Skraidyklių (dronų) naudojimas versle

23 psl. / 5506 žod.

Ištrauka

Skraidyklės (šnekamojoje kalboje „dronai“) – bepiločiai orlaiviai[1], sparčiai išpopuliarėjo pastaraisiais amžiais. Iš pradžių daugiausiai naudoti karinėje pramonėje, pastaruoju metu sparčiai plinta ir kitose gyvenimo srityse bei pritaikomi tiek asmeninėms reikmėms, tiek civilinėms – visuomeninėms paslaugoms užtikrinti. Prasidėjus komercializuotų „dronų“ erai, nuolat tobulėjant ir vystantis technologijoms skraidyklės pritaikomos pačiose įvairiausiose srityse ir panaudojamos verslo plėtrai. Augantis skraidyklių ir įmonių, teikiančių informacijos paslaugas susijusias su jomis, poreikiui, keičiasi ir aviacijos bei skraidyklių rinka, kuri darosi vis konkurencingesnė. Tokius pokyčius lemiantys veiksniai neapsiriboja kuriamomis naujomis technologijomis, skirtingais skraidyklių tipais. Konkurencingą rinką lemia nuolat besikuriančios naujos įmonės šioje srityje ir dažniau siūlančios skraidykles skirtas pramogoms mažesnėmis kainomis.

Darbo aktualumas. Tobulėjant „dronams“ ir didėjant šios rinkos komercializavimui, jie tampa vis labiau įtraukti į įvairias gyvenimo sferas ir tampa vienu iš pagrindinių skaitmeninės informacijos šaltinių. Skraidyklių inovatyvumas ir galimybės leidžia didinti pramoninės srities skaitmenizavimo procesus. Jos sėkmingai taikomos ir naudojamos naftos bei dujų, kasybos, laivybos pramonėse, kuriose palengvina anksčiau ilgai trukusius, sunkius procesus, padeda išvengti nelaimingų situacijų, sumažina ne tik laiko, bet ir finansinius, žmogiškuosius išteklius. Tai padeda įvairaus pobūdžio verslui optimizuoti išteklius ir didina plėtros galimybes. Daugeliui verslo sektoriaus įmonių, skraidyklės tampa nepamainomais informacijos rinkimo šaltiniais ir padeda kuriant skaitmenines strategijas bei palaikant įmonės konkurencingumą. Siekiant įsigilinti į „dronų“ panaudojimo versle galimybes bei ateities perspektyvas, svarbu išanalizuoti esamus mokslinius straipsnius, ataskaitas, tyrimus bei kitokio pobūdžio mokslinę literatūrą, kad būtų galima tikslingai aptarti ir suvokti esamą skraidyklių rinką ir jos komercializavimą bei panaudojimo galimybes verslo sektoriuje.

Lietuvos moksliniame kontekste atlikta nedaug tyrimų „dronų“ tema. Paminėti galima VGTU mokslininkų L. Gudelevičiūtės, D. Rudinsko tyrimą „Nuotoliniu būdu valdomų orlaivių klasifikacija“ (2014), kuriame analizuojami užsienio mokslininkų darbai bei ataskaitos ir pateikiamos kelios alternatyvios bepiločių orlaivių klasifikavimo sistemos. Teisinius aspektus susijusius su bepiločių orlaivių panaudojimu žemės sklypo oro erdvėje 2016 m. nagrinėjo D. Kiršys magistro baigiamajame darbe „Ar bepiločio orlaivio skrydžio vykdymas žemės sklypo oro erdvėje nepažeidžia to žemės sklypo savininko nuosavybės teisės?“ (VDU). Europos Sąjunga kiekvienais metais atlieka tyrimus ir nagrinėja „dronų“ panaudojimo galimybes jos valstybėms. Daugiausiai mokslinių darbų yra atliekama JAV, kadangi čia labai išvystyta ir sparčiai klestinti skraidyklių pramonė. Lietuvos kontekste nėra atlikta tyrimų, kuriuose nagrinėjama šiame darbe pasirinkta skraidyklių („dronų“) panaudojimo versle, tema.

Darbo problema. Ar augančios ir didėjančios skraidyklių – „dronų“ technologinės galimybės, jų komercializavimas augs ir ateityje?

Darbo tikslas – išanalizuoti skraidyklių – „dronų“ panaudojimą versle ir jų komercializavimą.

Darbo uždaviniai:

  1. Aptarti skraidyklių ištakas aviacijos istorijoje;
  2. Išanalizuoti mokslinę literatūrą bei joje pateikiamus skraidyklių – bepiločių orlaivių terminus;
  3. Aptarti skraidyklių charakteristikas ir klasifikavimą, siekiant gilesnės šio termino analizės;
  4. Išanalizuoti moksliniuose tyrimuose pateikiamą skraidyklių ir verslo santykį ateities perspektyvoje.

Tyrimo metodai. Šiame darbe naudojama mokslinės literatūros analizė, kadangi tai yra teorinio-analitinio pobūdžio darbas. Analizuojami pirminiai ir antriniai šaltiniai. Pateikiami atrinkti esminiai leidiniai, kitų mokslininkų atlikti tyrimai, jų ataskaitos bei moksliniai straipsniai iš bepiločių orlaivių ir verslo sektorių. Mokslinės literatūros analizė suteikia galimybę atrasti naujus tyrimo aspektus pasirinktoje temoje, gilintis ir nagrinėti iškeltą problemą. Pirmajame skyriuje literatūros analizės didžioji dalis pateikiama chronologine tvarka, antrame skyriuje taikoma tiek chronologinė, tiek sisteminė literatūros apžvalga, kuria siekiama atsakyti į prieš atliekant analizę suformuluotą probleminį klausimą. Surinktos mokslinės literatūros analizės dėka atskleidžiama, kokios žinios apie pasirinktą temą jau yra publikuotos kitų mokslininkų.

Literatūra. Darbe daugiausia analizojami užsienio mokslininkų, tokių kaip A. Millbrooke, R. Grant, J. Keane, S. Carr, R. Clarke, p. Fahlstrom, T. Gleason, R. Higgons, P. Lee, T. Vinters, J. Connolly, S. Rosenberg ir kt. autorių moksliniai darbai.

Darbo struktūra. Darbas yra sudarytas iš įvado, dviejų pagrindinių skyrių, išvadų, literatūros sąrašo. Pirmajame ir antrajame skyriuose pateikiama mokslinės literatūros analizė. Pirmajame aptariamos bepiločių orlaivių ištakos aviacijos istorijoje bei jų komercializavimo aspektai. Taip pat analizuojami „dronus“ apibūdinantys terminai ir šių prietaisų klasifikacija atsižvelgiant į įvairias charakteristikas. Antrajame skyriuje didžiausias dėmesys skiriamas skraidyklių ir verslo santykiui, todėl aptariamos pagrindinės „dronų“ panaudojimo versle galimybės, gilinamasi į šios sferos ateities perspektyvas. Darbas baigiamas apibendrinamaisiais teiginiais ir išvadomis.


Turinys

  • ĮVADAS.4
  • SKRAIDYKLĖS („DRONO“) APIBRĖŽIMAI IR KLASIFIKACIJA6
  • 1.1.     Bepiločių orlaivių ištakos aviacijos istorijoje.6
  • 1.2.     Skraidykles – „dronus“ apibūdinantys terminai ir klasifikavimas.8
  • KOMERCIALIZUOTŲ SKRAIDYKLIŲ PANAUDOJIMAS VERSLE11
  • 2.1. Skraidyklių atėjimas į verslo pasaulį11
  • 2.2. Skraidyklių panaudojimo galimybės versle.13
  • 2.3.Skraidyklių ir verslo santykis ateityje.16
  • IŠVADOS.20
  • Bibliografinių nuorodų sąrašas.21
  • PRIEDAI23
  • Lentelių ir paveikslų sąrašas 23

Literatūros sąrašas


  1. BONE, Elizabeth, BOLKCOM, Christopher. Unmanned Aerial Vehicles: Background and Issues for Congress2003. Report for Congress. Congressional Research Service: The Library of Congress, 2003, RL31872, p. 1-3.

  2. CLARKE, Roger. Understanding the drone epidemic. Computer Law & Security Review 30, nr. 3, 2014, p. 234. Internetinė prieiga: http://www.rogerclarke.com/SOS/Drones-E.html#Aff.

  3. DALAMAGKIDIS, Konstantinos, et al. On Integrating Unmanned Aircraft Systems into the National Airspace System, Intelligent Systems, Control and Automation: Science and Engineering 54, DOI 10.1007/978-94-007-2479-2 2, Springer Science+Business Media, 2012, p. 12-14.

  4. DEGARMO, Matthew T. Issues Concerning Integration of Unmanned Aerial Vehicles in Civil Airspace. Center for Advanced Aviation System Development McLean, Virginia, 2004, p. 1-59.

  5. Dėl Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių patvirtinimo: Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakymas 2014 m. sausio 23 d. 4R-17 [interaktyvus]. Vilnius, [žiūrėta 2016 lapkričio 4 d.]. Prieiga per internetą: (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/7bb14b10849f11e39d2dc0b0e08d5f21).

  6. FAHLSTROM, Paul, GLEASON, Thomas. Introduction to UAV Systems. United Kingdom: John Wiley & Sons, 2012, p. 7.

  7. GRANT, Reg. Flight: 100 years of aviation. Duxford: Imperial war museum. Smithsonian institution, 2002, p. 59.

  8. GUDELEVIČIŪTĖ, Laura, RUDINSKAS, Darius. Nuotoliniu būdu valdomų orlaivių klasifikacija. Aviacijos technologijos. ISSN 2029-9974 online 2014 2(2): 53-55 doi: 1038/at.2014.27.

  9. HAYWARD, Keith. Unmanned aerial vehicles: a new industrial system? London: Royal aeronautical society, 2013, p. 5-6.

  10. HIGGONS, Robin, LEE, Peter, VINTERS, Taylor, CONNOLLY, Jerry. Qi3 Insight: Unmanned Aerial Vehicles Growing Markets in a Changing World. John’s Innovation Centre: United Kingdom, 2014, p. 2.

  11. Hiller Aviation Museum. History of helicopters. 2004, [žiūrėta 2016 lapkričio 6 d.]. Prieiga per internetą: (http:// www.hiller.org/).

  12. YINKE, Deng. Ancient Chinese Inventions. China Intercontinental Press, 2005, p. 34.

  13. KEANE, John, CARR, Stephen. A Brief History of Early Unmanned Aircraft. Johns Hopkins apl Technical Digest, Volume 32, Number 3. 2013, p. 561-564.

  14. KESSELMAN, Scott., KLEIN, David. Snapshot for the First 500 Commercial UAS Exemptions. Association for Unmanned Vehicle Systems International (AUVSI), 2015.

  15. LOVET, Thomas. Ruling the Skies or Drowning in Rules? A Look at the FAA’s Sluggish Progress in Developing Rules and Forces that Might Be Shaping the Future of Drone Use in the United States. Barry Law Review, Volume 21, Issue 2, 2016.

  16. MEOLA, Andrew. Drone usage expected to triple by 2020. 2016, [žiūrėta: 2016 lapkričio 28 d.]. Prieiga per internetą: (http://www.businessinsider.com/faa-says-drone-usage-will-triple-by-2020-2016-3?IR=T).

  17. MILLBROOKE, Anne. Aviation History. Jeppesen, 2006, p. 14. ISBN 0-88487-235-1

  18. ROSENBERG, Steven. An evaluation of a UAV guidance system with consumer grade GPS receivers. Ph.D. dissertation, University of Arizona, 2009, [žiūrėta: 2016 lapkričio 6 d.]. Prieiga per internetą: (http://www.casa.arizona.edu/data/abigail/Abigail_Rosenberg_Final_Dissertation.pdf).

  19. SESAR, EU, EUROCONTROL. European Drones Outlook Study Unlocking the value for Europe. 2016, p. 8-9.

  20. Timeline developed by. and reported in DroneLife.com. CyPhy Works Inc. 2014 [žiūrėta 2015 m. lapkričio 2 d.]. Prieiga per internetą:(http://dronelife.com/2014/04/08/greiner-2015-the-year-of-the-protecting-and-inspecting-drone. Figure 2. Potential Growth in Commercial Use of UAS).

  21. TRACTICA. Commercial Drone Shipments to Surpass 2.6 Million Units Annually by 2025. 2016, [žiūrėta: 2016 lapkričio 28 d.]. Prieiga per internetą: (https://www.tractica.com/newsroom/press-releases/commercial-drone-shipments-to-surpass-2-6-million-units-annually-by-2025-according-to-tractica/).

  22. UAVGLOBAL. Top 10 UAVs of 2015. 2015 [žiūrėta: 2016 lapkričio 26 d.]. Prieiga per internetą: (http://www.uavglobal.com/top-10-uavs-of-2015/).

  23. VALAVANIS, Kimon, VACHTSEVANOS, George, ANTSAKLIS, Panos. Technology and autonomous mechanisms in the mediterranean: From ancient greece to byzantium. In: Proc. European Control Conference (ECC2007), Greece, 2007, p. 263–270.


Reziumė

Autorius
paulauskas.pov@gmail.com
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Vadyba
Kaina
€7.56
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Spa 2, 2021
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
23 psl.

Susiję darbai

UAB “Nowaco” verslo rizika

Vadyba Referatas 2010 m. linutiaaa
Nowaco Lithuania Baltic history to 1999. When the company first opened in Kaunas. Latvia started its activities in 2009 and Estonia in 2010...

Įmonės "Ekoday" verslo planas

Vadyba Verslo planas 2013 m. digimonsita
Manome, kad įmonės sėkmė priklauso nuo to, kaip sumaniai parengiamas verslo planas. Svarbiausia verslo idėjoje yra ne tik finansinių šaltinių gavimas ir protingas...