Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais aptarkite, kokie funkciniai stiliai vyrauja socialiniuose tinkluose. Išsakykite savo nuomonę apie jums patrauklias ir nepatrauklias komunikavimo formas

2 psl. / 718 žod.

Ištrauka

Socialiniai tinklai jau ne vienerius metus yra smarkiai įsišakniję žmonių kasdienybėje ir tapo šio amžiaus komunikacijos priemone. Vartotojai gali susirašinėti žinutėmis, elektroniniais laiškais, dalintis nuotraukomis ar vaizdo įrašais, pateikti įvairią informaciją apie save. Tačiau be teigiamų veiksnių, socialiniai tinklai suteikia galimybę plisti ir neigiamiems veiksniams. Tad, mano nuomone, socialiniuose tinkluose vyrauja trys pagrindiniai funkciniai stiliai: buitinis, publicistinis ir mokslinis. Todėl šiandien kalbėsiu apie juos ir apie tai, kas man patrauklu ir kas atrodo nereikalinga socialiniuose tinkluose.

Socialinėje erdvėje, kur daugelis žmonių rašo ir elgiasi taip, kaip jie nori, dauguma tekstų yra buitinio funkcinio stiliaus. Buitinis stilius yra kasdieninio bendravimo – namų, gatvės, bendro darbo ar žaidimo – kalbos būdas, kai kalbama apie nesudėtingus dalykus, pasakojama apie save ar pažįstamus, perpasakojamos girdėtos istorijos. Tai ypač populiaru ir „Facebook“ bendruomenėje rašomuose komentaruose. Žmonės po įkelta nuotrauka ar pasidalintu straipsniu dažnai išreiškia savo nuomonę apie aptarinėjamą dalyką ir net nesistengia rašyti taisyklinga kalba, nesilaiko jokio formalumo, vartoja žargonus. Kaip viena „Facebook“ vartotoja komentuodama teigia: „Aciprasau bet as neturiu kaip, todel uztaginsiu po komentaru jusu puslapi, patis darba padarikit.“ Žmonės skuba ir net nesistengia uždėti varnelę virš š raidės ar parašyti taisyklingai žodį su nosine, dėl to tekstą darosi labai sunku įskaityti ir mažai kas jį tesupranta. Arba kiti internautai rašydami žodžius juos trumpina, nukanda galūnes, stengiasi pateikti kuo trumpesnę informaciją. Tokie trumpiniai kaip PSD ar VSD išties skurdina kalbą ir darosi sunku suprasti, ką tie trumpiniai iš tikrųjų reiškia. Taip pat žmonės dažnai vartoja netaisyklingą leksiką: svetimybes – davažiuoti, čipsai, hotdogas, barbarizmus – axujenas, fyfa, rybalka ar net keiksmažodžius. Taigi, buitinis stilius dažniausiai vartojamas kasdieninėse situacijose, kai tiesiog norime pabendrauti su žmonėmis ar išreikšti savo nuomonę. Tačiau man toks komunikavimo būdas, ypač socialiniuose tinkluose, nepatinka, nes žmonės, vartodami šį stilių trumpina galūnes, vartoja svetimybes, nesilaiko taisyklingumo ir taip mažėja jų raštingumas, o galiausiai skursta ir visa kalba.


Turinys

  • Socialiniai tinklai,
  • buitinis stilius,
  • publicistinis stilius,
  • mokslinis stilius,
  • 15min.lt,
  • Facebook.

Reziumė

Autorius
augustas
Tipas
Rašinys
Dalykas
Literatūra
Kaina
€1.89
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lie 17, 2018
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
2 psl.

Susiję darbai