Kiekvieno vaiko gerovės modelis Lietuvoje

7 psl. / 1275 žod.

Ištrauka

Europos Sąjungos švietimo politikos kontekste vaikystės politika yra grindžiama humanistine filosofine kryptimi, giliomis „vaiko ir jo aplinkos“ įžvalgomis (Kvieskienė, 2003). Ir tai yra kaip tam tikra susiformavusi vaikystės politikos kryptis, pereinanti ir į praktinį, t.y. ugdytojo veiklos lygmenį. Ugdymas vaikystėje yra ypač vertinamas ir apibūdinamas kaip aukščiausio lygio socialinė, kultūrinė paslauga vaikams, jų tėvams ir visuomenei. Rogersas (cit. Žukauskienė, 1998) aptaria ugdymo reikšmingumą vaikams kaip socialinei grupei, kurių socializacija ir visavertis gyvenimas bei sąveika su aplinka (Berns, 2009) yra neįmanomi be žinių (plačiąja prasme) ir demokratinei žmonių bendrabūvio kultūrai būtinos darnos, tarpusavio susitarimų, be savarankiškumo priimant sprendimus, t.y. viso to, kas yra būtina visavertei žmogaus socialinei gyvensenai tarp žmonių.


Turinys

  • TURINYS
  •  
  • Įvadas……………………………………………………………………….…………………3
  • Vaiko gerovės samprata Lietuvos švietimo politikoje………………………………… ……4
  • Vaiko gerovės samprata ikimokyklinio ugdymo įstaigoje………………………….…………5
  • Kritiška vaiko gerovės Lietuvos švietimo sistemoje interpretacija ir įžvalgos sistemos tobulinimui…………………………………………………………………………………….6
  • Išvados…………………………………………………………………………………………6
  • Literatūra………………………………………………………………………………………7

Literatūros sąrašas

Aramavičiūtė V. Ugdymo samprata: mokomoji priemonė.- Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla 1998.

Beinorienė, R., Gražienė, V. (2016). Nuostabusis ženklų ir prasmių pasaulis. Patarimai priešmokyklinio ugdymo pedagogams. Vilnius: Ugdymo plėtotės centras.

Berns M. Vaiko socializacija: šeima, mokykla, visuomenė. – Kaunas: Poligrafija ir informatika, 2009.

Biesel, K., Masson, J. Parton N. & Poso, T. (2020). Errors and mistakes in child protection: an introduction. In ed. K. Biesel et al. Errors and mistakes in child protection. International discources, approaches and strategies. Policy Press, p. 14–25.

Burvytė, S., Ralys, K. ir Ilgūnienė, R. (2012). Ugdymo šiuolaikinėje šeimoje konceptas. Vilnius: Edukologija.

Connolly, M., Katz, I., Shlonsky, A., & Bromfield, L. (2014). Towards a typology for child protection system: final report to UNICEF and Save the Children UK. University of Melbourne Commercial Ltd.

Gilbert, N. (2012). A comparative study of child welfare systems: Abstract orientations and concrete results. Children and Youth Servicies Review, 34, 532–536.

Gražienė V. (2006) „Vaikystės sampratos paradigmos kaita: ,Ikimokyklinio ugdymo sistemos demokratizavimo' projekto (1993-2005) studija“

Jorutytė I., Budreikaitė A. (2004). Tėvų dalyvavimas ikimokyklinės įstaigos bendruomenės valdymosi procese.

Kahn, A. (2010). From “ChildSaving” to “ChildDevelopment”? In ed. S. B. Kamerman, S. Phipps, a. Ben-Arieh, From Child Welfare to Child Well-Being, Springer, 3–7.

Kvieskienė G. Socializacija ir vaiko gerovė. – Vilnius: VPU, 2003.

Lietuvos švietimo sistema. https://www.lietuva.lt/lt/mokslas_ir_svietimas/svietimo_sistema/lietuvos_svietimo_sistema

Skinner, C., Bradshaw, J., and Davidson, J. (2007). Child support policy: an international perspective. Department for Work and Pensions Research Report 405, Leeds: Corporate Document Services. Prieiga per internetą: http://www. dwp.gov.uk/asd/asd5/rports2007-2008/rrep405.pdf

Žukauskienė R. Raidos psichologija. – Vilnius: Margi raštai, 2002.


Reziumė

Autorius
lightning
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Pedagogika
Kaina
€1.55
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bal 30, 2023
Publikuotas
2022 m.
Apimtis
7 psl.

Susiję darbai

Vaikų konfliktai

Pedagogika Referatas ellita
Darželyje vaikai mokosi mąstyti, savarankiškai nuspręsti, toleruoti nuomonių įvairovę, bendradarbiauti su kitais, gerbti kitų teises ir daugelio kitų dalykų. Stebint vaikų bendravimą, jų...