Vaikų 10-12 metų pusiausvyros ir koordinacijos rodikliai priklausomai nuo fizinio aktyvumo lygio

42 psl. / 6666 žod.

Ištrauka

Tūkstančius metų žmogaus egzistencija priklausė nuo aktyvios fizinės veiklos. Tačiau mokslo ir technikos laimėjimai sukėlė ryškesnius prieštaravimus tarp biologinio ir socialinio žmogaus prado. Moderniosiose šalyse sėdimas darbas, buities technika ir automatizavimas, kompiuterizacija, ryšių pramonės tobulinimas sumažino poreikį judėti, paplito pasyvus gyvenimo būdas. Atsirado nepakankamo fizinio aktyvumo problema. Tiek jaunam, tiek vyresnio amžiaus žmogui būtina sportuoti, aktyviai judėti, o ypač svarbu vaikams, kurie nuolat auga, stiprėja bei tobulėja. Fizinis aktyvumas yra labai svarbus gerinant ir stiprinant žmogaus sveiktą bei mažinant rizika susirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Judėjimo aktyvumo ir jo įtakos fizinei būklei masiniai tyrimai rodo, kad ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų optimali judėjimo norma kasdien yra 3 - 4 val. Šios normos laikosi tik 9 - 16 proc. vaikų. Propaguodami sveiką aktyvų gyvenimo būdą, sportuodami ar užsiimdami kita aktyvią fizinę veikla palaikome bei geriname tam tikrus organizmo funkcijų rodiklius: stiprėja širdies ir kraujagyslių sistema, pagerėja organizmo reguliaciniai gebėjimai, gerėja judamo aparato būklė ir kt. Tačiau mažai tyrimų atlikta apie sveikų žmonių antraeiliu funkcijų pagerėjimą, tokių kaip koordinacijos ir pusiausvyros. Kokia įtaka sveikiems žmonėms turi fizinio aktyvumo lygis šioms funkcijoms, ar fizinis aktyvumas iš viso turi tam įtakos?Darbo tikslas: Įvertinti, ar fizinio aktyvumo lygis turi įtakos vaikų pusiausvyrai ir koordinacijai.Uždaviniai: 1. Įvertinti vaikų pusiausvyrą ir koordinaciją.2. Nustatyti vaikų fizinio aktyvumo lygį.3. Įvertinti vaikų pusiausvyros ir koordinacijos rodiklius priklausomai nuo fizinio aktyvumo lygio. Tyrimo objektas: Fizinio aktyvumo lygis, pusiausvyra ir koordinacija.Tiriamųjų imtis: Tyrime dalyvavo 12 vaikų 10-12 metų.Tyrimo metodai: Koordinacijos ir pusiausvyros būklės duomenų rinkimui buvo panaudotas testavimo metodas, fizinio aktyvumo lygio nustatymui buvo panaudota anketa, duomenų palyginimui buvo atlikta matematinė statistika: koreliacinė analizė.


Turinys

  • Svarbiausių sąvokų žodynėlis3
  • 1. Įvadas ………………………………………………………………………………………5
  • 2. Literatūros apžvalga …………………………………………6
  • Fizinio aktyvumo apibrėžimas ………………………………………………………………….6
  • Vaikų fizinis aktyvumas Lietuvoje ……………………………………………………………6
  • Fizinio aktyvumo nauda …………………………………………………………………… …8
  • Vaikų atramos ir judėjimo sistemos ypatumai ……………………………………………….…10
  • Judesių valdymo bendrieji ypatumai ………………………………………………………….….11
  • Judesių valdymo dėsningumai ir principai …………………………………………………….…12
  • Fizinių pratimų (sporto išraiškoje) įtaka judamajam aparatui ………………………………13
  • Pusiausvyra ………………………………………………………………………………… …15
  • Koordinacija …………………………………………………………………………………17
  • 3. Tyrimo metodika …………………………………………………………… ……………18
  • 4. Tyrimo rezultatų analizė ir apibendrinimas ………………………………… ………… ….21
  • 5. Išvados ……………………………………………………………………… ……………38
  • Literatūra40
  • Priedai

Reziumė

Autorius
margaritka
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Medicina
Kaina
€8.04
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgs 3, 2014
Publikuotas
2012 m.
Apimtis
42 psl.

Susiję darbai

Fizinio aktyvumo programa

Medicina Prezentacija 2015 m. kulbyte666
ši prezentacija skirta darba fiziologijos paskaitai. pagal pateiktą diagnozę (šiuo atveju - ostoporozė 65 metų moteriai) sudarytas fizinio aktyvumo planas. skaidrėse paminėta kaip...