Menai / Fotografija

Kūrybos ir ideologijos santykis kazio daugėlos tarpukario fotografijoje

0 atsiliepimų
Autorius:
1918 metais ,Lietuvai tapus nepriklausoma šalimi , iškilo nauji tikslai, kurie turėjo svarbos ką tik atgimusios valstybės formavimosi kelyje. Kaip kertinis valstybės pamato akmuo pirmiausia buvo suvokiama kultūra
ir menas. Kultūra turėjo atspindėti ir įprasminti tautos atgimimą, skatinti žmonių sąmoningumą ir patriotizmą.
Todėl svarbiausiu aspektu čia tapo ne meninė kokybė ar estetikos siekis, o tautiškumas. Galima daryti prielaidą, kad toks požiūris stabdė meno vystymasi, bet tai įrodyti galima tik atlikus išsamią analizę.Tuo tarpu
kultūros ir meno organi zacijų, leidinių ir renginių veikla jei ne kokybiškai, tai bent kiekybiškai stipriai yrėsi į priekį. Kultūrinės ir meninės veiklos aktyvėjimas puikiai atsispindėjo ir fotografijos mene. Po ne priklausomybės paskelbimo pasikeitė ne tik politinės, bet ir kūrybinės sąlygos, tad buvo pradėtos rengti parodos, aktyviai kuriamos įvairios menininkų organizacijos. 1927 m. buvo įkurta Lietuvos fotomėgėjų draugija Vilniuje, 1925 m. – profesionalų fotografų draugija, 1932 m. - Lietuvos fotomėgėjų sąjunga Kaune, o 1935 m.
savo veiklą pradėjo Lietuvos matininkų ir kultūrtechnikų sąjungos fotosekcija. Ne mažesniu aktyvumu pasižymėjo ir leidyba. Buvo išleistas pirmasis lietuviškas fotografijos vadovėlis, leidžiami žurnalai ir katalogai.
Atgimusioje fotografijos veikloje dalyv avo daug gerai žinomų menininkų, daugiausiai fotografų – mėgėjų. Analizei buvo pasirinktas fotografas Kazys Daugėla , autorius, kurio paroda neseniai buvo surengta Vilniuje, minint 100 – tąsias menininko gimimo me tines. Šis fotografas yra įdomus ne tik dokumentiniu, bet ir meniniu požiūriu. Iki šiol jo kūryba nebuvo itin gausiai nagrinėta, tad tokia analizė yra naudinga ne tik gilinantis į tarpukario fotografijos dvilypumą, bet ir į išeivijos fotografiją, nes šis a utorius dirbo jau vėl yvajame tarpukario laikotarpyje, o vėliau emigravo. Pagrindinis analizės objektas yra vėlyvojo tarpukario etapo Lietuvoje darytos K. Daugėlos fotografijos , o darbai , kurti išeivijoje...
Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
3000 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Kazio Daugėlos kūryba tarpukario Lietuvos fotografijos kontekste: meninis ir ideologinis aspektai
Diplominis darbas Kazio Daugėlos kūryba tarpukario Lietuvos fotografijos kontekste: meninis ir ideologinis aspektai

Šiame darbe yra analizuojama fotografo Kazio Daugėlos kūryba, ieškant meniškumo ir tautinės ideologijos pasireiškimo santykio.

Kazio Daugėlos parodos „Kelionė“ recenzija
Referatas Kazio Daugėlos parodos „Kelionė“ recenzija

Kazys Daugėla buvo žymus vėlyvojo tarpukario etapo ir išeivijos fotografas. Jo darbai yra įdomūs ne [...]

Lietuvių prozos klasika dažnai vaizduoja kūrybingos prigimties žmonių santykį su gyvenimo rutina. Remdamiesi skaitytais kūriniais atskleiskite, kokius sunkumus turi įveikti tokios asmenybės
Paruoštukė Lietuvių prozos klasika dažnai vaizduoja kūrybingos prigimties žmonių santykį su gyvenimo rutina. Remdamiesi skaitytais kūriniais atskleiskite, kokius sunkumus turi įveikti tokios asmenybės

Kūrybingos prigimties žmogaus santykis su pasauliu yra kur kas dramatiškesnis, negu paprasto žmogaus. Rašinyje bandžiau [...]

Žmonių tarpusavio santykiai J. Biliūno kūryboje
Rašinys Žmonių tarpusavio santykiai J. Biliūno kūryboje

Kasdieniame gyvenime sutinkame įvairių kartų žmonių – didelį patirties bagažą sukaupusių senolių, jaunų moksleivių ar [...]

Kūrybiškumo ir intelekto santykis
Prezentacija Kūrybiškumo ir intelekto santykis

Vyrauja nuomonė, jog žmonės turintys aukštą intelektą paprastai būna kūrybiški, gebantys įvairiapusiškai spręsti problemas, jų [...]