Asortimento optimizavimas UAB „Bimbo Vilnius“

28 psl. / 7165 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Pastaraisiais metais vartotojai pastebėjo sparčiai gausėjantį asortimento pasirinkimą parduotuvių. Siūlomų nuolaidų gausa, įvairiausio pobūdžio loterijos, dovanos lojaliems klientams – populiariausios priemonės, kuriomis viliojami pirkėjai. Šiandieninė situacija reikalauja gilesnės asortimento politikos ir jo optimizavimo, pirkėjo elgsenos analizės mūsų analizuojamame vaikiškų drabužių parduotuvių tinklas UAB „Bimbo Vilnius”. Gamintojų ir pardavėjų konkurencija šiame segmente, prekių perteklius ir jų likučiai, paskatino išsamiau paanalizuoti asortimento politiką ir asortimento optimizavimą.

Nepaisant to, kad rinkoje jaučiama sumaištis, atidus asortimento parinkimas, parduotuvės vietos paieška, prekybinio ploto projektavimo darbai – visa tai duoda rezultatus. Nepateisintų išlaidų laikai baigėsi – būtinybė optimizuoti šeimos biudžeto išlaidas, verčia ieškoti nevienadienių prekių, o tai puiki terpė įgyvendinti UAB „Bimbo Vilnius” idėjas.

Tyrimo problema. Visgi ir toks nemažas vaikiškų drabužių parduotuvių tinklas (7 parduotuvės) susiduria su problemomis, viena iš jų senų kolekcijų realizacija, sandėliavimas, labai dideli atsargų likučiai ir jie kasmet daugėja, o parduotuvės “skęsta“ prekėse, nuo to nukenčia vaikiškų drabužių tinklo įvaizdis, o taip pat bandoma parduoti 5 metų senumo prekes. Šiai problemai spręsti buvo atidaryta išparduotuvė, kuri deja nedavė planuojamų rezultatų. Atsakyti į iškilusius klausimus: kaip asortimento struktūra įtakoja įmonės veiklos efektyvumui, ar įmonė, norėdama sėkmingai prekiauti, pasirinko tinkamą prekių asortimentą, apie šias problemas ir jų sprendimo būdus ir bus kalbama šiame kursiniame darbe, atlikus asortimento optimizavimo marketingo tyrimą. Šis marketingo tyrimas leistų įvertinti rinkos potencialą atsižvelgiant į vartotojų įpročius, kultūros vertybines orientacijas taip pat įvertinti asortimento politiką ir optimizavimą visoje rinkoje ir skirtingose jos segmentuose.

Darbo tikslas – atlikti marketingo tyrimą asortimento optimizavimą pasirinkto vaikiškų drabužių parduotuvių tinklo UAB „ Bimbo Vilnius” bei pasiūlyti susidariusių problemų sprendimo būdus, rinkos pažinimas padėtų išanalizuoti prekių asortimento struktūros įtaką įmonės veiklos efektyvumui.

Darbo hipotezė. Vaikiškų drabužių parduotuvių tinklo asortimento optimizavimo marketingo tyrimas – yra efektyvus, plečiant savo veiklą bei ieškant sprendimo būdų realizuojant prekes.

Numatytam tikslui pasiekti buvo iškelti žemiau išdėstyti uždaviniai:

  • išanalizuoti asortimento politiką;
  • susipažinti su asortimento klasifikavimu;
  • išanalizuoti veiksnius ir sąlygas, kurie įtakoja prekių asortimento sudarymui;
  • apibudinti ir išanalizuoti asortimento politikos veiksnius;
  • susipažinti su pagrindiniais asortimento analizavimo būdais;
  • susipažinti su UAB “Bimbo Vilnius” įmonės teikiamu prekių asortimentu;
  • išanalizuoti įmonėje UAB “Bimbo Vilnius” naudojamus prekių asortimento formavimo ir jo atnaujinimo būdus;
  • įvertinti įmonės UAB “Bimbo Vilnius” asortimento įtaką jos veiklai;

Tyrimo objektas – asortimento optimizavimo gerinimas UAB „Bimbo Vilnius“. Tai objektas, apie kurį reikia surinkti duomenis ir išsiaiškinti įmonės teikiamų prekių asortimento struktūros įtakojimą veiklos efektyvumui.

Darbe naudoti metodai: Aprašomosios mokslinės literatūros ir interaktyvių šaltinių analizė, bei konkrečios įmonės statistinių duomenų analizė (aprašomoji statistika, diagramos, hipotezių tikrinimas ir kt.).

Naudojami šaltiniai - Statistikos departamento – statistiniai įmonių duomenys. Europos Sąjungos reglamentai, Lietuvos mokslininkų straipsniai ir mokomosios medžiagos ir interaktyvūs šaltiniai, tyrimų bendrovės "TNS Gallup" tyrimų rezultatai, UAB "Bimbo Vilnius" pranešimai spaudai.

Kursinį darbą sudaro: turinys, įvadas, darbas suskirstytas į dvi dalis: teorinę: asortimento politika, bendra informacija apie įmonę ir praktinę: asortimento optimizavimo marketingo tyrimas UAB „BIMBO VILNIUS“. Darbo gale pateikiamos išvados ir pasiūlymai, literatūros ir šaltinių sąrašas.


Turinys

  • TURINYS
  • ĮVADAS3
  • TEORINĖ DALIS
  • I. ASORTIMENTO POLITIKA IR ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMAS4
  • I. 1. PREKIŲ ASORTIMENTO KLASIFIKAVIMAS…………………………………….…………4
  • I.2. ASORTIMENTO FORMAVIMAS………………………………………………… ……… …8
  • I.3. ASORTIMENTO POLITIKĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI10
  • I.4. ASORTIMENTO PLANAVIMAS11
  • I.5. ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMO ANALIZĖ14
  • PRAKTINĖ DALIS
  • II.ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMO TYRIMAS UAB “BIMBO VILNIUS”15
  • II.1. BENDRA INFORMACIJA APIE ĮMONĘ15
  • II.2.RINKOS APŽVALGA16
  • II.3. ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMO POLITIKA17
  • II.3.1. RINKOS SEGMENTACIJA PAGAL PAGRINDINIUS KONKURENTUS17
  • II.3.2. ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMAS18
  • II.4.PASIŪLYMAI, KAS PAGERINTŲ ASORTIMENTO OPTIMIZAVIMĄ RINKOJE24
  • IŠVADOS26
  • LITERATŪROS IR ŠALTINIŲ SĄRAŠAS27

Reziumė

Autorius
rasa13
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Vadyba
Kaina
€8.28
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 30, 2015
Publikuotas
2009 m.
Apimtis
28 psl.

Susiję darbai

VPMF asortimento formavimas

Vadyba Kursinis darbas 2018 m. Didi
Pateikiama VPMF naujo asortimento sukūrimo metodika, elektroninės erdvės konkurencinė analizė, pardavimų scenarijus ir pardavimų skatinimas.