Skirtingų lyčių ir amžiaus grupių skirtumai Interneto naudojime

22 psl. / 3186 žod.

Ištrauka

Palyginus su kitomis medijomis gan nauja medijos rūšis – Internetas gali patenkinti absoliučiai naujus poreikius, arba suteikti daug naujų būdų seno gyvenimo ritmui paspartini bei paįvairinti. Internetas turi ką pasiūlyti kiekvienam, žinančiam ko jis ieško. Turinio įvairumas bei gausa, prieiga prie kitų medijų, Internetą padaro populiariausia bei daugiausiai naudojama medija šiais laikais. [3, p.19]

Atsiradus internetui, atsirado naujų komunikacijos ir saviraiškos būdų, žmonės tapo savamoksliai, įgavo prieigą prie milžiniškų informacijos kiekių. Informacijos augimas internete smarkiai paveikė Interneto vartotojus bei jų atliekamą informacijos paiešką bei pasirinkimus. [11, p.167]

Internete vartotojų auditorija yra labai plati, jame naršo tiek jauni tiek seni, tiek vyrai, tiek moterys. Realiame gyvenime kartų ir lyčių skirtumai juntami gan smarkiai, tačiau kokia situacija vyksta virtualiame pasaulyje? Ar šie skirtumai sumažėja, ar atvirkščiai – dar labiau išryškėja? Ar realiame gyvenime egzistuojantys šių grupių žmonių poreikių stereotipai pasitvirtina? Šių skirtumų išsiaiškinimas, kaip žmonės suvokia internetinę komunikaciją bei patį dalyvavimą šioje erdvėje, gali suteikti mums daug žinių, kaip internetas keičia žmonių gyvenimus, kokią įtaką jiems daro. [3, p.215]

Naudojimasis internetu suteikia anonimiškumo privilegiją, todėl žmonės lengviau perlipa bendravimo barjerus, dažniau įveikia drovumą. Žmonėms tampa lengviau bendrauti ir šnekėti įvairiomis temomis, asmeninės erdvės pojūtis nevaržo vartotojų platinti įvairų turinį, nebijant kitų žmonių reakcijų. [3, p.214] Išanalizavus dabartinius vartotojų veiksmus internete, paaiškėjo interneto auditorijos požiūris į interneto teikiamus privalumus bei motyvacinius naudojimosi stimulus. Ferguson ir Perse tyrimai nurodė penkis pačius svarbiausius motyvacinius faktorius Interneto naudojimui – pramogos, laiko praleidimas, atsipalaidavimas, pabėgimas nuo realybės ir informacija. [4, p.20] Išsiaiškinus motyvacinius faktorius, bandyta susisteminti visų sirtingų vartotojų (neatsižvelgiant į amžiaus bei lyčių skirtumus) atliekamus populiariausius veiksmus. Tyrimai parodė, jog Amerikoje populiariausios veiklos internete yra: elektroninis paštas, informacijos paieška bei naršymas internete, prieiga prie įvairių naujienų, apsipirkinėjimas, įvairaus pramoginio turinio skaitymas, informacija apie keliones bei jų užsakinėjimas, banko sistemų naudojimas ir panašiai. [9, p.2007] Tad išanalizavus, kas motyvuoja vartotojus naudotis Internetu, kyla klausimas – kas motyvuoja vartotojus iš skirtingų segmentų naršyti virtualiose erdvėse? Ar skirtingų auditorijų poreikiai sutampa, ar išsiskiria? Turint omenyje šios medijos aktualumą ir faktą, jog 82% procentai Interneto vartotojų mano, kad Internetas ateityje taps privaloma ir neatsiejiama medija. [8, p.284] , atsakymas į šiuos klausimus tampa būtinybe norint sėkmingai optimizuoti savo svetainės turinį ir sulaukti teigiamos puslapio lankytojų reakcijos.

Darbo tikslas

Išsiaiškinti ir paaiškinti skirtumus tarp skirtingų Interneto vartotojų grupių (lyties, amžiaus segmentų) Internete atlliekamų veiksmų ir sulyginti gautus rezultatus su teoriniais modeliais.

Darbo uždaviniai

  1. Ištirti esamus teorinius modelius, nurodančius amžiaus skirtumų požymius Internete ir išsiaiškinti kaip jie paveikia svetainių turinio kūrimą
  2. Ištirti esamus teorinius modelius, nurodančius lyčių skirtumų požymius Internete
  3. Teorinius modelius pavaizduoti schemoje
  4. Ištirti amžiaus skirtumų požymius Internete praktinės analizės “Facebook” platformoje metu
  5. Ištirti lyčių skirtumų požymius Internete praktinės analizės “Facebook” platformoje metu
  6. Praktinės analizės rezultatus pavaizduoti schemoje
  7. Sulyginti teorinius ir praktinius modelius
  8. Sulygintus teorinius ir praktinius modelius pavaizduoti schemoje


Turinys

  • Turinys2
  • Įvadas3
  • Darbo tikslas3
  • Darbo uždaviniai4
  • Amžiaus skirtumų požymiai Interneto naršyme5
  • Lyčių skirtumai Interneto naršyme7
  • Teorinių modelių schemos9
  • Amžiaus skirtumų požymiai Internete9
  • Lyčių skirtumų požymiai Internete10
  • Tyrimo aprašymas11
  • Rezultatai11
  • Pirmoji reklamaninė kampanija:11
  • Antroji reklaminė kampanija:12
  • Tyrimų išvados13
  • Praktinių modelių schemos14
  • Pirmoji reklama – skirtingų amžiaus vyrų ir moterų palyginimas14
  • Antroji reklama – skirtingų amžiaus moterų palyginimas14
  • Teorinio ir praktinio modelių sulyginimas15
  • Išvados16
  • Literatūra17
  • Priedai18

Reziumė

Autorius
lauraarctic
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Psichologija
Kaina
€2.03
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Sau 8, 2016
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
22 psl.

Susiję darbai

Lyčių samprotavimo skirtumai

Psichologija Referatas rotelia
Tyrėjų pripažintas faktas, kad moterys ir vyrai samprotauja skirtingai, tačiau lygi šiol nesutariama, ar tie skirtumai yra dideli. Daugelis tyrėjų teigia, kad moterų...

Virtualaus ir realaus bendravimo skirtumai

Psichologija Kursinis darbas 2014 m. sin96
Šio kursinio darbo tikslas – atskleisti virtualaus ir realaus bendravimo panašumus bei skirtumus, ypatumus, palyginti bendravimus pagal formas, funkcijas..