„Kaip paskatinti skaityti mokinį, pavargusį nuo privalomų mokyklos skaitinių? Geriausias būdas – leisti rinktis knygą pačiam“, – rašo žurnalistė Eglė Devižytė. Aptarkite, kokias knygas renkatės skaityti jūs ir jūsų bendraamžiai

5 psl. / 1403 žod.

Ištrauka

Mintis, jog literatūra – tai gyvenimo mokykla nėra nauja. Tačiau kad ir kaip šiais laikais skambėtų banaliai, ji yra labai tiksli. Man atrodo, kad skaitymas padeda tobulinti vaizduotę. Būtent knygos suteikia neribotas galimybes atrasti savo mylimus herojus, susikurti savo idealus, sužinoti daugiau apie patį gyvenimą. Tačiau pats svarbiausias dalykas, kurį kaip susitarę tvirtina bene visi, kažką nutuokiantys apie skaitymo naudą, jog skaitymas turi būti savanoriškas dalykas.

Viena didžiausių mūsų kartos problemų – sparčiai mažėjantis skaitančiųjų skaičius. Nedaug Lietuvoje skaito tiek suaugusieji, tiek ir vaikai. Pagal 2014 m. statistikos duomenis, Lietuvoje visiškai knygų neskaitančiais save įvardija 52 procentai suaugusiųjų. Vaikų rodiklis ne ką geresnis – tarp jų 35 procentai neskaitančiųjų. Kyla klausimas, kur glūdi šios problemos, šio masinio reiškinio šaknys? Ko gero, viena priežasčių tarp suaugusiųjų yra jų nuovargis, juk nėra ko slėpti – ne visi imasi knygų, kai yra pervargę po sunkaus fizinio darbo; tuomet tiesiog svajojama apie šiltą lovą ir televizoriaus ar kompiuterio ekraną, o knygų skaitymas yra sudėtingas, susikaupimo reikalaujantis užsiėmimas. Tarp vaikų, mano nuomone, svarbiausia priežastis yra... mokykla, kad ir kaip drąsiai tai beskambėtų. Mokykla, kuri turėtų patraukti ir sudominti skaitymu, neretai mokinius tik atbaido, nes dauguma joje analizuojamų kūrinių yra neatitinkantys mokinių interesų, pomėgių.


Turinys

  • Planas
  • I. Įžanga: Mintis, jog literatūra – tai gyvenimo mokykla nėra nauja. Tačiau kad ir kaip šiais laikais skambėtų banaliai, ji yra labai tiksli. Man atrodo, kad skaitymas padeda tobulinti vaizduotę. Būtent knygos suteikia neribotas galimybes atrasti savo mylimus herojus, susikurti savo idealus, sužinoti daugiau apie patį gyvenimą. Tačiau pats svarbiausias dalykas, kurį kaip susitarę tvirtina bene visi, kažką nutuokiantys apie skaitymo naudą, jog skaitymas turi būti savanoriškas dalykas.
  • II. Viena didžiausių jaunimo problemų – sparčiai mažėjantis skaitančiųjų skaičius.
  • 1. Paauglių knygų penketuko aptarimas.
  • 2. Laisvalaikio knygos.
  • III. Mokyklose turėtų būti pusiausvyra tarp tradicinės ir šiuolaikinės literatūros.
  • IV. Apibendrinimas: Mokinys turi suprasti, ką ir kodėl skaito. Jei neturės jokios galimybės rinktis, visam gyvenimui bus atbaidytas nuo skaitymo. O juk skaitymas ne sunkus ir alinantis darbas, o smagi pramoga. Tai pirmiausia – malonumas, o ne prievolė. Tai malonumas, kurio nepatirsi, jei būsi priverstas skaityti. Manau, tas malonumas ateina, kai savo noru išsirenki patinkančią knygą ir skaitai tada, kai turi laiko. Tad nors skaitymas vis dažniau išbraukiamas iš vaikų ir jaunuolių laisvalaikio pomėgių sąrašo, noriu tikėti, kad kūrybiškas skatinimas skaityti neleis knygai visiškai išnykti iš mokinių gyvenimo.

Reziumė

Autorius
teraja
Tipas
Rašinys
Dalykas
Literatūra
Kaina
€1.79
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Kov 29, 2016
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
5 psl.

Susiję darbai

Potemė: „Kaip paskatinti skaityti mokinį, pavargusį nuo privalomų mokyklos skaitinių? Geriausias būdas – leisti rinktis knygą pačiam“, – rašo žurnalistė Eglė Devižytė. Aptarkite, kokias knygas renkatės skaityti jūs ir jūsų bendraamžiai

Literatūra Rašinys 2016 m. studentė17
Lietuvių kalbos 10 klasės kalbėjimo potemė. Tema - literatūra. Potemė: „Kaip paskatinti skaityti mokinį, pavargusį nuo privalomų mokyklos skaitinių? Geriausias būdas – leisti...