Ekonomika ir verslas / Vadyba

Pasirinkimo kriterijų svarba, renkantis vaistinę

0 atsiliepimų
Autorius:
Temos aktualumas. Vaistinė – specializuota parduotuvė, kurios pagrindinė funkcija yra suteikti farmacinę paslaugą bei išduoti receptinius ir nereceptinius vaistus. Taip pat, kitas medicininės paskirties prekes: higienos prekes, vitaminus, maisto papildus ir kita. Pirmosios vaistinės pasaulyje atsirado IX amžiuje Artimuosiuose Rytuose, tuo tarpu Lietuvoje jos pasirodė tik XV amžiuje ir buvo prieinamos tik didikams bei kilmingiems asmenims.
Tuo tarpu šiais laikais vaistinės yra prieinamos visiems gyventojams, nėra jokių draudimų ar privilegijų turtingesniems. Lietuvoje farmacija užsiimančių prekybos vietų yra visuose šalies rajonuose, miestuose ir kaimuose, gyventojams patogiose vietose, – gydymo įstaigose, prekybos centruose, ar net daugiabučio pirmuosiuose aukštuose. Pagrindinis visų vaistinių tikslas, kaip pačios teigia, padėti žmonėms jaustis sveikais. Pasak pačių vaistinių tinklų: „Kuo daugiau konkuruojančių vaistinių, tuo mažesnės vaistų ir kitų juose parduodamų prekių kainos“. Kai farmacinių parduotuvių yra tiek daug, neretai vartotojui yra sunku išsirinkti sau tinkamiausią. Ypač tai sunku padaryti, kai vaistų kainos pasiekusios neregėtas aukštumas. Vartotojai pradėjo labai atidžiai rinktis tiek pačius vaistus, tiek vaistines. Skirsto jas pagal įvairius kriterijus, juos lygina tarpusavyje ir tik tuomet priima sprendimą, ką ir kur pasirinkti.
Atsižvelgiant į esamą situaciją Lietuvoje farmacijos srityje, nusprendėme išsiaiškinti bei išanalizuoti potencialių vartotojų vaistinių pasirinkimo kriterijus. Kokie kriterijai jiems daro didžiausią ar mažiausią įtaką renkantis vaistines.
Darbo tikslas – išanalizuoti ir įvertinti kriterijus, kurie lemia vaistinių pasirinkimą.
Darbo objektas – vaistinių kriterijai, kurie lemia jų pasirinkimą.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti ir apibrėžti kriterijus bei jų charakteristikas;
2. Analizuojant mokslinius straipsnius, pritaikyti darbui mokslininkų gautus rezultatus ir tyrimus;
3. Sudaryti anketą bei atlikti apklausą;
4. SPSS programos pagalba išanalizuoti gautus rezultatus bei pateikti išvadas;


Darbo struktūra. Darbas susideda iš trijų dalių: 1) Teorinė darbo dalis, 2) Metodinis skyrius, 3) Analitinė ir darbo analizė.
Teorinėje darbo dalyje yra supažindinama su pasirinkimo kriterijų sąvoka, apibrėžiamos jų charakteristikos ir remiantis literatūros šaltinių ir mokslinių straipsnių analize, pateikiami visi su ja susiję aspektai, kurie vėliau panaudojami apibūdinant pasirinkimo kriterijus.
Metodinėje dalyje yra pateikta trumpa informacija apie apklausą, anketos pildymo ypatumus, kokia atranka buvo taikyta respondentams atsirinkti bei kokie klausimai sudarė anketą.
Analitinėje ir darbo analizėje klausimai išanalizuojami pagal respondentų atsakymus, patys atsakymai išanalizuojami statistiškai, gauti rezultatai aprašomi.
Tyrimo metodai. Literatūros šaltinių, mokslinių straipsnių palyginamoji analizė bei SPSS programos panaudojimas.
Darbo rezultatai. Atlikus kiekybinį vaistinių pasirinkimo kriterijų tyrimą, gaunamos ir suformuluojamos išvados.
Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
12432 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Turinys

  • Įvadas3
  • 1. Pasirinkimo kriterijų samprata5
  • 1.1 Prekės ar paslaugos pasirinkimo procesas6
  • 1.2 Dimensijos, pasirinkimo faktoriai ir modeliai6
  • 1.3 Kokybės aspektai, kuriems pirmumą teikia vartotojas rinkdamasis prekę ar paslaugą8
  • 1.4 Pasirinkimo kriterijai pagal autorius8
  • 2. Pasirinkimo kriterijų taikymas tyrimuose11
  • 3. Tyrimo metodika18
  • 3.1 Tiraimųjų socialinė demografinė charakteristika19
  • 3.2 Bendra vaistinių pasirinkimo kriterijų tyrimo duomenų analizė19
  • 3.3 Tyrimo duomenų lyginant pagal lytį analizė35
  • 3.4 Tyrimo duomenų lyginant pagal amžių analizė48
  • 3.5 Tyrimo duomenų lyginant pagal mėnesines pajamas analizė48
  • Išvados56
  • Literatūros sąrašas57

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Sporto klubo pasirinkimo kriterijai arba ketinimas pirkti
Kursinis darbas Sporto klubo pasirinkimo kriterijai arba ketinimas pirkti

Temos aktualumas. Pasak Karpavičiaus, Jucevičiaus (2009), sportas nuo pat antikos laikų buvo laikomas iš būtiniausių [...]

Parfumerijos pasirinkimo kriterijų vertinimas
Kursinis darbas Parfumerijos pasirinkimo kriterijų vertinimas

Temos aktualumas: Kadaise kvepalai buvo prabangos dalykas, kuris buvo prieinamas tik išrinktiesiems. Tam kad išgauti [...]

Tiesioginės užsienio investicijos ir jų svarba šalies ekonomikai
Kursinis darbas Tiesioginės užsienio investicijos ir jų svarba šalies ekonomikai

Vyriausybės draudžia ir apriboja tiesiogines investicijas į kai kurias šakas, kur užsienio įmonių dalyvavimas laikomas [...]

Personalo atrankos kriterijai ir jų taikymas organizacijose
Diplominis darbas Personalo atrankos kriterijai ir jų taikymas organizacijose

Temos aktualumas ir jos sprendimo būtinumas. Šiuolaikinėje organizacijoje, tiek privačioje, tiek valstybinėje, su nuolat didėjančiais [...]

Žmogiškųjų santykių svarba ir vystymasis
Referatas Žmogiškųjų santykių svarba ir vystymasis

Vadyba yra organizacijos valdymas bei teorinė ir praktinė disciplina, nagrinėjanti organizacijos valdymą ir kontrolę. Vadybos [...]

Vietinių prekės ženklų svarba
Referatas Vietinių prekės ženklų svarba

Žvalgydamiesi ekonomikos pasaulyje vis dažniau išgirstame apie augančius klientų poreikius, didėjančius reikalavimus prekėms. Sparčiai vystantis [...]

Gamybos organizavimo svarba  UAB “Kalnapilio-Tauro” grupė
Referatas Gamybos organizavimo svarba UAB “Kalnapilio-Tauro” grupė

Gamybos proceso organizavimas-moksliškai pagrįsta sistema, pagal kurią laiko ir vietos atžvilgiu derinamas darbas ir daiktiniai [...]

Gamybos organizavimo svarba  UAB “Vilniaus duona”
Kursinis darbas Gamybos organizavimo svarba UAB “Vilniaus duona”

Šiandieninės rinkos sąlygomis įmonėms būdingos gamybos ypatybės: padidėja jų savarankiškumas ir atsakomybė už veiklos rezultatus.

Mastrichto kriterijai
Referatas Mastrichto kriterijai

Aktualumas. Europos sąjunga sudaro 27 valstybės, tai: Airija, Austrija, Belgija, Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Graikija [...]

Prekinio ženklo skleidžiamos žinutės ir jos kuriamo įvaizdžio svarba mados vartotojiškume Lietuvoje
Kursinis darbas Prekinio ženklo skleidžiamos žinutės ir jos kuriamo įvaizdžio svarba mados vartotojiškume Lietuvoje

Šiandieninėje visuomenėje mada užima labai svarbų vaidmenį. Kiekvieną dieną matome parduotuvių virtrinas pilnas naujausių sezono [...]

Komunikacijos svarba tarptautinėse įmonėse
Referatas Komunikacijos svarba tarptautinėse įmonėse

Darbo aktualumas. Tarptautinis verslas ir globalizacija glaudžiai siejasi. Didėjanti prekyba tarp šalių, didėjančios paslaugų, prekių [...]

Asmeniniai finansai ir jų svarba
Referatas Asmeniniai finansai ir jų svarba

Žodis „ekonomika“ kilęs iš graikų kalbos: „oikos“ – būstas, ūkis, „nomos“ – valdymo, tvarkymo menas.

Planavimo svarba
Prezentacija Planavimo svarba

•Sudarius programas tikslams įgyvendinti, nustatytos tolimesnės organizacijos veiklos gairės. •Tinkamos strategijos pasirinkimas padeda įmonei pasiekti [...]

Prekinio ženklo įtaka, renkantis rūbą
Kursinis darbas Prekinio ženklo įtaka, renkantis rūbą

Aukštoji mada – nuolat egzistuojantis ir visada egzistuosiantis reiškinys, nes būtent ji ir diktuoja mados [...]