Plaukimo būdai ir jų FINA taisyklės

8 psl. / 2229 žod.

Ištrauka

Plaukimo būdai – skirtingų judesių ir sudėtingumo plaukimo stiliai. Jų yra keturi: plaukimas laisvuoju stiliumi, krūtine, nugara, peteliške. Nesvarbu, kuriuo būdu plaukiama, startui reikalingas starto bokštelis. Plaukiant nugara startuojama po trūkčiojančio signalo įšokant į vandenį dešinėje bokštelio pusėje. Įšokus įsikimbama į specialų strypą, pritvirtintą prie bokštelio. Pėdos turi būti įremtos į baseino sienelę. Po žodžių "į vietas! " (angl. take your marks!) plaukikas sustingsta starto poza, o po trumpo signalo stipriai atsispiria ir meta rankas virš galvos.

Plaukiant kitais stiliais, startuojama nuo bokštelio. Po trūkčiojančio signalo plaukikas užlipa ant jo, rankas nuleidžia prie pėdų, truputį sulenkia kojas. Po trumpo švilptelėjimo sportininkas neria į baseiną, kulnais atsispiria nuo bokštelio.

Galima startuoti ir iš vandens: sportininkas, kaip ir plaukiant nugara, po trūkčiojančio signalo šoka į vandenį. Po to šonu pasisuka į galinę baseino sienelę, kojomis įsiremia į sieną, prie kurios startavo. Kaire ranka įsikimba į bokštelio strypą, dešinę ištiesia į priekį ir delną padeda ant vandens. Po trumpo švilpuko stipriai atsispiria ir apsiverčia ant krūtinės. Toks startas leidžiamas tik akliesiems ir silpnaregiams.

Kiekvieno plaukimo stiliaus judesiai skirtingi. Plaukiant nugara, kojos juda panašiai kaip einant ar bėgant, tik pėdos turi būti įtemptos, pirštai tiesūs. Rankos pakaitomis keliamos virš galvos taip, kad pakelta ranka žastu siektų ausį. Iškėlus delnai pasukami į išorę. Šio judesio mokomasi dar sausumoje, nes rankos turi suktis be sustojimo. Grybšniui pailginti stengiamasi ranką ištiesti kuo toliau nuo savęs.

Plaukiant laisvuoju stiliumi kojos irgi juda panašiai kaip einant ar bėgant. Rankos irgi sukamos per pečius, bet nereikia sukti delnų į išorę. Čia taip pat veikia grybšnio pailginimas, bet atsiranda naujas judesys – įkvėpimas pasukant galvą. Jokiu būdu negalima kelti galvos į viršų – tai tik padidins nuovargį ir sumažins plaukimo greitį.

Visai kitoks plaukimas krūtine, dar vadinamas brasu (rus. Брасс.). Jis sudėtingesnis ir lėtesnis dėl sudėtingų judesių, atliekamų ne tik rankomis, bet ir kojomis. Grybšnio pradžioje rankos traukia vandenį link krūtinės, galva kyla įkvėpimui, kai rankos baigia grybšnį, jį pradeda kojos. Jos lenkiamos per kelius taip, kad pėdos neišlįstų iš vandens. Sulenktos skečiamos į šalis, pėdos pasukamos į išorę. Galva leidžiasi iškvėpimui. Kai kojos baigia grybšnį, vyksta slydimas.

Pats sunkiausias plaukimo stilius - peteliške. Rankos juda panašiai kaip plaukiant laisvuoju stiliumi, tik ne pakaitomis, o kartu. Kojomis atliekami stiprūs smūgiai.


Reziumė

Autorius
raminta15
Tipas
Referatas
Dalykas
Sportas
Kaina
€2.08
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgs 1, 2018
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
8 psl.

Susiję darbai

Futbolas - taisyklės, struktūra.

Sportas Prezentacija 2017 m. nenene
Puiki prezentacijos priemonė tiek išmanantiems apie futbolą ir tiems, kurie visiškai "žali". Jeigu puikiai išmanote apie futbolą, tai puiki priemonė nuosekliai apie viską...

Plaukimo būdai ir jų FINA taisyklės

Sportas Konspektas virpšaitė
Plaukimo būdai – skirtingų judesių ir sudėtingumo plaukimo stiliai. Jų yra keturi: plaukimas laisvuoju stiliumi, krūtine, nugara, peteliške. Nesvarbu, kuriuo būdu plaukiama, startui...