Kvapų marketingas, kaip rinkodaros priemonė, parduotuvių patrauklumui didinti

25 psl. / 5542 žod.

Ištrauka

Šiandieninėje, mūsų, kaip vartotojų visuomenėje vyrauja arši kova tarp naujų klientų paieškos ir tam įtakos turinčių priemonių. Dažniausiai visas dėmesys būna skirtas į tam tikrą prekinį ženklą kuris žmogui asocijuojasi su lojalumu ir išskirtine kokybe. Neapibrėžiami prekinio ženklo elemetai daro didelę įtaką vartotojams. Dabartinėje visuomenėje atsiranda staigus šuolis į besivystančią rinką ir taip, kaip kiekvienas turi išsiskirti joje bei turėti kažką savito, išskirtinio, tam, kad vartotojas galėtų įsiminti identifikacijos požymį kuris dažnai asocijuojasi su lojalumu bei išskirtine prekės pridėtine verte. Šiandieninė rinkodara mums leidžia naudotis tik tradicinėmis priemonėmis kurios jau nebėra tokios naudingos kaip buvo praeityje. Naujausi rinkodaros pasiūlymai leidžia vartoti žmogaus uoslę ir sukurti naują marketingo šaką kuri suteikia vartotojams papildomos pridėtinės vertės. Kvapų marketingas yra inovatyvus sprendimas leidžiantis sukurti prekės ženklo emocines savybes.Tačiau to paties pasakyti negalima tik remiantis tam tikra užsienio literatūra, kadangi informacijos bei atliktų tyrimų yra beglo mažai.Visgi, dauguma mokslininkų tvirtai įrodė jog kvapas daro labai stiprią įtaka žmogaus emocijoms ir elgesiui pasiekti. Tyrėjai vienareikšmiškai įrodė kad kvapas yra artimiausiai susijęs su smegenų emociniu centru ir sukelia visas įmanomas žmoguje slypinčias emocines reakcijas. Atlikti įvairiausi tyrimai su kvapais įrodė tai jog net pati menkiausia kvapo dozė turi didelę įtaką žmogaus veiksmams. Visa kvapų marketingo nauda gali būti siejama su lojalumu, išskirtinumu, prailgintu buvimo laiku, paskatinimu pirkti impulsyviai, didesnio kiekio apsipirkimai ir galiausiai sukurtas ryšys tarp vartotojo ir prekinio ženklo.

Tiyrimo tikslas – pristatyti kvapų marketingo sąvoką ir pateikti kaip parduotuvių patrauklumo didinimo elementą.

Uždaviniai:

  1. Parodyti kvapų marketing kilmę.

  2. Pristatyti kvapų marketingo sąvoką.

  3. Pateikti kvapų marketingo tendencijas pasaulyje.

  4. Kvapų įtakos pardavimo vietoje analizė.


Turinys

  • ĮVADAS4
  •  
  • Kvapų marketingo sąvoka5
  • 1.1. Kvapų marketingo kilmė 6/7
  • 1.2. Kvapų marketingas Pasaulyje ir Lietuvoje8
  • 1.2.1. Kvapų marketingas Pasaulyje8
  • 1.2.2. Kvapų marketingas Lietuvoje9
  •  
  • Kvapas pardavimo/pirkimo vietoje10
  • 2.1. Kvapo galia/įtaka pirkėjo pasirinkimui11
  • 2.2. Kvapų marketingas “X” vietoje12
  •  
  • Dirbtiniai kvapai14
  • 3.1. kvapo įtaka vartotojo emocinei būsenai15
  • 3.2 Kvapo įtaka per pirkinius18
  •  
  • Kvapas ir prekiniai ženklai 18/19
  • 4.1. Kvapo poveikis atminčiai
  • 4.2. Kvapas ir lojalus pirkėjas……………………………….…20
  • IŠVADOS22
  • LITERATŪRA IR KITI ŠALTINIAI 23/25

Literatūros sąrašas

Knygos

  1. ROGER DOOLEY, “Brainfluence – 100 ways to persuade and convince consumer with neuromarketing”, 2011/10/19.

  1. JILL GRIFFIN, “Customer loyalty”, 2002.

  1. PAUL HOLLEIS, “Pervasive advertising”, 2009/12/02.

  1. MARTIN LINDSTROM, “Brand sense”, 2008/06/01.

  1. AVERY GILBERT, “What the nose knows”, 2008.

  1. ARADHNA KRISHNA, “Sensory marketing”, 2009/12/01.

  1. LUCA TURIN, “Secret of scent”, 2006.

  1. THAD VOGLER, “By the smoke and the smell”, 2017.

  1. JIM BROBNICK, “The smell culture reader”, 2006/05/04.

  1. HARRY BECKWITH, “Selling the invisible”

  1. JOE PULIZZI, “Killing marketing”, 2017/08/08.

  1. PATRICK LEIMGRUBER, “Scent marketing”,

  1. MANDY AFTEL, “Fragrant”, 2014/10/16.

  1. MURCUS VAN DUK, “Sensory marketing”,

  1. RACHEL HERZ, “The scent of desire”, 2007/10/09.

  1. JCAN-CLAUDE ELLENS, “Perfume”,

  1. PAOLO PELOSI, “On the scent”, 2016.

Straipsniai ir kiti šaltiniai internete ir kitose elektroninėse laikmenose:

  1. LIETUVOS AUKŠTŪJŲ MOKYKLŲ VADYBOS IR EKONOMIKOS JAUNŲJŲ MOKLININKŲ KONFERENCIJŲ DARBAI, “Europos Sąjungos ūkio procesai ir tendencijos”, 2010/13, prieiga per internetą< https://eltalpykla.vdu.lt/bitstream/handle/1/35807/ISSN2538-6778_2010_N_13.pdf?sequence=1&isAllowed=y#page=79>

  1. JAMES VLAHOS, The New Yourk Times, “Scent and Sensibility”, 2007/10/09, prieiga per internetą< https://www.nytimes.com/2007/09/09/realestate/keymagazine/909SCENT-txt.html >

  1. RAMONA DE LUCA, “A cognitive approach to scent marketing: the effect of odor priming and processing dynamics on consumer aesthetic preferences and choices”, 2018, prieiga per internetą https://bibliotecadigital.fgv.br/dspace/bitstream/handle/10438/20321/TESI%20FINAL.pdf?sequence=1&isAllowed=y


Reziumė

Autorius
Bythesea
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Rinkodara
Kaina
€7.56
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Geg 17, 2021
Publikuotas
2018 m.
Apimtis
25 psl.

Susiję darbai

Viešbučio "Promenada" rinkodaros komplekso analizė

Rinkodara Diplominis darbas 2012 m. ausrytuuukas
Temos aktualumas. Turizmas užima didelį vaidmenį šiuolaikiniame versle. Viešbučiams tapo būtinybė nustatyti savo tikslus bei planus jiems pasiekti. Tai kiekvienoje įmonėje tapo besitęsiančiu...

Rinkodaros planas UAB "X"

Rinkodara Referatas 2017 m. ievuukas1
Sukurtos įmonės rinkodaros planas. Šio darbo tikslas yra sudaryti įmonės rinkodaros planą, kuris leistų patenkinti vartotojų poreikius, jiems būtų pasiūlyta tinkama kaina, paslaugos...

Marketingo veiklos didinimas įmonėje "X"

Rinkodara Kursinis darbas 2019 m. Didi
Pristatoma verslo vidinė ir išorinė aplinka, identifikuota problema, rasti sprendimo būdai. Pateikiama vidinės konikacijos, darbuotojų kaios, pardavimo rodiklių analizės, išanalizuoti konkurentai atlikta mokslinės...