Tikslieji ir gamtos mokslai / Medicina

Vaikų 10-12 metų pusiausvyros ir koordinacijos rodikliai priklausomai nuo fizinio aktyvumo lygio

0 atsiliepimų
Autorius:

Tūkstančius metų žmogaus egzistencija priklausė nuo aktyvios fizinės veiklos. Tačiau mokslo ir technikos laimėjimai sukėlė ryškesnius prieštaravimus tarp biologinio ir socialinio žmogaus prado. Moderniosiose šalyse sėdimas darbas, buities technika ir automatizavimas, kompiuterizacija, ryšių pramonės tobulinimas sumažino poreikį judėti, paplito pasyvus gyvenimo būdas. Atsirado nepakankamo fizinio aktyvumo problema. 
Tiek jaunam, tiek vyresnio amžiaus žmogui būtina sportuoti, aktyviai judėti, o ypač svarbu vaikams, kurie nuolat auga, stiprėja bei tobulėja. Fizinis aktyvumas yra labai svarbus gerinant ir stiprinant žmogaus sveiktą bei mažinant rizika susirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis.
Judėjimo aktyvumo ir jo įtakos fizinei būklei masiniai tyrimai rodo, kad ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų optimali judėjimo norma kasdien yra 3 - 4 val. Šios normos laikosi tik 9 - 16 proc. vaikų. 
Propaguodami sveiką aktyvų gyvenimo būdą, sportuodami ar užsiimdami kita aktyvią fizinę veikla palaikome bei geriname tam tikrus organizmo funkcijų rodiklius: stiprėja širdies ir kraujagyslių sistema, pagerėja organizmo reguliaciniai gebėjimai, gerėja judamo aparato būklė ir kt. Tačiau mažai tyrimų atlikta apie sveikų žmonių antraeiliu funkcijų pagerėjimą, tokių kaip koordinacijos ir pusiausvyros. Kokia įtaka sveikiems žmonėms turi fizinio aktyvumo lygis šioms funkcijoms, ar fizinis aktyvumas iš viso turi tam įtakos?
Darbo tikslas: Įvertinti, ar fizinio aktyvumo lygis turi įtakos vaikų pusiausvyrai ir koordinacijai.
Uždaviniai:
1. Įvertinti vaikų pusiausvyrą ir koordinaciją.
2. Nustatyti vaikų fizinio aktyvumo lygį.
3. Įvertinti vaikų pusiausvyros ir koordinacijos rodiklius priklausomai nuo fizinio aktyvumo lygio. Tyrimo objektas: Fizinio aktyvumo lygis, pusiausvyra ir koordinacija.
Tiriamųjų imtis: Tyrime dalyvavo 12 vaikų 10-12 metų.
Tyrimo metodai: Koordinacijos ir pusiausvyros būklės duomenų rinkimui buvo panaudotas testavimo metodas, fizinio aktyvumo lygio nustatymui buvo panaudota anketa, duomenų palyginimui buvo atlikta matematinė statistika: koreliacinė analizė.

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
6666 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Svarbiausių sąvokų žodynėlis3
  • 1. Įvadas ………………………………………………………………………………………5
  • 2. Literatūros apžvalga …………………………………………6
  • Fizinio aktyvumo apibrėžimas ………………………………………………………………….6
  • Vaikų fizinis aktyvumas Lietuvoje ……………………………………………………………6
  • Fizinio aktyvumo nauda …………………………………………………………………… …8
  • Vaikų atramos ir judėjimo sistemos ypatumai ……………………………………………….…10
  • Judesių valdymo bendrieji ypatumai ………………………………………………………….….11
  • Judesių valdymo dėsningumai ir principai …………………………………………………….…12
  • Fizinių pratimų (sporto išraiškoje) įtaka judamajam aparatui ………………………………13
  • Pusiausvyra ………………………………………………………………………………… …15
  • Koordinacija …………………………………………………………………………………17
  • 3. Tyrimo metodika …………………………………………………………… ……………18
  • 4. Tyrimo rezultatų analizė ir apibendrinimas ………………………………… ………… ….21
  • 5. Išvados ……………………………………………………………………… ……………38
  • Literatūra40
  • Priedai

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
16- 19 m. mokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas :situacijos analizė ir skatinimo būdai
Diplominis darbas 16- 19 m. mokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas :situacijos analizė ir skatinimo būdai

Vaikai - didžiausias mūsų turtas ir pasididžiavimas, tačiau svarbu atminti, kad vaikai ir labiausiai pažeidžiama [...]