Kita / Sportas

Mokymo plaukti pradžiamokslis. Nuo ko pradėti? Kokius įgūdžius turime ugdyti prieš mokat plaukimo judesių

0 atsiliepimų
Autorius:

Kada reikia pradėti mokytis plaukti? Nors išmokti plaukti niekada nevėlu, geriausia plaukimo pagrindus įgyti dar mokyklose. „Plaukimas yra ne tik maloni sporto šaka, bet ir būtinas išgyvenimo įgūdis. Lietuvos gyventojai mėgsta leisti savo laisvalaikį prie upių, ežerų, Baltijos jūros. O nemokant plaukti net ir buvimas šalia vandens telkinių kelia pavojų gyvybei, apie kurį nesusimąstome. Pasaulio sveikatos organizacija laikosi pozicijos, kad mokytis plaukti reikia pradėti mokykliniame amžiuje. To siekiame ir Lietuvoje“, – sako doc. dr. Ilona Zuozienė, LPF viceprezidentė. Fizinis aktyvumas vaikystėje (ir ypač kūdikystėje) turi platų poveikio diapazoną ir tiesiogiai teigiamai veikia vaiko raidą. Jis teigiamai veikia kaulų ir raumenų, širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų išsivystymą, palaiko būtiną energijos apykaitos balansą, mažina širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius (hipertenzija, padidėjęs gliukozės ir cholesterolio kiekis kraujyje), didina kaulų tankį (Zumeras ir kiti, 2012).

Sveikatingumo sumetimais mokytis plaukti niekada nėra per vėlu, tik suaugusį žmogų išmokyti plaukti daug sunkiau nei vaiką. Vyresniam žmogui sunkiau atsipalaiduoti, jis turi visokių baimių. Be to, reikia išmokyti atsisakyti neteisingai susiformavusių judesių.                                                     
Norint siekti sporto rezultatų, geriausia pradėti mokytis plaukti 6–7 metų. Į mokyklą besiruošiantys vaikai – patys imliausi. Kad ir kaip būtų paradoksalu, perkopus 10 metų, vaikui jau per vėlu siekti sporto aukštumų. Jeigu vaikas lankys užsiėmimus kasdien, penkias dienas per savaitę, maždaug po mėnesio ar dviejų jis jau mokės plaukti. Remiantis ekspertų nuomone, vaikų amžius nuo 7 iki 10 metų yra optimalus tarpsnis mokant įvairių judėjimo įgūdžių, tarp jų ir plaukimo technikos pagrindų   (Zuozienė ir kiti, 2007).  Vienos pirmųjų plaukimo pamokų yra skirtos žmogui priprasti prie vandens aplinkos. Pasitikėjimas savimi, malonios emocijos ir pasitenkinimas buvimu vandenyje leidžia įveikti vandens baimę ir žengti kitus žingsnius mokantis plaukimo pagrindų.

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
2215 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Plaukimo nugara technika ir nuosekli mokymo metodika (imitaciniai judesiai sausumoje, judesiai kojomis, judesiai rankomis, visų judesių derinimas, kvėpavimo ypatumai)
Referatas Plaukimo nugara technika ir nuosekli mokymo metodika (imitaciniai judesiai sausumoje, judesiai kojomis, judesiai rankomis, visų judesių derinimas, kvėpavimo ypatumai)

Plaukimas nugara yra viena iš keturių plaukimo stilių, reguliuojamas FINA, ir tai vienintelis reguliuojamas [...]