yra labai mažai. Šią temą daugiausiai yra nagrinėjęs R. D. Lewis, D. Foster. Taip pat nemažai remtasi žurnalistės L. Lavaste knyga „Linksma knyga apie suomius ir Suomiją“.
Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
6929 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • ĮVADAS3
  • 1. SUOMIJA… ……………………… …………………………………………………………5
  • 1.1. Trumpas valstybės aprašymas5
  • 1.2. Verslo ypatybės Suomijoje5
  • 1.3. Lietuvos ir Suomijos verslo santykiai6
  • 2. KULTŪRA7
  • 2.1. Kultūros samprata ir įvairovė7
  • 2.2. Ledkalnio kultūrinis modelis8
  • 2.3. Kultūrų klasifikacija8
  • 2.4. Kultūrinės dimensijos9
  • 3. TAUTINIS IDENTITETAS10
  • 3.1. Tautinės suomių savybės10
  • 3.2. Lyčių lygybė11
  • 3.2.1. Suomės moterys11
  • 3.2.2. Suomiai vyrai12
  • 3.3. Bendravimas …………………………………………………….13
  • 3.3.1. Bendravimo stilius13
  • 3.3.2. Kalbos vartojimas14
  • 3.3.3. Tyla ir jos suvokimas Suomijoje14
  • 4. SUOMIJOS VERSLO ETIKETO SUBTILYBĖS15
  • 4.1. Verslo susitikimas15
  • 4.1.1. Vizito planavimas15
  • 4.1.2. Susipažinimas ir sveikinimasis16
  • 4.1.3. Susitiko eiga17
  • 4.1.4. Derybos17
  • 4.2. Elgesys prie stalo18
  • 4.2.1. Maistas18
  • 4.2.2. Gėrimai19
  • 4.2.3. Rūkymas…………………………………………………………20
  • 4.3. Sauna kaip gyvenimo būdas21
  • 4.4. Humoras versle ir jo ypatybės Suomijoje21
  • IŠVADOS24

Skaitytojų atsiliepimai

tik darbą įsigijusių klientų įvertinimai
Tikrai geras.
, 2016-11-24

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Verslo etiketas
Referatas Verslo etiketas

Kiekvienas žmogus žino, norint kopti karjeros laiptais, vien specialybės žinių nebepakanka.Vis dažniau tenka pasitelkti ,,šeštąjį [...]

Tarptautinis verslo etiketas
Referatas Tarptautinis verslo etiketas

Tarptautinis verslo etiketas nurodo manieras ir elgesį,kurie yra laikomi tinkamais tarptautinėse verslo ir socialinėse situacijose.Jis [...]

Etiketo reikalavimai verslo organizacijose
Referatas Etiketo reikalavimai verslo organizacijose

Etiketas labiau liečia mūsų tarpusavio santykių taisykles, kuriomis reguliuojame mūsų tarpusavio veiksmus su aplinkiniais. Liudviko [...]

Inovacijos – verslo ir visuomenės pažangos variklis
Kursinis darbas Inovacijos – verslo ir visuomenės pažangos variklis

Problemos aktualumas ir svarba: Inovacijos lydi žmoniją nuo civilizacijos pradžios, tačiau kad kaip būtų paradoksalu [...]

Verslo ir prekės ciklai
Prezentacija Verslo ir prekės ciklai

Išsamus darbas. 42 skaidrės.

Verslo planas linos rožės
Verslo planas Verslo planas linos rožės

Verslo idėja apie nuostabų rožyną kilo dėl didelio susižavėjimo šiomis gražiomis gėlėmis. IĮ „Linos rožės“ [...]

UAB „Kratonas“ verslo strategijos kūrimas
Diplominis darbas UAB „Kratonas“ verslo strategijos kūrimas

Šio darbo tikslas – sukurti tinkamą verslo strategiją įmonei „Kratonas“. Atlikus rinkos bei įmonės vidinės situacijos [...]

Elektroninio verslo taikymo aspektai: vieno atvejo tyrimas
Diplominis darbas Elektroninio verslo taikymo aspektai: vieno atvejo tyrimas

Temos aktualumas ir naujumas. Pastaraisiais metais įmonė, norėdama išlikti ir sėkmingai egzistuoti, privalo integruoti į [...]

Verslo planas UAB „Elegancija“
Kursinis darbas Verslo planas UAB „Elegancija“

Pagrindinis projekto tikslas – įkurti pelningą įmonę. Šį tikslą tikimės įgyvendinti gamindami aukštos kokybės įdomias [...]

UAB “Nowaco” verslo rizika
Referatas UAB “Nowaco” verslo rizika

Nowaco Lithuania Baltic history to 1999. When the company first opened in Kaunas. Latvia started [...]

Uždarosios akcinės bendrovės „Savas stilius“ verslo planas
Verslo planas Uždarosios akcinės bendrovės „Savas stilius“ verslo planas

Šiuo metu Lietuvoje yra daug besikuriančių ir veikiančių smulkių bei vidutinių įmonių, prekiaujančių tekstilės gaminiais.

Verslo finansų planavimas
Prezentacija Verslo finansų planavimas

18 skaidrių.

Verslo draudimo Lietuvoje analizė
Kursinis darbas Verslo draudimo Lietuvoje analizė

Temos aktualumas - Saugumas yra vienas iš svarbiausių žmogaus poreikių. Bet saugumas svarbus ne tik [...]

N. Machiavelli „Valdovo“ vaidmuo socialiniuose verslo santykiuose
Referatas N. Machiavelli „Valdovo“ vaidmuo socialiniuose verslo santykiuose

Šiandieniniame laikmetyje, vis labiau plintant individualizacijai, keičiasi individo tarpusavio santykis su kitais individais bei su [...]

UAB „Lašiša“ verslo planas
Verslo planas UAB „Lašiša“ verslo planas

UAB „Lašiša“ – tai uždara akcinė bendrovė, kuri užsiima lašišų gabenimu į Lietuvą iš Norvegijos.