Reklamos poveikį gana stipriai lemia kalba. Pasirinkite kurį nors kalbos lygmenį (pvz., fonetiką, leksiką, sintaksę) ir remdmiesi konkrečiais pavyzdžiais paaiškinkite, kaip įvairiomis kalbinės raiškos priemonėmis reklamoje siekiama įtaigumo

4 psl. / 789 žod.

Ištrauka

Reklama – tai, su kuo susiduriame kasdien. Įsijungę savo mėgstamiausią filmą turime žiūrėti reklamas, o jei jų vengiame, tai jau rytoj stovėdami stotelėje pamatysime kitokią – iškabintą reklamą. O gerdami kavą išgirsime reklamą, kurią skaito radijo laidų vedėjai. Paslaugos, prekės, ekonomika – viskas susiję su reklama. Ji reikalinga norint pritraukti kuo daugiau vartotojų, o tinkamai sukurta reklama sugeba mumyse sužadinti prekės arba paslaugos poreikį, kurio anksčiau nebuvo.

Yra aišku, jog reklamos poveikį stipriai lemia kalba. Kalba – nesvarbu kokia ji būtų: lietuvių, anglų, rusų – kiekviena ji turi didžiulę galę paveikti žmogų – klausytoją, skaitytoją. Kalbos pagalba galima manipuliuoti kitus, tačiau labai svarbu yra žinoti, kaip konkrečiai tai daryti ir kokių žodžių kombinacijas vartoti. Žinomi reklamos teoretikai reklaminę manipuliaciją dar vadina reklamos komunikacija. Tokios komunikacijos tikslas – ne tik perteikti informaciją adresatui, bet paveikti galimą vartotoją, pasirinkti jį įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Kaip teigia viena iš užsienio reklamos kūrėjų A. Rogers: „Reklamos propaguoja ne vien prekes, jos perša įvaizdį vertybes tikslus, supratimą, formuoja pažiūras, o nuo pažiūrų priklauso elgesys”. Kokiu būdu reklama, kalbos pagalba gali prasiskverbti į mūsų pasąmonę? Kokia kalba yra taikoma reklamose?

Visu pirma, norėčiau paaiškinti, ką reiškia žodis leksika. Leksika (sen. gr. lexikos – žodinis) – kalbos žodžių visuma. Terminas „leksika“ dar vartojamas kalbos lygmens ar funkcinio stiliaus (pvz., literatūrinės kalbos, publicistikos), tarmės ar jos dalies, socialinės žmonių grupės, kurio nors vieno žmogaus ar leidinio žodžių visumai pavadinti. Leksika pateikiama įvairiuose žodynuose. Mokslas, tiriantis leksiką, vadinamas leksikologija. Leksiką taip pat tiria stilistika ir poetika.


Reziumė

Autorius
sabinasabina
Tipas
Rašinys
Dalykas
Literatūra
Kaina
€1.38
Lygis
Universitetas
Publikuotas
Lap 7, 2015
Apimtis
4 psl.
Įvertinimas

Susiję darbai

Kas tautai gali būti brangesnis už jos prigimtą kalbą? Tai kiekvienos tautos stipriausia pilis, jokiu priešų neįveikiama, kol turi tikrus apgynėjus,- teigė rašytoja Gabrielė Petkevičaitė-Bitė. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais aptarkite, kas turėtų saugoti ir ginti kalbą

Literatūra Rašinys martynaka
Kalba – tai ne tik viena svarbiausių bendravimo priemonių, tačiau ir kiekvienos tautos kultūrinis palikimas. Visos šalys turi savo kalbą ir stengiasi ją...

„Kas tautai gali būti brangesnis už jos prigimtą kalbą? Tai kiekvienos tautos stipriausia pilis, jokių priešų neįveikiama, kol turi tikrus apgynėjus“, - teigė rašytoja Gabrielė Petkevičaitė-Bitė. Remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais aptarkite, kas turėtų saugoti ir ginti kalbą

Literatūra Rašinys 2016 m. justeeand
     „Kalba – bendras meilės ryšys, vienybės motina, pilietiškumo tėvas, valstybės sargas. Sunaikink ją- sunaikinsi santaiką, vienybę ir gerovę, užtemdysi saulę danguje, sumaišysi...