Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų miego režimo ypatumai ir poveikis savijautai

20 psl. / 4046 žod.

Ištrauka

Miegas – tai neatsiejama žmogaus egzistencijos dalis. Kiekvienas asmuo suvokia, jog be miego išgyventi nėra įmanoma, todėl miegas užima beveik trečdalį žmogaus gyvenimo.  Dažnai prastai miegojęs žmogus jaučiasi irzlus bei jo darbingumas yra sumažėjęs. Pasaulio Sveikatos Organizacijos (PSO) duomenimis yra žinoma, kad bent 30 proc. pasaulio populiacijos kenčia nuo tam tikro tipo miego sutrikimų. Tai ypač patiria studentai egzaminų sesijos metu ar likus kelioms dienoms iki egzamino bei mokydamiesi sudėtingesnėse studijų programose, kuriose nuolat patiriamas stresas. Tyrimų duomenimis Čekijoje 44 proc. užsieniečių ir 53 proc. čekų patiria psichologinę kančią [1]. Kaip žinia, stresas bei nerimas trikdo miego kokybę. Žmogui yra sunku užmigti, naktį pabunda, o ryte nesijaučia kupinas energijos. Būtent tokie pokyčiai trukdo susikurti miego režimą.

Ryte keltis, o vakare eiti miegoti kiekvieną dieną tuo pačiu metu ne tik pasaulio, bet ir Lietuvos studentui yra retas atvejis. Taip nutinka dėl įvairaus mokymosi tvarkaraščio, kai paskaitos prasideda ir baigiasi kiekvieną dieną skirtingu laiku, bei dėl vartojamų kofeino turinčių produktų.  Naktinis kofeino vartojimas gali privesti prie padidėjusio nerimo ir miego nebuvimo [2]. Miego kokybei įtaką daro suvartojamo kofeino kiekis, paros metas bei žmogaus individualus jautrumas kofeinui [3]. Nesenoje apžvalgoje [4], daugeliu eksperimentų buvo nustatyta, jog kofeino vartojimas neigiamai veikė miego trukmę, efektyvumą ir atitinkamai laiką, praleistą gilaus miego stadijoje [3]. Trumpa miego trukmė yra laikoma tuomet, kai pilna miego trukmė trumpesnė nei 6 valandos per naktį, kuomet rekomenduojama miegoti 7 – 9 valandas. Trumpas miego laikas yra asocijuojamas su medicininėmis ir psichiatrinėmis būklėmis, kaip depresija, bei gali sukelti tam tikrus sveikatos sutrikimus [5]. Taip pat miego trūkumas ar prasta miego kokybė siejami su rizikos faktorių, sukeliančių lėtines ligas, atsiradimu. Tokių kaip rūkymas, piktnaudžiavimas alkoholiu, didelis stresas, mažas fizinis aktyvumas bei nevisavertė mityba.

Tinkamas miegas yra svarbus žmogaus fizinėms ir protinėms funkcijoms bei bendrai savijautai, todėl labai svarbu palaikyti gerą miego kokybę ir stengtis laikytis režimo. Dėl šių priežasčių tai ypač aktualu studentams, kurie kiekvieną studijų dieną atlieka intensyvų protinį darbą bei dažnai patiria stresą. Siekiant išvengti miego sutrikimų sukeliamų padarinių yra tikslinga įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų miego režimo ypatumus ir poveikį savijautai.

Darbo tikslas: Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų miego režimo ypatumus ir poveikį savijautai.

Uždaviniai:

  1. Nustatyti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų miego režimo ypatumus;
  2. Nustatyti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų savijautą;
  3. Įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų miego režimo sąsają su savijauta;

Turinys

  • 1. SANTRAUKA3
  • 2. ĮVADAS4
  • 3. DARBO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI5
  • 4. LITERATŪROS APŽVALGA6
  • 4.1. Miego ciklas6
  • 4.2. Miego režimo ir kokybės ypatumai Lietuvoje ir pasaulyje6
  • 4.3. Miego kokybės reikšmė organizmui7
  • 4.4. Miegas ir gyvenimo kokybė8
  • 5. TYRIMO METODIKA9
  • 6. REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS10
  • 7. IŠVADOS15
  • 8. REKOMENDACIJOS16
  • 9. LITERATŪROS SĄRAŠAS17
  • 10. PRIEDAI19

Reziumė

Autorius
guostee
Tipas
Referatas
Dalykas
Medicina
Kaina
€2.80
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lie 8, 2020
Publikuotas
2019 m.
Apimtis
20 psl.

Susiję darbai