Muzikos istorija

11 psl. / 9287 žod.

Ištrauka

Grigališkasis choralas – tai vienbalsis bažnytinis giedojimas (arba giesmė), lotynišku neeiliuotu tekstu, be pritarimo. Giesmės žodžiai ir muzika –neatskiriami, nes šie tekstai visada buvo giedami. Jis giedamas tarsi kalbant, o teksto frazės pabaiga kartu buvo ir muzikinės frazės pabaiga. Ji pasibaigdavo ilgesniu garsu ir atsikvėpimu. Grigališkojo choralo muzika buvo nevienoda. Todėl grigališkasis choralas skirstomas į tris tipus:

1) skiemeninis (silabinis) – kai giedant vienam žodžio skiemeniuitekdavo vienas muzikinis garsas;

2) grupinis (neuminis) – kai vienam skiemeniui tekdavo keli garsai (1−4 natos);

3) puošnusis (melizminis) – kai svarbiausi skiemenys ir žodžių pabaigos būdavo išpuoštos ilgomis puošniomis melizmomis (iš kelių ar keliolikos natų sudarytomis natų grupėmis).

Pirmoji natų užrašymo sistema. Notacija. Grigališkojo choralo muzikos užrašymui pradėta kurti užrašymo būdus – notaciją. Iš pradžių virš žodžių buvo rašomi ženkliukai, nurodantys melodijos kryptį ar vingį. Vėliau garsus pradėta žymėti ant ir tarp linijų (pradžioje buvo 4 linijos). XI a. atsirado neumų notacija. Neumos – tai vieną ar kelis garsus užrašantys

ženklai. Viena neuma skiriama vienam žodžio skiemeniui ištarti. Neumą gali sudaryti nuo vieno iki visos grupės garsų

Pasaulietinė muzika viduramžiais buvo siejama su riterių menu(atsirado XII a.). Riterių menas plito Prancūzijoje, o vėliau ir Vokietijoje. Riteriais tuo metu vadinti kilmingi, turtingi kariai. Jie dalyvaudavo karo žygiuose, rengdavo turnyrus ir kūrė poeziją bei dainas.Tokie dainas kuriantys ir atliekantys riteriai Prancūzijos pietuose buvo vadinami truverais, šiaurėje – trubadūrais, o Vokietijoje – minezingeriais. Jie dainuodavo dainas apie meilę ar apie didvyriškus žygius. Tačiau dainuodavo tik rūmuose, savo malonumui. Jas girdėdavo ir išmokdavo riteriams patarnaujantys ginklanešiai, tarnai, ir dainos išpopuliarėdavo. Dainas išplatino žemesnio luomo klajojantys muzikantai – menestreliai, žonglieriai, špylmanai. Trubadūrų, truverų, minezingerių dainos buvo ir vienbalsės, ir daugiabalsės.


Turinys

  • Antikos laikų muzika ir instrumentai, Senovės graikų teatras, antikinė drama
  • Kompozitoriai, jų kūrybos apžvalga
  • Epochos

Reziumė

Autorius
liggg
Tipas
Paruoštukė
Dalykas
Muzika
Kaina
€1.38
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Vas 10, 2016
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
11 psl.

Susiję darbai

Renesanso muzika

Muzika Prezentacija justyto
Pirmieji grynai instrumentiniai kūriniai – įvairūs šokiai (pavana, galjarda, pasamecas). Vėliau Italijoje plito kansonos (iš pradžių tai buvo instrumentiniai dainų variantai). Nuo XVI...

Aukojimosi motyvas muzikos atlikėjo karjeroje

Muzika Diplominis darbas 2016 m. riuzavaa
Mokslinėje literatūroje sėkmingos karjeros sąvoka apibrėžiama įvairiai: kaip sukaupti pozityvūs darbinės veiklos ir psichologiniai rezultatai (Seibert, Kraimer, Liden, 2001), kaip objektyviai ir subjektyviai...

Senieji Lietuvos muzikos instrumentai

Muzika Prezentacija akvilėgir
Seniausi Lietuvos teritorijoje rasti yra žalvario amžiaus ir vėlesnių epochų kaulo švilpukai, žvangučiai, varpeliai, molinukai ir kiti muzikos instrumentai. Bėgant laikui instrumentai buvo...

Viduramžių muzika

Muzika Prezentacija akvilėgir
Viduramžiais skambėjo bažnytinė muzika, klajojančių muzikantų ir įvairių tautų liaudies dainos. Kadangi bažnytinę muziką pradėta užrašinėti, ji dar ir šiandien yra atliekama.

Baroko muzika

Muzika Prezentacija lilijagg
•Apie XVII a. pradžią Renesanso epochą pamažu pradėjo keisti barokas. Barokas tęsėsi iki XVIII a. pabaigos. •Barokas pradžią gavo Italijoje ir paplito visoje...

Lietuvių muzikos istorija

Muzika Konspektas 2018 m. paperplane
Labai patogus konspektas apie visą lietuvių muzikos istoriją - nuo liaudies dainų iki pat šiuolaikinių kompozitorių. Tinkamai suformatuotas, viena tema sutalpinta į vieną...