Humanitariniai mokslai / Komunikacija

Nuo pirmosios knygos iki reklamos socialiniuose tinkluose. Medijų evoliucija ir revoliucija

0 atsiliepimų
Autorius:

Žmonija nuo seniausių laikų reiškiasi įvairiomis veiklomis. Nesvarbu, ar tai būtų meninė, ūkinė ar socialinė saviraiška, ja ir savo patirtimi joje norima pasidalinti su savo bendruomene. Tokiai komunikacijai ieškoma vis patogesnių būdų ir žmogus tenkindamas savo poreikius ir siekiantis pasidalinti informacija, kuria naujas technologijas. Didėja ne tik poreikių patenkinimo ar sukurto turto kiekis, neįsivaizduojamais tempais didėja ir šių procesų greitis. Informacijos ir mokslo sklaida vyko jau gūdžioje senovėje, bet deja, uždaroje bendruomenėje, o ne masiškai, tad knyga buvo lyg pradinis taškas kalbant apie masinę komunikacijos istoriją. Knygą, kaip ir duoną, gaminti žmonės mokėsi ištisus tūkstantmečius. Prasidėjusi primityviais piešiniais olose, įrašais akmeninėse ir molio plokštėse, palmių lapuose, bambuko lentelėse, knyga vystėsi papiruso ir pergamento lakštuose, o vėliau – popieriuje, kol ranka rašytus lapus pakeitė pirmosios spausdintos knygos. Nei ankstesniais laikais, nei šių dienų knygos kūrėjų kelias nebuvo lengvas. Knyga – daugelio specialybių žmonių kruopštaus ir kūrybiško darbo vaisius. Bet pastaroji nebuvo paskutinysis taškas, komunikacijos raiška ir priemonės evoliucionavo besikeičiant poreikiams.

Kalbant apie medijų evoliuciją ir revoliuciją, reikia pradėti nuo pačios sąvokos. Medija – komunikacijos priemonė arba kanalas; priemonė, naudojama saugoti ir perduoti informaciją, šis terminas dažniausiai vartojamas nagrinėjant komunikacijos priemones medijų teorijų aspektu.[1] Visai informacijos skleidimo evoliucijai įtaką daro globalizacija. Globalizacija suteikia puikią galimybę komunikacinei kultūros funkcijai. Šiuolaikinės technologijos nepaprastai išplečia knyginės kultūros vartojimo galimybes, kompiuterio ekrane galime pamatyti kas dedasi už šimto tūkstančio kilometrų ir taip plėsti savo žinias.[2]

[1] NEVINSKAITĖ, Laima. Šiuolaikinės medijos ir masinės komunikacijos teorijos 2011 VIlnius 13p.

[2] GIDDENS, Anthony Media in global context 1997, Great Britain. 20p.

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
2017 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Jaunimo bendravimo interneto aplinkoje socialiniuose tinkluose kalbos kultūra
Prezentacija Jaunimo bendravimo interneto aplinkoje socialiniuose tinkluose kalbos kultūra

  Šiais laikas daugelis žmonių bendrauja internetu, socialiniuose tinkluose, tarp jų nemažai jaunimo. Analogiškai susiduriame [...]

Bendravimas socialiniuose tinkluose. Žodžių netaisyklingumas ir skyrybos klaidos.
Referatas Bendravimas socialiniuose tinkluose. Žodžių netaisyklingumas ir skyrybos klaidos.

Kalba ir raštas yra žmogaus vizitinė kortelė. Iš to, kaip žmogus kalba ir rašo, kokius [...]

Ar nuotraukų gausa socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose nenuvertina žmogaus atvaizdo?
Rašinys Ar nuotraukų gausa socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose nenuvertina žmogaus atvaizdo?

Pastaruoju metu naujosios technologijos užima vis svarbesnę vietą žmonių gyvenimuose. Tačiau priklausomybė nuo išmaniųjų telefonų [...]

Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais aptarkite, kokie funkciniai stiliai vyrauja socialiniuose tinkluose. Išsakykite savo nuomonę apie jums patrauklias ir nepatrauklias komunikavimo formas
Rašinys Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais aptarkite, kokie funkciniai stiliai vyrauja socialiniuose tinkluose. Išsakykite savo nuomonę apie jums patrauklias ir nepatrauklias komunikavimo formas

Socialiniai tinklai jau ne vienerius metus yra smarkiai įsišakniję žmonių kasdienybėje ir tapo šio amžiaus [...]

Virtualus identitetas socialiniuose tinkluose
Tyrimas Virtualus identitetas socialiniuose tinkluose

Dalyvavimas socialiniuose tinkluose – tai vis labiau populerėjantis komunikacijos bei komunikavimo būdas, galimybė bendrauti su [...]

Medijos (žiniasklaida) šiuolaikinėje visuomenėje. Medijų poveikis ir įtaka. Reklama ir jos įtaka. Medijų rūšių įtakos skirtumai. Medijos kaip viešųjų diskusijų erdvė.
Referatas Medijos (žiniasklaida) šiuolaikinėje visuomenėje. Medijų poveikis ir įtaka. Reklama ir jos įtaka. Medijų rūšių įtakos skirtumai. Medijos kaip viešųjų diskusijų erdvė.

Šiuolaikinė visuomenė yra priklausoma nuo daugelio dalykų, tačiau svarbiausias iš jų – informacija. Informacija mus [...]

Svarstomosios demokratijos prielaidos ir apraiškos virtualiuose socialiniuose tinkluose Lietuvoje
Diplominis darbas Svarstomosios demokratijos prielaidos ir apraiškos virtualiuose socialiniuose tinkluose Lietuvoje

Temos aktualumas: Žinių visuomenėje mūsų kasdieninio gyvenimo ir bendravimo rutinos yra persmelktos naujųjų komunikacinių technologijų.

Privatumo socialiniuose tinkluose analizė
Referatas Privatumo socialiniuose tinkluose analizė

Temos aktualumas. Virtualių socialinių tinklų (Social Network Sites, SNS) toliau tekste (VST) banga, įsisiūbavusi vakaruose [...]

Esė: Elektroninė bankininkystė: evoliucija ar revoliucija?
Rašinys Esė: Elektroninė bankininkystė: evoliucija ar revoliucija?

Greita informacinių technologijų plėtra nuolatos skatina bankus reaguoti į išorinės aplinkos pokyčius, transformuoti savo veiklą [...]