Lietuvos dailės istorija. Konspektas

9 psl. / 3504 žod.

Ištrauka

Lietuvą veikė stačiatikių menas. Bizantinės dailės įtaka pasireiškė per linijiškumą (ne tūrį), pruošnumą, spalvingumą, tapybos simbolinė išraišką. Taip pat raidės omicron ir omega. Mėlyna Marijos tunika ir raudonas apsiaustas (krikščionys vaizdavo atvirkščiai), Jonas evangelistas vidutinio amžiaus (krikš. Labai jaunas).
Vakarų dailės įtaka: krikštas atvėrė kelius. Ortodoksiška bažnyčia nepripažįsta skulptūrų. Vakaruose mokėsi LDK studentai (jų draugija). Populiari sienų tapyba dėl rekonstrukcijų išliko nedaug. El secco. Kristus vaizduojamas ant vienos kryžmos (stačiatikia turi tris).
Liublino pilies koplyčia 1407-18 fundatorius Jogaila atsivežė menininkus iš Lietuvos. Freskų scenos išdėstytos pagal Bizantinį ikonografijos prototipą, tačiau yra vakarietiškų elementų ir italų protorenesanso pajautimas. Klūpintis Jogaila – nebūdinga Bizantijos dailei (mecenatai būdavo mažos klūpinčios figūros kampe).
Smakauskas – trakų salos pilis. Sieninės tapybos eskizai, freskos nėra išlikusios. El secco. Reta, kad yra pasaulietiškų siužetų (Vytauto portretas), moterų ir net sėdinčių.
Trakų parapinė bažn. 1409, bizantinė, galbūt tų pačių autorių.
Šv. Onos 16a.Iketv. sieninė tapyba (Rūtos Janonienės publikacijos). Linijinis piešinys, statiškos kompozicijos, simboliškumas, atvirkštinė perspektyva (svarbiausi – didžiausi). Pranciškponų (jie lietuvoje vadinami bernardinais) aspektai. Gotikos bruožai: simboliškumas, scenos jungiamos pagal idėjinį, tematinį principą, o ne chronologiškai (ne pasakoti, o atskleisti prasmę). Suaktualizuojamas veiksmas (seno testamento veikėjai veikia to amžiaus drabužiai, naujojo – tradiciniais.
Kanžuvė – siaubūnas, kuris taikosi suryti pasauliečio sielą. Yra Vilniaus scenų, kaip Jurgis nugali drakoną, Šv. Pranciškaus stigmatizacija. Didelis dėmesys nes viduriniame registre. Kiti du – ordino įkūrimui, vienuolyno veiklai. Skliautuose – Pranciškus, ordino veikla. Privačiai vienuolių meditacijai.
Kristaus atpirkimo scena su viduramžių simbolika (Feliksas – nemirtingumas). Nė vienoje iš bažnyčių 16a. nėra taip plačiai išplėtotos Kristaus nukryžiavimas, Pranciškaus gyvenimas.


Reziumė

Autorius
gintare.c
Tipas
Konspektas
Dalykas
Dailė
Kaina
€1.61
Lygis
Universitetas
Publikuotas
Kov 31, 2014
Apimtis
9 psl.
Įvertinimas

Susiję darbai

Lietuvos dailė sovietmečiu

Dailė Prezentacija edita15
1940 m. Sovietų Sąjungai prisijungus Lietuvos Respubliką, lietuvių meninis gyvenimas nutrūko, kūrėjų keliai išsiskyrė. 1944 m. Į Vakarus pasitraukė didelė dalis nepriklausomybės laikais...

Lietuvos 20 a. dailė. Konspektas

Dailė Konspektas gintare.c
2 dešimtmetis. Varnas – neoromantikas, kalba apie tipažus, žmogaus pasirinkimą. Nepaliestas modernesnių srovių, nes nebaigė mokslų. Pripažintas už dramatiškus portretus (iš nuotraukos), konservatyvus...

Tradicinė dailė

Dailė Prezentacija ievagau
(tautodailė) - tautinė (liaudies) dailė, viena iš trijų liaudies meno dalių, greta liaudies architektūros ir folkloro. Iki moderniųjų laikų ji egzistavo visame pasaulyje...

17a. Olandijos dailė

Dailė Prezentacija ievagau
Iki 16 a. Olandijos ir Belgijos menas sudarė vientisą Nyderlandų meną. Nuo 16 a. pab. susiformavo atskira olandų meno mokykla, pradėjo formuotis nacionalinė...

Lietuvos Baroko dailė

Dailė Konspektas 2013 m. sonataa
Glaustas Lietuvos Baroko dailės konspektas su klasifikacijomis ir terminais. Periodizacija, Veiksniai, įtakoję Lietuvos baroko dailę.

Modernas - dailės ir architektūros stilius

Dailė Prezentacija 2013 m. shernobyl
Gausiai iliustruota prezentacija apie moderną. Trumpai ir aiškiai papasakojama, kas yra modernas, kokie to laikmečio kūrėjai, kas buvo akcentuojama, kokiomis priemonėmis jis reiškėsi....

Lietuvių dailė amžių sandūroje

Dailė Konspektas margo6
Lietuvos dailė amžių sandūroje. Skulptūra. Skulptūra užėmė gerokai kuklesnę vietą dailės parodų ekspozicijose negu tapyba. Vienas pirmųjų to meto paminklinės skulptūros...