Ekonomika ir verslas / Ekonomika

“X” prekės ar paslaugos nuostatų tyrimas. Alaus vartotojų nuostatų tyrimas

0 atsiliepimų
Autorius:

Temos aktualumas. Rinkos ekonomikos sąlygomis prekių ir paslaugų pirkėjas yra padėties šeimininkas. O tai verčia įmones domėtis ir tirti vartotojus, konkurentus, gaminti prekes, kurios domins pirkėjus, tenkins jų poreikius ir pan. Žinant, jog konkurencija tampa vis aštresnė, o produktai ir paslaugos supanašėja, todėl įmonės yra priverstos skirti daugiau dėmesio savo klientams. Taigi organizacijos žinodamos esamą situaciją, yra priverstos įsigilinti į kiekvieno vartotojo poreikius, pagal juos taikyti produktus, paslaugas bei bendravimo būdus, taip turint preilaidą išlaikyti stiprius ryšius su klientais.

Kartu su galimybėmis rinktis didėja ir vartotojų išrankumas. Vartotojai gali rinktis iš labai plataus spektro panašių alaus gaminių. Juos gali rasti ne tik artimiausioje parduotuvėje, bet ir parsisiųsti iš kito pasaulio krašto. Vidutinis vartotojas negali įvertinti daugelio savo pirkinių vien juos apžiūrėdamas – jie yra pernelyg sudėtingi arba, kaip dažnai pasitaiko globalioje prekyboje, nėra galimybių juos gyvai apžiūrėti. Daugelis produktų nebekonkuruoja ir kaina.

Tikriausiai kiekvienas prekybos centrų stenduose prie kasų esame pastebėję begales alaus rūšių, kuriomis norima parodyti vieno ar kito paslaugų teikėjo pranašumą prieš kitus ir pritraukti kuo daugiau pirkėjų. Tačiau pritraukti prekės (alaus) vartotoją, visų pirma reikia pažinti paslaugų teikėjus ir jų prekes, tai leidžia identifikuoti vartotojo nuostatas apei prekę: sprendimo priėmimui įtaką darančius veiksnius bei žinoti vartotojo sprendimo priėmimo procesą.

Tyrimo problema. Įmonei, kuri siekia išsirinkti tinkamiausius prekių politikos sprendimus, būtina sistemingai kontroliuoti priimtų sprendimų įgyvendinimą, stebėti, analizuoti ir vertinti, ar prekės atitinka rinkos sąlygas. Būtina išsiaiškinti, kaip tai veikia kitų prekių pardavimą, kaip aktualu vartotojams, nes tai turi įtakos kovai su konkurentais bei įmonės veiklos sėkmei. Tam tikslui turi būti naudojama įvairi informacija, įvairūs prekių ar paslaugų nuostatų tyrimai, kurie vienaip ar kitaip padeda apibūdinti viso prekių (alaus) asortimento ir atskirų jo dalių (iki pat smulkiausių jo vienetų) pardavimą ir pelningumą.

Tyrimo tikslai. Šio kursinio darbo tikslas būtų esamos alaus gamintojų paslaugos ir alaus prekės nuostatų pažinimas, kuris padėtų sėkmingai kurti lietuviškos gamybos alaus kaip prekės ir paslaugos įvaizdį Lietuvos vartotojų sąmonėje.

Tyrimų kompanijos „TNS Gallup“ 2008 m. rugpjūtį atlikto tyrimo duomenimis daugelį dažno vartojimo produktų lietuviai linkę rinktis pagamintus Lietuvoje. Net 75,3 proc. Lietuvos gyventojų teikia pirmenybę lietuviškiems stipriesiems gėrimams. Tokie tyrimo rezultatai leidžia iškelti hipotezes:

Lietuvos vartotojai, esant pasirinkimui, dažniau rinksis Lietuvos, o ne užsienio gamybos alų;Lietuvos vartotojai, rinkdamiesi lietuviškos kilmės alų, lietuvišką kilmę tapatina su geresniu nei užsieninės alaus prekės kainos ir kokybės santykiu.Lietuviškos kilmės pasirinkimą labiausiai įtakoja prekės ir paslaugos ženklas ir kaina.

Darbo uždaviniai :

  1. Išsiaiškinti kas tai yra prekės ar paslaugos nuostatos.
  2. Pateikti alaus rinkos apžvalgą;
  3. Pateikti sprendimų priėmimo proceso etapus;
  4. Nustatyti Lietuvos vartotojų preferencijas, renkantis alaus gamintojų prekes ir paslaugas.
  5. Atlikti alaus vartotojų elgsenos tyrimą ir identifikuoti prekių (alaus) pasirinkimą lemiančius veiksnius;
  6. Sudaryti išplėstinį alaus vartotojų sprendimų priėmimo proceso modelį ir juo remiantis pateikti alaus gamintojams rekomendacijas.

Darbo objektas: prekių (alaus) nuostatų priėmimo procesas, atliekant tyrimą.

 

Tyrimo metodai:

1. Literatūros analizės metodas

2. Kokybinis vartotojų nuostatų tyrimo metodas.

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
4313 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • ĮVADAS
  • I. PASLAUGŲ NUOSTATŲ VEIKSNIAI
  • 2.1. Paslaugų esmė, samprata ir savybės
  • 2.2. Paslaugų rinkos stuktūra ir konkurencijos formos
  • 2.3. Paslaugų kainos samprata
  • 2.4. Paslaugų kokybė
  • 2.5. Klientų aptarnavimas
  • 2.6. Vartotojų įvairovė
  • 2.7. Pagrindiniai paslaugų politikos sprendimai
  • 2.8. Paslaugų rinkodara
  • 2.9. Paslaugų marketingas
  • 2.10. Reklama
  • 2.11. Našumo problema paslaugų veikloje
  • 2.12. Paslaugų produkto plėtojimo kryptys
  • 2.13. Naujo paslaugų produkto kūrimas
  • 2.14. Laisvalaikis
  • IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
  • LITERATŪRA
  • PRIEDAI

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Kursinis darbas "Camelia" vaistinės teikiamų paslaugų kokybė: vartotojų nuomonių tyrimas

Ekonominės statistikos duomenimis, šiandien paslaugų sektoriui priklauso bent du trečdaliai pasaulio verslo dalies. Išsivysčiusių šalių [...]

Prekės ženklo įtakos pirkimo procese tyrimas
Diplominis darbas Prekės ženklo įtakos pirkimo procese tyrimas

           Šiuo metu žmonės nebedėvi šiaip kelnių, marškinėlių ar kepuraičių, nevalgo šiaip šokolado, negeria kavos.

Lietuvos geležinkelio teikiamų paslaugų kokybės gerinimo galimybių ir priemonių tyrimas
Diplominis darbas Lietuvos geležinkelio teikiamų paslaugų kokybės gerinimo galimybių ir priemonių tyrimas

Šiuolaikinis transporto vaidmuo yra ryškiai pasikeitęs. Transportas yra gyvybiškai svarbus ne tik žmogui, bet ir [...]

Privačių pensijų fondų paslaugų paklausos rinkos tyrimai
Tyrimas Privačių pensijų fondų paslaugų paklausos rinkos tyrimai

Tyrimo aktualumas. Žmogaus poreikių piramidė pakankamai sudėtinga ir įvairiapusė, todėl, mąstant apie senatvę, bandoma įsivaizduoti [...]

Parfumerijos parduotuvės „Stilistė“ paslaugų kokybės tyrimas
Kursinis darbas Parfumerijos parduotuvės „Stilistė“ paslaugų kokybės tyrimas

Šiame darbe pristatomas paslaugų kokybės reiškinio aspektų tyrimas. Analizuojami paslaugų kokybės valdymo ypatumai, aptariami pagrindiniai [...]

,,McDONALD‘S‘‘ paslaugų kokybės vertinimas: klientų nuomonės tyrimas
Tyrimas ,,McDONALD‘S‘‘ paslaugų kokybės vertinimas: klientų nuomonės tyrimas

Kokybė yra labai plati sąvoka, atsiradusi dėl kuriančių, mąstančių bei vartojančių individų bendruomenės. Vartojimas, savaime [...]

UAB „Ergo lietuva“ teikiamų paslaugų rinkos tyrimas
Referatas UAB „Ergo lietuva“ teikiamų paslaugų rinkos tyrimas

Lietuvoje, rinkos sąlygomis draudimo verslas gyvuoja apie penkiolika metų ir, palyginti su išsivysčiusiomis šalimis, jo [...]

Vartotojų elgsenos tyrimas UAB „Ingman ledai“
Referatas Vartotojų elgsenos tyrimas UAB „Ingman ledai“

1. Atlikus tyrimą, darbe, ledų vartotojai suskirstyti pagal šiuos kriterijus: pagal amžių, socialinį statusą. Atlikus tyrimą [...]

Spausdinimo - kopijavimo paslaugų įvedimo Mykolo Romerio studentų namuose tyrimas
Tyrimas Spausdinimo - kopijavimo paslaugų įvedimo Mykolo Romerio studentų namuose tyrimas

Tyrimo aktualumas: Spausdinimo-kopijavimo paslaugos yra labai reikalingos. Ypač jomis labai naudojasi studentai, kuriems reikia spausdintis-kopijuoti [...]

Lietuvos Respublikoje, Alytaus apskrityje ir jos savivaldybėse biudžetų pajamos pagal prekių ir paslaugų mokesčius,  2004 – 2012 metais  statistinis tyrimas
Tyrimas Lietuvos Respublikoje, Alytaus apskrityje ir jos savivaldybėse biudžetų pajamos pagal prekių ir paslaugų mokesčius, 2004 – 2012 metais statistinis tyrimas

               Statistika – tai metodologinis taikomasis mokslas, tiriantis skaitmeninių duomenų rinkimo, sisteminimo, analizės ir interpretacijos [...]

E. verslo modelio bendruomenių dešimties rinkos lyderių teikiamų paslaugų tyrimas
Referatas E. verslo modelio bendruomenių dešimties rinkos lyderių teikiamų paslaugų tyrimas

Temos aktualumas. Žmonės yra nepaprastai socialios būtybės. Jie nenuilstamai siekia pasitenkinimo, naudos, kuriuos suteikia konkurencinis [...]

UAB “Bodesa” vartotojų elgsenos tyrimas
Tyrimas UAB “Bodesa” vartotojų elgsenos tyrimas

Temos aktualumas. Visų įmonių vadovai, ko gero, vieningai sutaria, kad vartotojas yra verslo dėmesio centre [...]

Lietuviškos kosmetikos moterims vartotojų elgsenos tyrimas
Tyrimas Lietuviškos kosmetikos moterims vartotojų elgsenos tyrimas

Tyrimo aktualumas: Jau nuo tada kai atsirado marketingas, jo pačiame centre yra vartotojas. Kad išsiaiškinti [...]

Kursinis darbas "E2E" produkcijos vartotojų poreikių tyrimas

Prieš kuriant unikalią prekę ar paslaugą, įmonės privalo sužinoti potencialių vartotojų poreikius, kurie šiais laikais [...]