Pasirinkimo kriterijų svarba, renkantis vaistinę

106 psl. / 12432 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Vaistinė – specializuota parduotuvė, kurios pagrindinė funkcija yra suteikti farmacinę paslaugą bei išduoti receptinius ir nereceptinius vaistus. Taip pat, kitas medicininės paskirties prekes: higienos prekes, vitaminus, maisto papildus ir kita. Pirmosios vaistinės pasaulyje atsirado IX amžiuje Artimuosiuose Rytuose, tuo tarpu Lietuvoje jos pasirodė tik XV amžiuje ir buvo prieinamos tik didikams bei kilmingiems asmenims.
Tuo tarpu šiais laikais vaistinės yra prieinamos visiems gyventojams, nėra jokių draudimų ar privilegijų turtingesniems. Lietuvoje farmacija užsiimančių prekybos vietų yra visuose šalies rajonuose, miestuose ir kaimuose, gyventojams patogiose vietose, – gydymo įstaigose, prekybos centruose, ar net daugiabučio pirmuosiuose aukštuose. Pagrindinis visų vaistinių tikslas, kaip pačios teigia, padėti žmonėms jaustis sveikais. Pasak pačių vaistinių tinklų: „Kuo daugiau konkuruojančių vaistinių, tuo mažesnės vaistų ir kitų juose parduodamų prekių kainos“. Kai farmacinių parduotuvių yra tiek daug, neretai vartotojui yra sunku išsirinkti sau tinkamiausią. Ypač tai sunku padaryti, kai vaistų kainos pasiekusios neregėtas aukštumas. Vartotojai pradėjo labai atidžiai rinktis tiek pačius vaistus, tiek vaistines. Skirsto jas pagal įvairius kriterijus, juos lygina tarpusavyje ir tik tuomet priima sprendimą, ką ir kur pasirinkti.
Atsižvelgiant į esamą situaciją Lietuvoje farmacijos srityje, nusprendėme išsiaiškinti bei išanalizuoti potencialių vartotojų vaistinių pasirinkimo kriterijus. Kokie kriterijai jiems daro didžiausią ar mažiausią įtaką renkantis vaistines.
Darbo tikslas – išanalizuoti ir įvertinti kriterijus, kurie lemia vaistinių pasirinkimą.
Darbo objektas – vaistinių kriterijai, kurie lemia jų pasirinkimą.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti ir apibrėžti kriterijus bei jų charakteristikas;
2. Analizuojant mokslinius straipsnius, pritaikyti darbui mokslininkų gautus rezultatus ir tyrimus;
3. Sudaryti anketą bei atlikti apklausą;
4. SPSS programos pagalba išanalizuoti gautus rezultatus bei pateikti išvadas;


Darbo struktūra. Darbas susideda iš trijų dalių: 1) Teorinė darbo dalis, 2) Metodinis skyrius, 3) Analitinė ir darbo analizė.
Teorinėje darbo dalyje yra supažindinama su pasirinkimo kriterijų sąvoka, apibrėžiamos jų charakteristikos ir remiantis literatūros šaltinių ir mokslinių straipsnių analize, pateikiami visi su ja susiję aspektai, kurie vėliau panaudojami apibūdinant pasirinkimo kriterijus.
Metodinėje dalyje yra pateikta trumpa informacija apie apklausą, anketos pildymo ypatumus, kokia atranka buvo taikyta respondentams atsirinkti bei kokie klausimai sudarė anketą.
Analitinėje ir darbo analizėje klausimai išanalizuojami pagal respondentų atsakymus, patys atsakymai išanalizuojami statistiškai, gauti rezultatai aprašomi.
Tyrimo metodai. Literatūros šaltinių, mokslinių straipsnių palyginamoji analizė bei SPSS programos panaudojimas.
Darbo rezultatai. Atlikus kiekybinį vaistinių pasirinkimo kriterijų tyrimą, gaunamos ir suformuluojamos išvados.


Turinys

  • Įvadas3
  • 1. Pasirinkimo kriterijų samprata5
  • 1.1 Prekės ar paslaugos pasirinkimo procesas6
  • 1.2 Dimensijos, pasirinkimo faktoriai ir modeliai6
  • 1.3 Kokybės aspektai, kuriems pirmumą teikia vartotojas rinkdamasis prekę ar paslaugą8
  • 1.4 Pasirinkimo kriterijai pagal autorius8
  • 2. Pasirinkimo kriterijų taikymas tyrimuose11
  • 3. Tyrimo metodika18
  • 3.1 Tiraimųjų socialinė demografinė charakteristika19
  • 3.2 Bendra vaistinių pasirinkimo kriterijų tyrimo duomenų analizė19
  • 3.3 Tyrimo duomenų lyginant pagal lytį analizė35
  • 3.4 Tyrimo duomenų lyginant pagal amžių analizė48
  • 3.5 Tyrimo duomenų lyginant pagal mėnesines pajamas analizė48
  • Išvados56
  • Literatūros sąrašas57

Reziumė

Autorius
matyfa
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Vadyba
Kaina
€10.92
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgs 23, 2013
Publikuotas
2012 m.
Apimtis
106 psl.

Susiję darbai

Žmogiškųjų santykių svarba ir vystymasis

Vadyba Referatas baltojipuga
Vadyba yra organizacijos valdymas bei teorinė ir praktinė disciplina, nagrinėjanti organizacijos valdymą ir kontrolę. Vadybos mokymasis suteikia žmonėms galimybę įgyti bendravimo patirties, gerinti...

Gamybos organizavimo svarba UAB “Vilniaus duona”

Vadyba Kursinis darbas 2010 m. karmis2
Šiandieninės rinkos sąlygomis įmonėms būdingos gamybos ypatybės: padidėja jų savarankiškumas ir atsakomybė už veiklos rezultatus. Pagrindinis jų tikslas - dirbti rentabiliai ir pelningai,...