Socialiniai mokslai / Pedagogika

Neformaliojo vaikų ugdymo poreikių tyrimas

0 atsiliepimų
Autorius:
Dabartiniu metu didžiausias dėmesys skiriamas formaliam švietimui, tačiau norint paruošti mokinius gyventi ir veiksmingai dirbti XXI amžiuje, turi funkcionuoti neformalus ugdymas, kaip neatsiejama nenutrūkstamo ugdymo dalis, nes formalus privalomasis ugdymas vienas negali išspręsti tų uždavinių, kurie jai keliami bendrojo lavinimo mokyklų koncepcijoje. Būtent: laiduoti kuo visapusiškesnę fizinių, psichinių ir dvasinių jėgų plėtotę, sudaryti sąlygas atsiskleisti vaiko individualybei ir t.t. Vaikas besimokydamas bendrojo lavinimo vidurinėje mokykloje turi turėti galimybę papildomai plėtoti savo gabumus ir tenkinti saviraiškos poreikius.
Susiformavusi vaikų ir jaunimo užimtumo sistema Alytuje ir išlikusi bazė – svarbūs veiksniai, įgalinantys organizuoti vaikų ir jaunimo neformalųjį ugdymą, jų saviraišką. Kad papildomojo ugdymo sistema veiktų efektyviai ir veiksmingai, ji turi būti lanksti ir atitikti vietos gyventojų poreikius, o įstaigų tinklas būtų pakankamas.
Neformaliojo ugdymo paslaugas Alytaus mieste teikia: bendrojo lavinimo mokyklos, papildomojo ugdymo bei kultūros įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, privačios studijos. Remiantis Alytaus miesto Švietimo skyriaus ir Kūno kultūros ir sporto skyriaus 2007 m. sausio 1 d. duomenimis papildomojo ugdymo užsiėmimus vaikams organizuoja:
13 bendrojo lavinimo mokyklos:
11 vidurinių mokyklų;
2 gimnazijos.
7 papildomojo ugdymo įstaigų:
4 neformalaus vaikų švietimo įstaigos;
1 muzikos mokykla;
1 dailės mokykla;
1 sporto mokyklos.

Šiandien kyla klausimai, aktualūs sprendžiant apie vaikų užimtumo problemą.
Ar papildomojo ugdymo paslauga yra patenkinti jos vartotojai – vaikai?
Ar papildomojo ugdymo pasiūla Alytaus mieste atitinka poreikius?
Kokie veiksniai lemia papildomojo ugdymo veiklos pasirinkimą?
Ar papildomo ugdymo pasirinkimą lemia gyvenamoji vieta?
Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
1441 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Vaikų, augančių disfunkcinėse šeimose, socialiniai poreikiai
Kursinis darbas Vaikų, augančių disfunkcinėse šeimose, socialiniai poreikiai

Darbe nagrinėjama disfunkcinės šeimos samprata, analizuojami pagrindiniai disfunkcinių šeimų bruožai bei aprašoma įtaka vaiko asmenybės [...]

Vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, integravimas į bendrojo lavinimo mokyklas: socialinis pedagoginis aspektas
Referatas Vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, integravimas į bendrojo lavinimo mokyklas: socialinis pedagoginis aspektas

Taigi referato tikslas būtų išsiaiškinti vaikų, turinčių specialių poreikių, esminius socialinius bei [...]

Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai globos institucijose
Diplominis darbas Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai globos institucijose

Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje yra nurodoma, kad visos pasaulio valstybės privalo užtikrinti vaikams tinkamas [...]

Vaikų, gyvenančių globos namuose, savirealizacijos poreikio tenkinimo galimybės
Diplominis darbas Vaikų, gyvenančių globos namuose, savirealizacijos poreikio tenkinimo galimybės

Visuomenė yra sudaryta iš daugybės žmonių. Kiekvienas iš jų yra augęs skirtingomis sąlygomis, skirtingose šeimose.

Autizmo sutrikimą turinčių vaikų ugdymo ypatumai
Referatas Autizmo sutrikimą turinčių vaikų ugdymo ypatumai

Darbe išsamiai apžvelgiamas autizmo reiškinys - apibūdinamas sutrikimas, jo paplitimas, priežastys, išreištumo skirtumai, diagnostika. Pristatomi [...]

Ugdomosios vaikų veiklos planavimo kokybė ir jos samprata ugdymo praktikoje
Diplominis darbas Ugdomosios vaikų veiklos planavimo kokybė ir jos samprata ugdymo praktikoje

Temos aktualumas ir problema. Šių dienų pedagogo veikla yra įvairiapusė. Sisteminant V. Jakavičius (1998) išskiria [...]

Vaikų autistų socialinių įgūdžių ugdymo programa
Referatas Vaikų autistų socialinių įgūdžių ugdymo programa

Autizmas yra neurologinis raidos sutrikimas, kuris paprastai lemia nepakankamą vaiko socialinių įgūdžių, kalbos ir elgesio [...]

Ekonomino raštingumo ugdymo galimybės pradinėje mokykloje mokytojų nuomonės tyrimas
Diplominis darbas Ekonomino raštingumo ugdymo galimybės pradinėje mokykloje mokytojų nuomonės tyrimas

Temos aktualumas. Mūsų gyvenamuoju laikotarpiu jaunosios kartos ugdymas įgyja itin ypatingą reikšmę. Juk turbūt, kiekvienas [...]

Ikimokyklinio amžiaus (5-6 metų) vaikų matematinių gebėjimų ugdymo taikant didaktinius žaidimus galimybės
Diplominis darbas Ikimokyklinio amžiaus (5-6 metų) vaikų matematinių gebėjimų ugdymo taikant didaktinius žaidimus galimybės

         Aktualumas. Ikimokyklinis amžius labai svarbus ir ypatingas vaiko gyvenime. Šiuo gyvenimo tarpsniu ypač greitai [...]

Rizikos grupės vaikų socialinės raidos ypatybės ugdymosi kontekste
Referatas Rizikos grupės vaikų socialinės raidos ypatybės ugdymosi kontekste

Kalbant apie rizikos grupei priklausiančius vaikus, svarbu paminėti, kad labai svarbi yra juos supanti socialinė [...]

Vaikų pasiekimų vertinimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Diplominis darbas Vaikų pasiekimų vertinimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje

Aktualumas. Vaikų pasiekimų bei pažangos vertinimas šiandien yra neišvengiama ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo sritis, padedanti [...]

Neformalaus ugdymo renginio planas
Paruoštukė Neformalaus ugdymo renginio planas

Renginio tikslas ir uždaviniai –Tikslas: Formuoti fizinio aktyvumo ir sveikos mitybos įgūdžiais pagrįstą kultūrą [...]

Mokytojų požiūrio į šių dienų pradinio ugdymo pamokos metodikos reikalavimus tyrimas
Tyrimas Mokytojų požiūrio į šių dienų pradinio ugdymo pamokos metodikos reikalavimus tyrimas

         Tyrimo tikslo apibrėžimas - atlikti sociologinį tyrimą apklausiant Vilniaus rajono ir miesto mokyklų pradinių [...]

Priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimo valdyti savo pyktį ugdymo galimybės
Diplominis darbas Priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimo valdyti savo pyktį ugdymo galimybės

Aktualumas. Pyktis dažnai kyla, kai žmogus jaučiasi nesuprastas, įskaudintas, negali kontroliuoti situacijos ar įveikti sunkumų [...]

Ikimokyklinio ugdymo svarba reikšmė, įtaka, poreikis, kokybė
Referatas Ikimokyklinio ugdymo svarba reikšmė, įtaka, poreikis, kokybė

Pastaraisiais dešimtemečiais vienas iš labiausiai svarstomų klausimų – ikimokyklinio udgymo svarba ir nauda vaikui. Norint [...]