Socialiniai mokslai / Pedagogika

Ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimų stebėjimo analizė

0 atsiliepimų
Autorius:

Žaidimai žmonių gyvenime atsirado jau senų senovėje. Jie yra neatskiriama visų kultūrų dalis ir yra viena iš seniausių žmogaus socialinės sąveikos formų, kuri leidžia pasireikšti beribei fantazijai. Žaidimai fiksuoja idėjas ir pažiūras, kurias perduoda iš kartos į kartą.

Vaikui žaidimas padeda gerai jaustis, bręsti. Laisvai susikuriantis žaidimas yra labiausiai tinkanti elgsenos forma. Nes tai išryškina vaikiškąsias savybes ir leidžia pažinti savas galimybes. Paprastai žaidimas yra struktūrizuotas, žaidžiamas dėl malonumo, bet kartais naudojamas kaip švietimo priemonė. Svarbiausi žaidimų komponentai yra tikslai, iššūkiai, taisyklės ir sąveika. Žaidimai dažniausiai apima psichinę arba fizinę stimuliaciją, o kartais net abu. Daugelis žaidimų padeda ugdyti praktinius įgūdžius, tarnauja kaip pratybų forma ar kitaip įvykdyti mokomąjį ar psichologinį vaidmenį.

Egzistuoja begalės žaidimų rūšių, kurias žaidžia ne tik vaikai, bet ir suaugusieji. Žaidimai yra skirstomi į kortų, kompiuterinius, vaidmenų, žodžių, loginius, vaikų, stalo ir kt. Taip pat yra žaidimai, kuriuos galima žaisti vienam, dviem ar grupėms žaidėjų.

Psichologijoje žaidimai apibrėžiami kaip viena iš veiklos formų, kurios skatina vaiko vystymąsi ir intelektinį tobulėjimą. Pats žaidimas neturi tikslo, jo esmė yra pačiame žaidime. Nes jis yra nukreiptas į  nesavanaudiškų tikslų siekimą ir naudojamas naujų žinių įgijimui, įgūdžiams ir gebėjimams taikyti ateityje. Šie poreikiai veikia vaiko viršsąmonės  veiklą, todėl tokiu būdu vaikas tampa fantazuotoju, atradėju ir kūrėju.

Žaidimas yra pagrindinė vaiko veikla, kurios metu smarkiai prasiplečia vaiko socialiniai sugebėjimai. Su amžiumi ilgėja žaidimų laikas, patys žaidimai sudėtingėja, vaikai pradeda žaisti vieni su kitais taip įtraukdami kuo daugiau vaikų į savo susikurtą žaidimą. Tai juos moko bendradarbiauti. Žaidimas vaikui teikia ne tik džiaugsmą, bet ir atlieka labai svarbių funkcijų jo vystymosi procese. Jis skatina naujus protinius gebėjimus ir jo metu lavėja bei atsiskleidžia pažintiniai gebėjimai.



Darbo tikslas – stebėti ir aprašyti ikimokyklinio (3 – 7 metų) amžiaus vaikų žaidimus

Darbo uždaviniai :

    nustatyti kokios vyravo temos, koks dalyvių skaičius, vaidmenų pasiskirstymas, veikla, bei kokie buvo pokalbiai žaidimo metu.

    nustatyti žaidimų rūšis, bei žaidimo metu atsiskleidusius vaikų raidos ypatumu.



METODAI



Tiriamieji – vaikai kurie  žaidė žaidimų aikštelėje. Vaikų amžius svyravo nuo 3 iki 7 metų. Iš viso suskaičiavome 16 vaikų- 7 berniukai ir 9 mergaitės.

Tyrimo instrumentai – stebėjimas.

Tyrimo eiga – stebėjimas truko apie valandą laiko. Jis buvo atliktas vaikų žaidimo aikštelėje prie Nemuno ir Neries santakos. Šioje aikštelėje vaikai buvo stebimi per atstumą. Jiems nebuvo trukdoma, todėl jie nepastebėjo, kad yra stebimi. Tokiu būdu vaikai elgėsi natūraliai kaip ir kiekvieną kartą, kai lankosi aikštelėje.

Darbo tipas:
Dalykas:
Apimtis:
1765 žodžiai (-ų)
Lygis:
Universitetas
Atsisiųsti

Jums gali būti aktualu

Vartotojai, įsigyję šį darbą, taip pat peržiūrėjo
Ikimokyklinio amžiaus (5-6 metų) vaikų matematinių gebėjimų ugdymo taikant didaktinius žaidimus galimybės
Diplominis darbas Ikimokyklinio amžiaus (5-6 metų) vaikų matematinių gebėjimų ugdymo taikant didaktinius žaidimus galimybės

         Aktualumas. Ikimokyklinis amžius labai svarbus ir ypatingas vaiko gyvenime. Šiuo gyvenimo tarpsniu ypač greitai [...]

Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai globos institucijose
Diplominis darbas Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ypatumai globos institucijose

Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje yra nurodoma, kad visos pasaulio valstybės privalo užtikrinti vaikams tinkamas [...]

Tėvų įtaka įveikiant ikimokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimą
Kursinis darbas Tėvų įtaka įveikiant ikimokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimą

Metodologinė tyrimo apibrėžtis. Kalba yra viena svarbiausių žmonių komunikavimo priemonių. Jos pagalba žmonės savo mintis [...]

Spalvos ir formos santykio ikimokyklinio amžiaus  vaikų suvokime tyrimas
Tyrimas Spalvos ir formos santykio ikimokyklinio amžiaus vaikų suvokime tyrimas

Vaikui augant, sparčiai lavėja jo jutiminio pažinimo procesai, padedantys priimti informaciją iš išorinio pasaulio, ją [...]

Gamtos svarba ir ugdytinių sudominimas ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme
Referatas Gamtos svarba ir ugdytinių sudominimas ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme

Gamta ir jos reiškiniai yra neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis nuo gimimo iki mirties. Pradedant vaisiais [...]

Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės
Referatas Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės

Temos aktualumas: šiandien daug dėmesio kreipiama į tai, kad visas vaikų ugdymo procesas būtų paremtas [...]

Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės
Kursinis darbas Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės

Temos aktualumas: šiandien daug dėmesio kreipiama į tai, kad visas vaikų ugdymo procesas būtų paremtas [...]

Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų ugdymas, vaidybinės veiklos interpretavimas
Prezentacija Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų ugdymas, vaidybinės veiklos interpretavimas

Menas turi didžiulį poveikį, auklėjant žmogų. Vieną prieinamiausių meno rūšių ikimokyklinio amžiaus vaikams yra teatras.

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės veiklos specifika. Lėlių teatras ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Scenelės su pasirinktos rūšies lėlėmis kūrimas
Referatas Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės veiklos specifika. Lėlių teatras ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Scenelės su pasirinktos rūšies lėlėmis kūrimas

Kiekvienas vaikas yra unikali ir nepakartojama asmenybė.Visa veikla, kurioje dalyvauja vaikas, skirta jo asmenybės tobulėjimui [...]

Prevencinė programa: ikimokyklinio amžiaus vaikų ir pradinių klasių mokinių streso valdymo ugdymas
Referatas Prevencinė programa: ikimokyklinio amžiaus vaikų ir pradinių klasių mokinių streso valdymo ugdymas

Prevencinė programa pasirinkta tema, parengta Bendruomenės slaugos paskaitai.

Vaikų adaptacijos globėjų šeimose problemų analizė
Diplominis darbas Vaikų adaptacijos globėjų šeimose problemų analizė

Šiuolaikinėje visuomenėje vyrauja aktyvus gyvenimo tempas. Žmonės susvetimėja, nebėra šiltų bei glaudžių santykių net su [...]

Vaikų mitybos ypatumai įvairiais amžiaus tarpsniais
Referatas Vaikų mitybos ypatumai įvairiais amžiaus tarpsniais

Vaiko mityba, atitinkanti fiziologinius organizmo poreikius, grindžiama sveikos mitybos principais ir pagrindinėmis taisyklėmis bei sveikos [...]

Strategijos vaikų depresijai įveikti (atvejo analizė)
Referatas Strategijos vaikų depresijai įveikti (atvejo analizė)

Šis atvejis iliustruoja technikų, naudotų įvairiems depresijos aspektams paauglystėje, įvairovę. Aprašoma, kaip vaikų psichologas dirbo [...]

Darželio ugdomosios aplinkos įtaka vaikų kūrybiškumo ugdymuisi priešmokykliniame amžiuje
Diplominis darbas Darželio ugdomosios aplinkos įtaka vaikų kūrybiškumo ugdymuisi priešmokykliniame amžiuje

Tyrimo aktualumas. XXI amžiuje kūrybiškumas traktuojamas kaip išskirtinis žmogaus gebėjimas, lemiantis jo sėkmę konkurencingame pasaulyje [...]

Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų psichinės raidos ypatumai ir jų svarba lietuvių kalbos mokymo (si) procese
Kursinis darbas Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų psichinės raidos ypatumai ir jų svarba lietuvių kalbos mokymo (si) procese

Vienas svarbiausių švietimo reformos tikslų – ugdyti savarankišką, savimi pasitikinčią, kūrybingą asmenybę. Žmogus į pasaulį [...]