Vidaus degimo variklio besitrinančių dalių ilgaamžiškumo analizė

65 psl. / 12500 žod.

Ištrauka

Tobulinant vidaus degimo variklius, griežtėjant įvairiems reikalavimams, transporto priemones tapo saugesnės, komfortiškesnės, patikimesnės, ir vis labiau susiję su kasdieniniu gyvenimu. Per pastaruosius 100 metų vienas dalykas transporto priemonėse, o tiksliau jų vidaus degimo varikliuose nepakito, tai tepimo sistemos veikimo principas.

Alyva, tai medžiaga, dažniausiai skysta, kuri naudojama mažinti dviejų besitrinančių paviršių trintį, gerinti sukibimą ir didinti atsparumą dilimui. Tam tepalas įterpiamas tarp dviejų besitrinančių paviršių. Atlieka ir papildomas funkcijas - išneša iš tarpo tarp detalių trinties produktus, deginius arba juos ištirpina, taip pat pašalina trinties metu susidarančią šilumą. Ši medžiaga yra vienas svarbiausių skysčių naudojamų vidaus degimo varikliuose, nes be jo, jis negalėtų sklandžiai dirbti, ir tarnauti ilgą laiką. Dėl to šia sistema privalome prižiūrėti reguliariai, keisti variklio alyva, alyvos filtrą, sekti alyvos siurblio sukeliama slegį sistemoje bei alyvos lygi. Paprastai vidaus degimo variklių alyvoje yra apie 90 % bazinė alyva ir apie 10 % priedų. Alyvos priedai mažina trintį ir dėvėjimąsi, didina klampumą, atsparumą korozijai ir oksidacijai. Yra visokių rūšių alyvų, įvairių klasifikacijų, skirtingų kokybinių klasių bei įvairiu automobilių varikliams.   Tinkamai pasirinkta alyva užtikrins jūsų vidaus degimo variklio sklandų, kokybiška ir ilgaamžį darbą.  Prižiūrint automobilio tepimo sistemą, reikia atsižvelgti ne tik į automobilio nuvažiuotą atstumą, bet ir į įvairius aplinkos bei eksploatacinius poveikius kurie gali sutrumpinti kokybišką alyvos darbą, saugant vidaus degimo variklio besitrinančias detales.[8]

Šią sistemą sudaro 3 pagrindiniai komponentai – tai alyva, alyvos filtras bei alyvos siurblys. Kiekvienas komponentas yra svarbus šioje sistemoje, nes be jų sistema neveiktų arba veiktų neilgai, to pasekoje sugadinant tepimo reikalaujančias vidaus degimo variklio detales. Pavyzdžiui nekokybiškas arba užsiteršęs alyvos filtras gali įtakoti netinkamą alyvos siurblio darbą, o netinkamai veikiantis alyvos siurblys, įtakoja netinkamai veikiančia variklio tepimo sistema, dėl to greičiau dyla besitrinančios vidaus degimo variklio dalys. Dilimo procesas vienas iš labiausiai nepageidaujamų veiksnių mechanikoje. Šis veiksnys sukelia sunkumų konstruojant ir naudojant detalę ar gaminį. Įvertinant dalių dilimą ir tam tikromis priemonėmis jį sumažinant gerokai prailginamas gaminio ar detales tarnavimo laikas.

Šio tyrimo metu, sukūrėme ir pagaminome vidaus degimo variklio alyvos tyrimo stendą. Įvertinsime skirtingų alyvų sugebėjimą apsaugoti sąveikaujančias dalis. Dirbant vidaus degimo varikliui, sąveikaujančios dalys trinasi, tuo pačiu ir dyla, alyva mažina šią trintį bei dilimą, bet alyvos nėra vienodos, jų pasirinkimas labai platus, jos skirstomos į įvairias klasifikacijas, klases, todėl tiriama, kokios alyvos gali geriau apsaugoti dalis. Tirsime, bei lyginsime, keletą populiarių alyvų ir stebėsime kuri veiksmingiau atlieka savo darbą.

Objektas: Vidaus degimo variklio alyvos.

Tikslas: Ištirti vidaus degimo variklių alyvų sugebėjimą apsaugoti besitrinančias detales.

Uždaviniai:   1) Išanalizuoti vidaus degimo variklių tepimo sistemas.

             2) Išanalizuoti vidaus degimo variklių alyvų įvairovę bei savybes.

             3) Išanalizuoti vidaus degimo variklio alyvos patikimumą lemiančius veiksnius ir sąlygas, bei tepimo sistemos priežiūrą.

              4)  Išanalizuoti ir aprašyti tyrimo rezultatus.


Turinys

  • ĮVADAS7
  • 1.VIDAUS DEGIMO VARIKLIO TEPIMO SISTEMOS PATIKIMUMO IR ALYVŲ SUGEBĖJIMO APSAUGOTI BESITRINANČIAS DETALES TEORINIS PAGRINDIMAS9
  • 1.1. Automobilių tepimo sistemos ir jų tipai9
  • 1.2. Tepalų įvairovė13
  • 1.3. Patikimumą lemiantys eksploataciniai veiksniai ir sąlygos23
  • 1.4. Dalių paviršiaus trintis ir dilimas30
  • 2. ATLIEKAMO TYRIMO STENDAS BEI METODOLOGIJA33
  • 2.1. Vidaus degimo variklio alyvos patikros stendas33
  • 2.2. Tyrimui naudojama technologinė įranga34
  • 2.3. Tyrimui naudojamos medžiagos38
  • 2.4. Tyrimo metodikos parinkimas44
  • 3. TRINTIES VERTINIMO TYRIMAS IR REZULTATAI47
  • 3.1. Tyrimo stendo gamyba47
  • 3.2. Tyrimo eiga ir rezultatai apžvalga49
  • IŠVADOS53
  • INFORMACIJOS ŠALTINIŲ SĄRAŠAS55

Reziumė

Autorius
tasmanas
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Inžinerija
Kaina
€12.15
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Sau 1, 2020
Publikuotas
2017 m.
Apimtis
65 psl.

Susiję darbai

Variklio paleidimo ir veikimo palaikymo sistemos

Inžinerija Referatas kristinukas89
Variklio, ypač šalto, paleidimas yra sudėtingas procesas, nes lėtai sukantis alkūniniam velenui ir degimo kamerų ir įsiurbimo sienelėms esant šaltoms, sunku paruošti kokybišką...

Skersinių pagrindinių pynimų mezginių analizė

Inžinerija Laboratorinis darbas 2017 m. rimac
Darbo tikslas - susipažinti su mezginių, numegztų pagrindiniais skersiniais pynimais, rūšimis, išmokti atskirti pynimus, apibūdinti mezginių savybes, nustatyti ir suprojektuoti pagrindinius medžiagų sandaros...

Akumuliatorių ir generatorių analizė

Inžinerija Referatas 2015 m. rakštelis
Automobilių verslas sudaro daugialypį sektorių paslaugų verslo industrijoje. Tai ir autoservisas, ir prekyba automobiliais, autoservisų įranga bei atsarginėmis dalimis. Žvelgiant į ateitį galima...

Variklio sūkių dažnio jutikliai

Inžinerija Referatas 2016 m. viktorike12
Tobulėjant technologijoms, susijusioms su transportu, sukuriama vis daugiau įvairių sistemų. Jutikliai ir vykdymo mechanizmai sudaro jungiamąją grandį tarp automobilio su jo sudėtingomis pavaros,...