“X” prekės ar paslaugos nuostatų tyrimas. Alaus vartotojų nuostatų tyrimas

17 psl. / 4313 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Rinkos ekonomikos sąlygomis prekių ir paslaugų pirkėjas yra padėties šeimininkas. O tai verčia įmones domėtis ir tirti vartotojus, konkurentus, gaminti prekes, kurios domins pirkėjus, tenkins jų poreikius ir pan. Žinant, jog konkurencija tampa vis aštresnė, o produktai ir paslaugos supanašėja, todėl įmonės yra priverstos skirti daugiau dėmesio savo klientams. Taigi organizacijos žinodamos esamą situaciją, yra priverstos įsigilinti į kiekvieno vartotojo poreikius, pagal juos taikyti produktus, paslaugas bei bendravimo būdus, taip turint preilaidą išlaikyti stiprius ryšius su klientais.

Kartu su galimybėmis rinktis didėja ir vartotojų išrankumas. Vartotojai gali rinktis iš labai plataus spektro panašių alaus gaminių. Juos gali rasti ne tik artimiausioje parduotuvėje, bet ir parsisiųsti iš kito pasaulio krašto. Vidutinis vartotojas negali įvertinti daugelio savo pirkinių vien juos apžiūrėdamas – jie yra pernelyg sudėtingi arba, kaip dažnai pasitaiko globalioje prekyboje, nėra galimybių juos gyvai apžiūrėti. Daugelis produktų nebekonkuruoja ir kaina.

Tikriausiai kiekvienas prekybos centrų stenduose prie kasų esame pastebėję begales alaus rūšių, kuriomis norima parodyti vieno ar kito paslaugų teikėjo pranašumą prieš kitus ir pritraukti kuo daugiau pirkėjų. Tačiau pritraukti prekės (alaus) vartotoją, visų pirma reikia pažinti paslaugų teikėjus ir jų prekes, tai leidžia identifikuoti vartotojo nuostatas apei prekę: sprendimo priėmimui įtaką darančius veiksnius bei žinoti vartotojo sprendimo priėmimo procesą.

Tyrimo problema. Įmonei, kuri siekia išsirinkti tinkamiausius prekių politikos sprendimus, būtina sistemingai kontroliuoti priimtų sprendimų įgyvendinimą, stebėti, analizuoti ir vertinti, ar prekės atitinka rinkos sąlygas. Būtina išsiaiškinti, kaip tai veikia kitų prekių pardavimą, kaip aktualu vartotojams, nes tai turi įtakos kovai su konkurentais bei įmonės veiklos sėkmei. Tam tikslui turi būti naudojama įvairi informacija, įvairūs prekių ar paslaugų nuostatų tyrimai, kurie vienaip ar kitaip padeda apibūdinti viso prekių (alaus) asortimento ir atskirų jo dalių (iki pat smulkiausių jo vienetų) pardavimą ir pelningumą.

Tyrimo tikslai. Šio kursinio darbo tikslas būtų esamos alaus gamintojų paslaugos ir alaus prekės nuostatų pažinimas, kuris padėtų sėkmingai kurti lietuviškos gamybos alaus kaip prekės ir paslaugos įvaizdį Lietuvos vartotojų sąmonėje.

Tyrimų kompanijos „TNS Gallup“ 2008 m. rugpjūtį atlikto tyrimo duomenimis daugelį dažno vartojimo produktų lietuviai linkę rinktis pagamintus Lietuvoje. Net 75,3 proc. Lietuvos gyventojų teikia pirmenybę lietuviškiems stipriesiems gėrimams. Tokie tyrimo rezultatai leidžia iškelti hipotezes:

Lietuvos vartotojai, esant pasirinkimui, dažniau rinksis Lietuvos, o ne užsienio gamybos alų;Lietuvos vartotojai, rinkdamiesi lietuviškos kilmės alų, lietuvišką kilmę tapatina su geresniu nei užsieninės alaus prekės kainos ir kokybės santykiu.Lietuviškos kilmės pasirinkimą labiausiai įtakoja prekės ir paslaugos ženklas ir kaina.

Darbo uždaviniai :

  1. Išsiaiškinti kas tai yra prekės ar paslaugos nuostatos.
  2. Pateikti alaus rinkos apžvalgą;
  3. Pateikti sprendimų priėmimo proceso etapus;
  4. Nustatyti Lietuvos vartotojų preferencijas, renkantis alaus gamintojų prekes ir paslaugas.
  5. Atlikti alaus vartotojų elgsenos tyrimą ir identifikuoti prekių (alaus) pasirinkimą lemiančius veiksnius;
  6. Sudaryti išplėstinį alaus vartotojų sprendimų priėmimo proceso modelį ir juo remiantis pateikti alaus gamintojams rekomendacijas.

Darbo objektas: prekių (alaus) nuostatų priėmimo procesas, atliekant tyrimą.

Tyrimo metodai:

1. Literatūros analizės metodas

2. Kokybinis vartotojų nuostatų tyrimo metodas.


Turinys

  • ĮVADAS
  • I. PASLAUGŲ NUOSTATŲ VEIKSNIAI
  • 2.1. Paslaugų esmė, samprata ir savybės
  • 2.2. Paslaugų rinkos stuktūra ir konkurencijos formos
  • 2.3. Paslaugų kainos samprata
  • 2.4. Paslaugų kokybė
  • 2.5. Klientų aptarnavimas
  • 2.6. Vartotojų įvairovė
  • 2.7. Pagrindiniai paslaugų politikos sprendimai
  • 2.8. Paslaugų rinkodara
  • 2.9. Paslaugų marketingas
  • 2.10. Reklama
  • 2.11. Našumo problema paslaugų veikloje
  • 2.12. Paslaugų produkto plėtojimo kryptys
  • 2.13. Naujo paslaugų produkto kūrimas
  • 2.14. Laisvalaikis
  • IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
  • LITERATŪRA
  • PRIEDAI

Reziumė

Autorius
rasa13
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Ekonomika
Kaina
€2.51
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 25, 2015
Publikuotas
2009 m.
Apimtis
17 psl.

Susiję darbai

Įmonės X konkurencinių pranašumų tyrimas

Ekonomika Diplominis darbas 2013 m. rasa13
Šiandien verslui susiduriant su įvairiais skirtingo masto, pobūdžio, kilmės ir begale kitų rūšių sunkumų, išlikimas tampa kovos lauku, kur kiekvienas dalyvis kovoja, pasitelkdamas...

Konkurencinių pranašumas tyrimas "X" įmonėje

Ekonomika Diplominis darbas 2013 m. rasa13
Išanalizuoti konkurencinių pranašumų teorijas bei atlikti jų palyginamąją analizę; išanalizuoti pieno perdirbimo įmonių rinką; atlikti „X“ išorinės aplinkos ir SSGG analizes; ištirti "X“...

Konkurencinių pranašumų tyrimas X organizacijoje

Ekonomika Diplominis darbas 2013 m. rasa13
Konkurencinių pranašumų siekimas ir tyrimas yra vienas iš svarbiausių įmonių uždavinių. Planuojant įmonės veiklą ateityje, padeda rūpėti galimi pasikeitimai prekių ir paslaugų rinkoje,...