Plaukimo krauliu technika ir mokymo metodika

7 psl. / 2165 žod.

Ištrauka

Plaukimas krauliu paprastai laikomas greičiausiu iš keturių sportinių plaukimo stilių. Kraulio plaukimo stilius yra beveik visada naudojamas laisvo stiliaus plaukimo varžybų metu, todėl kalbant apie laisvą plaukimo stilių paprastai turima omeny kraulį. Šis stilius yra vienas iš dviejų plaukimo stilių naudojančių ilgus grybšnius, kitas yra plaukimas nugara. Skirtingai nei plaukimą nugara, peteliške ir krūtine plaukimą krauliu FINA nereglamentuoja.

Plaukimo technika: plaukiant krauliu plaukiama krūtine ir atliekami pakaitiniai nepertraukiami rankų grybšniai ir kojų judesiai aukštyn žemyn. Kūno padėtis beveik horizontali (Skyrienė, 2004).

Veidas panardintas į vandenį iki antakių linijos. Žvilgsnis nukreiptas žemyn ir šiek tiek pirmyn.

Ranka įdedama į vandenį plaštaka, arti išilginės kūno ašies, tada palengva lenkiama per alkūnę, traukiama į apačią atgal ir ištiesiama paliečiant nykščiu šlaunį. Plaukimo metu atliekant grybšninius judesius rankomis ir kojomis į darbą įtraukiami beveik visi kūno raumenys, kurie paprastai dirba mažiau (Zuozienė ir kiti, 2007).

Iš vandens pirmiausia išnyra alkūnė, paskui ir visa ranka.

Sulenkta per alkūnę ranka keliama virš vandens atpalaiduota, plaštaka praeina arti kūno. Kai viena ranka baigia, kita pradeda grybšnį.

Kvėpavimas derinamas su rankų judesiais. Įkvepiama pro burną pasukus galvą į rankos, atliekančios grybšnį, pusę. Įkvepiant vienas skruostas ir ausis turi būti vandenyje. Iškvepiama nuo galvos pasukimo į pradinę padėtį iki kito įkvėpimo. Kitas įkvėpimas gali būti atliktas po 2–3 arba daugiau grybšnių. Vienam rankų grybšniui tenka nuo 2 iki 6 kojų smūgių (Skyrienė, 2004).

Kojų judesių pratimai sausumoje: 1. Rankas iškelti virš galvos (galva suspausta tarp rankų), bėgti vietoje, kojų pirštų neatitraukti nuo grindų ir šiek tiek lenkti kojas per kelius. 2. Kojų judesių imitavimas. Atsistoti ant suoliuko, dešinę koją laisvai nuleisti, kaire ranka laikytis sienelės ir atlikti greitus mostus koja pirmyn ir atgal. 3. Kojų judesių krauliu imitavimas. Sėdint ant baseino krašto, remiantis rankomis už nugaros, pakelti kojas nuo grindų ir tiesiomis kojomis atlikti greitus pakaitinius judesius aukštyn ir žemyn iš dubens sąnario. 4. Tą patį atlikti gulint ant pilvo.

Dažniausiai pasitaikiusių klaidų pasekmės: dubuo smarkiai juda į šonus, plaukia lyg ungurys; trumpi, neefektyvus grybšniai; galimi horizontalūs kūno svyravimai; sutrinka kvėpavimas, nes vanduo papuola į burną (Skyrienė, 2004).


Reziumė

Autorius
raminta15
Tipas
Referatas
Dalykas
Sportas
Kaina
€2.08
Lygis
Universitetas
Publikuotas
Rgs 18, 2018
Apimtis
7 psl.
Įvertinimas

Susiję darbai

Specialybė kūno kultūros mokytojas

Sportas Prezentacija ievulis
23 skaidrių prezentacija apie kūno kultūros mokytojo specialybę: programos aprašas, kur studijuoti, kur tęsti studijas, kokios perspektyvos ir t.t.

Plaukimas ir fizinis aktyvumas vandenyje

Sportas Konspektas virpšaitė
Plaukimas – aktyvus arba pasyvus judėjimas vandenyje. Sportinio plaukimo tikslas – kuo greičiau įveikti tam tikrą atstumą tam tikru plaukimo būdu. Plaukimas laikomas...

Plaukimas ir fizinis aktyvumas vandenyje

Sportas Konspektas 2016 m. raminta15
Plaukimas – aktyvus arba pasyvus judėjimas vandenyje. Sportinio plaukimo tikslas – kuo greičiau įveikti tam tikrą atstumą tam tikru plaukimo būdu. Plaukimas laikomas...