Sociometrinis grupės tyrimas

14 psl. / 1449 žod.

Ištrauka

Sociometrija – tai įvairaus pobūdžio tarpasmeninių ir grupinių santykių matavimo ir grafinio vaizdavimo būdas. Dažniausiai jis atliekamas apklausos būdu, tačiau naudojami ir kiti metodai, pavyzdžiui, stebėjimas.

Sociometrija – svarbiausias žmogaus sociologijos bei psichologijos metodas, kuris atveria galimybę ištirti tokius psichosocialinius fenomenus: lyderystė (žvaigždė, centrinė figūra, autsaideris), klikos susidarymas ir kt.

Grupe vadinamas tam tikras skaičius žmonių, vienijamų bendro požymio (bendros veiklos). Grupėje vyksta asmenybės socializacija, arba socialinis brendimas, - grupei veikiant formuojasi žmogaus pasaulėžiūra, charakterio ypatybės. Aplinkos įvykius žmonės suvokia ne tiesiogiai, o per grupę, ji primena tam tikrą įvykių vertinimo modelį. Žmogus yra daugelio grupių dalyvis ir jose atlieka skirtingus socialinius vaidmenis, kartais net vienas kitam prieštaraujančius.

Labiausiai paplitęs “Teigiamų pasirinkimų testas”. Jo atlikimas iš dalies paprastas. Konkrečiai įvardytam kiekvienam bandomajam, priklausančiam tai pačiai grupei, siūloma pasirinkti, su kuo iš grupės narių jis norėtų kartu praleisti atostogas, leisti mokyklos laikraštį ir pan. Po to skaičiuojami bei lyginami teigiamų pasirinkimų dažniai, tenkantys kiekvienam grupės nariui. Panaudojamas specialiai sociometrijos poreikiams sukonstruotas statistinės analizės aparatas.

Uždaviniai ir tikslai:
1. Nustatyti grupės narių statusus.
2. Nustatyti vyraujančius ryšius grupėje.
3. Nustatyti vyraujančius pogrupius grupėje.


Turinys

  • Įvadas3
  • Metodika4
  • Darbo eiga6
  • Duomenų apdorojimas7
  • Rezultatai11
  • Išvados12
  • Literatūra13
  • Priedai14

Reziumė

Autorius
sin96
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Psichologija
Kaina
€1.55
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Spa 16, 2013
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
14 psl.

Atsiliepimai

Patvirtintas užsakymas

Susiję darbai

Tyrimas: reklamos įtaka žmogui

Psichologija Tyrimas 2009 m. alanytia
Reklama sudaro didelę visuomenės gyvenimo dalį. Reklamą mes matome ir girdime visur, važiuojant automobiliu klausomės radijo, namuose žiūrime televiziją, eidami mieste aplink matome...

Sociometrinis tyrimas

Psichologija Tyrimas lika05
Tyrimo metodika: anketinė apklausa, sociometrinis tyrimas, kiekybinė ir kokybinė rezultatų analizė. Tyrimo tikslas: - taikant sociometrijos metodą nustatyti grupės tarpusavio santykius. ...

Spalvinio regėjimo tyrimas

Psichologija Laboratorinis darbas 2015 m. megstufeta
Laboratorinis darbas, įtraukiantis daug skaičiavimų, grafikų. Darbo tikslas: Palyginti spalvų skyrimą. Sulyginti spalvas, spalvų maišymui naudojant dvi ar tris spalvas. Išmatuoti spalvų ribinį...

Grupinio mąstymo ypatumų tyrimas

Psichologija Tyrimas vesta
Socialiniai psichologai, tyrinėjantys žmonių grupių ir individų sąveikos psichinius reiškinius nustatė, kad grupinę psichiką sudaro žmonių grupėms būdingi poreikiai, vaizdiniai, mintys, jausmai,...

Sociometrinis grupės tyrimas

Psichologija Laboratorinis darbas 2013 m. recapa
Socialinė psichologija – „tai mokslinis, pagrįstas tyrimo duomenimis, sistemingas visuomeninio žmogaus elgesio tyrinėjimas.“ (Suslavičius, 2006m., 6psl.) Socialinė psichologija tiria žmonių sąveiką mažesnėse ar...

Weberio – Fechnerio dėsnio tyrimas

Psichologija Referatas 2018 m. 19g97
Jutimas yra procesas, kai mūsų jutimo receptoriai ir nervų sistema priima bei pateikia aplinkos dirgiklių energiją (Myers, 2008). Jutimo operacija prasideda receptoriuose, kai...